Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Vi fÄr klager av naboen fordi vi starter bilen kl 06 om morgenen for Ä dra pÄ jobb. Vi starter bilen ogsÄ begynner vi Ä skrape is fra rutene. Innimellom tar dette 4min, andre ganger tar det 10min hvis det er mye is og snÞ pÄ bilen. Deres 2Är gamle sÞnn vÄkner vist av at det er litt brÄk ute. VÄr parkering er vendt mot deres soverom.  Vi fÄr ogsÄ klager om ungene brÄker pÄ formiddagen fordi dette vekker barnet deres om den sover dupp pÄ dagen. Sist kjÞrte de en traktor med plastikkhjul pÄ asvalten her Ä da vÄknet barnet deres. Klokken var da 12.  Vi fÄr ogsÄ klager om vi stÄr ute Ä prater utenfor pÄ parkeringen vÄr fordi barnet skal sove. De hender vi fÞlger med gjestene vÄre til bilen Ä snakker med de fÞr de reiser. Snakker med vanlig stemme.    Anonymous poster hash: 2963f...980
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 De kommer ikke noe vei med de tÄpelige klagene. Regner med det er deres fÞrste barn.  Hadde ikke orket og endret pÄ noe.  Anonymous poster hash: a419d...fb6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Hadde ikke giddet Ä brydd meg engang. De fÄr flytte til skogen om de vil ha det helt stille... NÄr man bor i nÊrheten av andre mÄ man bare tÄle sÄppas.  Anonymous poster hash: 2e4b1...d6b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Opplevde det samme som deres naboer da vi hadde lite barn. SelvfÞlgelig ergelig om barnet vÄkner, men kan jo ikke si noe pÄ det. Vi byttet barnet over til vÄrt soverom for dagdubben, evt satte sovevogna pÄ andre siden av huset. PÄ morgenen var det nabomannen som vekka oss da han leika med hunden, men kunne aldri funnet pÄ Ä klage pÄ dette. og fremdeles pleier han Ä klippe plenen nÄr barna har lagt seg for kvelden. De har jo full rett til normal oppfÞrsel pÄ egen eiendom, litt sÄnt mÄ vi regne med nÄr vi har naboer. Anonymous poster hash: 11891...404
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Det mÄ de tÄle nÄr de velger Ä bo med naboer tett innpÄ. Anonymous poster hash: b4631...336
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Ikke noe Ä bry seg om, men jeg ville skaffet meg et trekk til bilen slik at jeg slapp sÄ mye skraping om morgenen. 10 minutter tomkjÞring om morgenen er ikke sÄ bra oglite morsomt Ä skrape sÄ lenge nÄr det er kaldt om morgenen.  Anonymous poster hash: c3b48...7a7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Jeg kan forstÄ de, det er kjedelig at barnet vekkes. MEN...da mÄ de faktisk ta noen grep selv ogsÄ. F.eks bytte rom med ungen, venne barnet til Ä sove med lyder rundt seg o.l.Bor selv i et tettbygd nabolag. Poden er nÄ 3 Är, har bodd her i 2 Är. Jeg har vÊrt ute og spurt naboen om han kunne drÞye gressklippingen i 30 min én gang. Han startet opp midt i leggetiden pÄ kvelden (sÄnn bensindrevet som brÄker skikkelig).Spurte fint om han kunne vente 30 min, sÄ junior rakk Ä sovne. Det var ikke noe problem og etter det har han ikke klippet gresset mellom 18.30-19.00.Et par ganger har jeg "snakket til" barn utenfor. Det har vÊrt nÄr de har lÞpt igjennom hagen og rundt hekken (pÄ min side). De har da lekt sisten med mye lyd. Da har jeg sagt ifra at jeg har et barn som skal sove og at de gjerne mÄ leke, men da holde lydnivÄet nede en liten stund, til han har sovnet. Man mÄ tÄle lyd nÄr man bor tett, men det er ogsÄ lov Ä snakke med naboene sine. Klaging kommer man sjeldent langt med. Godt tips Ä kjÞpe topphatt til bilen, da slipper dere den verste isskrapingen.  Anonymous poster hash: 7e612...66c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Ikke noe Ä bry seg om. Ville lagt pÄ et teppe for Ä slippe isskraping.  PÄ en annen side burde leker med plastikkhjul vÊre forbudt. Det brÄker noe for jÊ.... Takke seg til kvalitetsleker med gummihjul.  Anonymous poster hash: 70f3c...4c5
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 10 minutter skraping av is og bil pĂ„ tomgang hĂžres voldsomt ut. Jeg hadde nok ikke klaget pĂ„ det, men det hadde irritert meg. Men bor man tett, sĂ„ bor man tett. Det eneste jeg synes at dere kan la vĂŠre, er Ă„ fĂžlge gjester ut og stĂ„ prate med dem foran andres soveromsvinduer. Voksne mennesker bĂžr fint kunne ta avskjeden i gangen og finne bilen sin selv nĂ„r andre sover.Â
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Den fÞrste og siste bÞr dere etterkomme. Du har ikke lov til Ä la bilen stÄ pÄ tomgang og det er fryktelig irriterende med prating rett utenfor vinduene. Hva med Ä gÄ inn og prate? Mener jeg leste noen om akkurat det siste en gang, men orker ikke Ä prÞve lete det opp nÄ. Anonymous poster hash: 1b4c0...81f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 NÄ vet jeg ikke hvor HI bor, men tomgang i 10 min er nÄ et minimum her hvor jeg bor i allefall for Ä ha sjangs Ä fÄ hull pÄ isen. Jeg starter ofte bilen med en gang jeg stÄr opp, for sÄ Ä vaske meg, pusse tenner, ordne meg matpakke, kle pÄ, og sÄ gÄ ut Ä skrape. Ca 10-15 min tomgang. Da er det sÄ vidt mulig Ä fÄ tak pÄ isen. ForeslÄr at naboene bÞr bytte soverom til barnet. NÄ bor ikke vi sÄnn at vi har naboer som har soverom i direkte tilknytning til parkeringsplassen vÄr heldigvis. Anonymous poster hash: 807da...62b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017  NÄ vet jeg ikke hvor HI bor, men tomgang i 10 min er nÄ et minimum her hvor jeg bor i allefall for Ä ha sjangs Ä fÄ hull pÄ isen. Jeg starter ofte bilen med en gang jeg stÄr opp, for sÄ Ä vaske meg, pusse tenner, ordne meg matpakke, kle pÄ, og sÄ gÄ ut Ä skrape. Ca 10-15 min tomgang. Da er det sÄ vidt mulig Ä fÄ tak pÄ isen. ForeslÄr at naboene bÞr bytte soverom til barnet. NÄ bor ikke vi sÄnn at vi har naboer som har soverom i direkte tilknytning til parkeringsplassen vÄr heldigvis.  Anonymous poster hash: 807da...62b  Det er fortsatt ikke lov. Da fÄr du kjÞpe kupevarmer eller ha bilen i garage  Anonymous poster hash: 1b4c0...81f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017  NÄ vet jeg ikke hvor HI bor, men tomgang i 10 min er nÄ et minimum her hvor jeg bor i allefall for Ä ha sjangs Ä fÄ hull pÄ isen. Jeg starter ofte bilen med en gang jeg stÄr opp, for sÄ Ä vaske meg, pusse tenner, ordne meg matpakke, kle pÄ, og sÄ gÄ ut Ä skrape. Ca 10-15 min tomgang. Da er det sÄ vidt mulig Ä fÄ tak pÄ isen. ForeslÄr at naboene bÞr bytte soverom til barnet. NÄ bor ikke vi sÄnn at vi har naboer som har soverom i direkte tilknytning til parkeringsplassen vÄr heldigvis.  Anonymous poster hash: 807da...62b  Hva med Ä kjÞpe topphatt til bilen? Da slipper du sÄ mye is.. Den dekker hele bilen (kommer selvfÞlgelig an pÄ str pÄ topphatt og bil), ikke bare frontrute.  Anonymous poster hash: 7e612...66c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Bil pÄ tomgang er en skikkelig uting dere burde kjÞlhales for, resten er innafor det naboer mÄ tÄle.  Anonymous poster hash: 4561e...abc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Ikke greit Ä la bilen stÄ pÄ tomgang og vekke naboer. Skaff dere teppe. Jeg hadde meldt ifra til politiet om mine naboer lot bilen stÄ pÄ tomgang hver morgen. Anonymous poster hash: ce1d5...5cc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017  NÄ vet jeg ikke hvor HI bor, men tomgang i 10 min er nÄ et minimum her hvor jeg bor i allefall for Ä ha sjangs Ä fÄ hull pÄ isen. Jeg starter ofte bilen med en gang jeg stÄr opp, for sÄ Ä vaske meg, pusse tenner, ordne meg matpakke, kle pÄ, og sÄ gÄ ut Ä skrape. Ca 10-15 min tomgang. Da er det sÄ vidt mulig Ä fÄ tak pÄ isen. ForeslÄr at naboene bÞr bytte soverom til barnet. NÄ bor ikke vi sÄnn at vi har naboer som har soverom i direkte tilknytning til parkeringsplassen vÄr heldigvis.  Anonymous poster hash: 807da...62b  SÄ det vil si at bilen stÄr pÄ tomgang 10-15 minutter fÞr du i det hele tatt begynner Ä skrape. SÄ begynner du Ä skrape pÄ en is som fremdeles er veldig vond Ä fÄ hull pÄ, regner med at bilen fremdeles stÄr pÄ tomgang. Det vil si at bilen stÄr pÄ tomgang i minst 15 til kanskje? SÄ i realiteten sÄ stÄr den pÄ tomgang bortimot en halvtime hver morgen?  Anonymous poster hash: 4a840...f19
Mamma til 2 sÞte Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 Jeg hadde ogsÄ klaget om en bil stod pÄ tomgang mot vinduet til ungen min, uansett tid pÄ dÞgnet. Helt uaktuelt Ä fÄ eksos inn vinduet. Og seriÞst, skaff dere kupévarmer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 Dere mÄ holde dere innenfor regelen om Ä vÊre stille mellom 23:00 og 07:00, ergo kan dere ikke la bilen gÄ pÄ tomgang og brÄke fÞr klokken syv. Dere mÄ finne en annen lÞsning som f.eks ha pÄ trekk pÄ bilen om natten.  Anonymous poster hash: 8d68b...51b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 Jeg skjÞnner de selv om jeg ikke ser pÄ slikt som ett problem, MEN nÄ er det vel ikke lov Ä ha bilen pÄ tomgang. SÄ du bÞr nok begynne Ä innrette deg. Er naboen din skikkelig lei av dette kan det plutselig stÄ noen der endag eller du fÄr besÞk av noen.  Er det ett problem for deg Ä skrape is av bilen, sette deg inn i en kald bil for Ä starte den for p kjÞre avsted fÄr du invistere i en kupevarmer. For din egen del bÞr du sha ett greit forhold til dine naboer, plutselig er det du som irriterer deg over naboen. Du vil bygge pÄ huset, men denne naboen er mÞkk lei av deg og nekter deg Ä bygge.  Anonymous poster hash: a7ae3...df8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 Synes du hÞres skikkelig usympatisk ut, HI. Snakk med gjestene deres i gangen, da! Anonymous poster hash: a28c6...47f
Anyne Skrevet 7. januar 2017 #21 Skrevet 7. januar 2017 Hadde ikke brydd meg om noen av de tingene sÄ sant det ikke var midt pÄ natta.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #22 Skrevet 7. januar 2017 Hadde det sÄnn som naboen din nÄr stÞrste min var liten. Det var sÄÄÄÄ irriterende! Men jeg kunne aldri ha klaget pÄ det... dere gjÞr jo ikke annet enn Ä leve normalt altsÄ. Ikke bry dere om klagene. De mÄ tÄle at barnet bor i en verden med mennesker rundt eller fÄr de bare flytte et sted uten folk.  Anonymous poster hash: 46d29...f3e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #23 Skrevet 7. januar 2017 Ta med ut et par 1,5 l flasker med varmt vann fra springen. Hell pĂ„ rutene. UnngĂ„ tomgang og skraping. Vet at det er en teoretisk mulighet for at ruta sprekker om vannet er for varmt, men det har heldigvis ikke skjedd.  Til naboene ville jeg sagt noe sĂ„nt som; Jeg forstĂ„r at dere opplever oss som brĂ„kete, men det er faktisk sĂ„nn at vi lever et helt vanlig liv, vi skraper is av bilen for Ă„ rekke jobb, barna vĂ„re leker ute og inne, og mĂ„ fĂ„ lov til Ă„ lage lyd, og vi er sosiale med andre voksne og barn. Lyder fra naboer mĂ„ vi alle tĂ„le nĂ„r vi har valgt Ă„ bosette oss tett.  For Ă„ vĂŠre hyggelig kan du slenge pĂ„ et velmenende rĂ„d. Kanskje dere skulle legge barnet i et mer skjermet rom om han er sĂ„ var for lyder?  Det burde parkere naboene og hindre fremtidige klagerđđ»  Anonymous poster hash: e732a...3ec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #24 Skrevet 7. januar 2017 Ta med ut et par 1,5 l flasker med varmt vann fra springen. Hell pÄ rutene. UnngÄ tomgang og skraping. Vet at det er en teoretisk mulighet for at ruta sprekker om vannet er for varmt, men det har heldigvis ikke skjedd.  Anonymous poster hash: e732a...3ec For Ä ikke snakke om at vannet garantert fryser til stÄlis om det faktisk er kaldt ute..  Anonymous poster hash: 0514c...5b4
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. januar 2017 #25 Skrevet 7. januar 2017 Det er ett problem her, og det er bilen. à la en bil stÄ og gÄ pÄ tomgang er bÄde forbudt og totalt unÞdvendig. Har du ikke garasje, sÄ mÄ du i det minste legge noe over frontruta, samt bruke motorvarmer og kupévarmer.  Resten trenger du ikke bry deg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ