Gå til innhold

Hva tenker du om disse naboklagene?🏡

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ikke snakke om at vannet garantert fryser til stålis om det faktisk er kaldt ute..

Anonymous poster hash: 0514c...5b4

Du gjør jo selvsagt dette rett før du setter deg i bilen for å kjøre, da sørger varme mot rutene og varme fra motoren til at vannet ikke fryser.

Jeg har gjort dette uten problemer i mange år, men det gjøres selvsagt på eget ansvar.

Anonymous poster hash: e732a...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å la bilen gå på tomgang er en uting, og ulovlig, som flere her påpeker.

Leker med plasthjul er også en skikkelig uting.

Anonymous poster hash: 28575...04e

Skrevet

Jeg kan forstå de, det er kjedelig at barnet vekkes. MEN...da må de faktisk ta noen grep selv også. F.eks bytte rom med ungen, venne barnet til å sove med lyder rundt seg o.l.

Bor selv i et tettbygd nabolag. Poden er nå 3 år, har bodd her i 2 år. Jeg har vært ute og spurt naboen om han kunne drøye gressklippingen i 30 min én gang. Han startet opp midt i leggetiden på kvelden (sånn bensindrevet som bråker skikkelig).

Spurte fint om han kunne vente 30 min, så junior rakk å sovne. Det var ikke noe problem og etter det har han ikke klippet gresset mellom 18.30-19.00.

Et par ganger har jeg "snakket til" barn utenfor. Det har vært når de har løpt igjennom hagen og rundt hekken (på min side). De har da lekt sisten med mye lyd. Da har jeg sagt ifra at jeg har et barn som skal sove og at de gjerne må leke, men da holde lydnivået nede en liten stund, til han har sovnet.

Man må tåle lyd når man bor tett, men det er også lov å snakke med naboene sine. Klaging kommer man sjeldent langt med.

Godt tips å kjøpe topphatt til bilen, da slipper dere den verste isskrapingen.

Anonymous poster hash: 7e612...66c

Må si jeg finner deg sær som ber nabomannen vente 30 min med gressklipping. Den tiden du nevner(18.30-19 tiden) er ettermiddag, og jeg hadde ikke tatt et slikt hensyn. Du har vært meget heldig med nabomannen.

Anonymous poster hash: 3ef85...bd9

Skrevet

Hadde barnet mitt sovet så lett så hadde jeg vurdert å flyttet rom på barnet viss det var mulig.

Eventuelt sett på andre løsninger slik at barnet ikke hadde våknet.

En ting om det hadde vært fest å fks, men "bråk" på normale tider kan ikke klages på

Anonymous poster hash: ae7ff...66c

Skrevet

Så det vil si at bilen står på tomgang 10-15 minutter før du i det hele tatt begynner å skrape. Så begynner du å skrape på en is som fremdeles er veldig vond å få hull på, regner med at bilen fremdeles står på tomgang. Det vil si at bilen står på tomgang i minst 15 til kanskje? Så i realiteten så står den på tomgang bortimot en halvtime hver morgen?

Anonymous poster hash: 4a840...f19

Ja, bilen står å går på tomgang i 12-17 min hver morgen når det er -7 grader eller kaldere. Ser ikke helt poenget i å starte den og begynne å skrape is som overhodet ikke lar seg skrape før bilen har stått på i minimum 5 min, for så å uansett bruke 5-10 min på skrapingen.

Anonymous poster hash: 807da...62b

Skrevet

Ja, bilen står å går på tomgang i 12-17 min hver morgen når det er -7 grader eller kaldere. Ser ikke helt poenget i å starte den og begynne å skrape is som overhodet ikke lar seg skrape før bilen har stått på i minimum 5 min, for så å uansett bruke 5-10 min på skrapingen.

Poenget her er at du må skaffe deg en kupévarmer. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang.

Anonymous poster hash: 52a4d...498

Skrevet

Hvis det er så vanskelig å få av isen av så du må stå opptil 20 minutter på tomgang, bør du finne deg andre alternativer. Jeg har ikke noe i mot at folk står på tomgang litt, gjør det selv, men 20 minutter er altfor lenge

Skrevet

Må si jeg finner deg sær som ber nabomannen vente 30 min med gressklipping. Den tiden du nevner(18.30-19 tiden) er ettermiddag, og jeg hadde ikke tatt et slikt hensyn. Du har vært meget heldig med nabomannen.

Det skal du selvfølgelig få lov til å synes.. Jeg spurte fint, krevde ingenting. Han sa "selvfølgelig, fint du sa i fra".

Jeg bor i et veldig fint nabolag. Alle slår av en liten prat når vi/de møtes ute. Trist det ikke er sånn hos dere.

Skrevet

Vi har ett pledd liggende på frontruta. Er siderutene og bak som må skrapes. Kupé varmer er sikkert tingen men har ikke stikkontakt tilgjengelig.

Hi

Anonymous poster hash: 2963f...980

Skrevet

Poenget her er at du må skaffe deg en kupévarmer. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang.

Mulig dere har biler hvor dere bare kan sette dere innnå kjøre med en gang. Det er faktisk ulovlig å kjøre uten sikt også enten det er pga is eller dugg. Så jeg kan ikke kjøre samme sekund som jeg starter bilen.

Hi

Skrevet

Mulig dere har biler hvor dere bare kan sette dere innnå kjøre med en gang. Det er faktisk ulovlig å kjøre uten sikt også enten det er pga is eller dugg. Så jeg kan ikke kjøre samme sekund som jeg starter bilen.

Hi

Kanskje du bør skaffe deg trekk til bilen som går over alle vinduene., så du slipper så mye trøbbel med naboene dine. Men jeg synes naboene dine er litt vanskelige og klagete

Skrevet

Det er ett problem her, og det er bilen. Å la en bil stå og gå på tomgang er både forbudt og totalt unødvendig. Har du ikke garasje, så må du i det minste legge noe over frontruta, samt bruke motorvarmer og kupévarmer.

Resten trenger du ikke bry deg om.

Det er ikke alle som har tilgang til stikkontakt i nærheten av bilen. Jeg har intergrert motorvarmer til bilen, men jeg har ingen stikkontakt, skulle gjerne hatt det.

Skrevet

Det skal du selvfølgelig få lov til å synes.. Jeg spurte fint, krevde ingenting. Han sa "selvfølgelig, fint du sa i fra".

Jeg bor i et veldig fint nabolag. Alle slår av en liten prat når vi/de møtes ute. Trist det ikke er sånn hos dere.

Du trekker nok konklusjoner for raskt: har absolutt gode naboer og bor i et flott område med tanke på det sosiale. Mye barn og liv. Derimot fins det ingen her som ber andre være stille for at akkurat deres barn skal sove. Barn leker og lager lyd, og andre klipper plen- akkurat når de ønsker innen rimelighetens grenser:))

Skrevet

Synes du høres skikkelig usympatisk ut, HI. Snakk med gjestene deres i gangen, da!

Anonymous poster hash: a28c6...47f

Whaat? Mener du seriøst at man skal være tyst i sin egen oppkjørsel, altså ikke prate normalt ute i det fri?

Hvor i helvete bor dere hen??

Anonymous poster hash: ded0a...4eb

Skrevet

Jeg lurer mest på hva slags dritthus man har når man klarer å la den type støy plage en inne i huset.

Når jeg lukker vinduet, hører jeg kun borring, motorsag eller bensingresskkipper. Stemmer, leking, isskraping er virkelig ikke høye lyder.

Forresten anbefaler jeg elektrisk bil, mye stillere å varme opp.

Skrevet

Parker bilen litt lengre unna på vinteren. Det er ikke greit å få eksosluft inn på soverom!

Ellers er jeg enig med dem som ber dere si ha det til gjester inne/i entréen dersom det er relativt sent på kvelden.

Generelt mener jeg vi tar altfor lite hensyn til andre rundt oss, og når man bor tett så må man tenke seg om litt.

Anonymous poster hash: 3f8ec...248

Skrevet

Vi har ett pledd liggende på frontruta. Er siderutene og bak som må skrapes. Kupé varmer er sikkert tingen men har ikke stikkontakt tilgjengelig.

Hi

Hørt om skjøteledning? Vikarierende argumenter.

Skrevet

Jøss. Alle svarer det samme her. 3 sider opp og ned med "tomgangskjøring er ulovlig!" Tror hi har skjønt det nå. Eller er det flere som skal kommentere det?

Anonymous poster hash: efb47...3f4

Skrevet

Whaat? Mener du seriøst at man skal være tyst i sin egen oppkjørsel, altså ikke prate normalt ute i det fri?

Hvor i helvete bor dere hen??

Henger meg på denne! Jeg prater der jeg vil prate .

Anonymous poster hash: b9f50...214

Skrevet

Det er ikke alle som har tilgang til stikkontakt i nærheten av bilen. Jeg har intergrert motorvarmer til bilen, men jeg har ingen stikkontakt, skulle gjerne hatt det.

Skjøteledning!

Skrevet

Haha, for mange herrens år siden hadde jeg og mannen min en eldgammel bil som måtte ruses kraftig hver morgen i minst 15 minutter før den startet, da hadde naboene dine virkelig hatt noe å klage over.

Naboene dine er tåpelig og sutrete, det kunne vært så mye verre. Dere kunne måkt hele innkjørselen med snøfreser hver morgen, dere kunne hatt fast røykeplass i innkjørselen, eller dere kunne digget å skru bil samtidig som dere hørte på tidligere diskoslagere...

Anonymous poster hash: 30f65...2b7

Skrevet

Skjøteledning!

Hjelper ikke når jeg ikke har kontakt ute

Skrevet

Tomgangskjøring bør selvsagt unngås, men for enkelte av dere er det tydeligvis vanskelig å forestille seg at ikke alle bor i enebolig/rekkehus. Mange har kun gateparkering, særlig i byene. Da hjelper det fint lite med skjøteledning.

Anonymous poster hash: 50567...41f

Skrevet

Tomgangskjøring bør selvsagt unngås, men for enkelte av dere er det tydeligvis vanskelig å forestille seg at ikke alle bor i enebolig/rekkehus. Mange har kun gateparkering, særlig i byene. Da hjelper det fint lite med skjøteledning.

Anonymous poster hash: 50567...41f

Skrevet

Enig i at tomgangskjøring bør unngås, men det hadde nok ikke irritert meg så veldig.

Det verste her er prating utenfor vinduene når barn skal sove. Det høres veldig godt, og hadde irritert meg. Fordi det så lett kan unngås. Ta avskjed med besøket i gangen, problem løst.

Alle må ta hensyn for å opprettholde godt naboskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...