Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Kan du gi meg eksempler på 3 frokoster, 3 lunsj og 3 middag. Og evt hva du spiser om du vil ha noe godt på kvelden eller i helgene? Jeg spiser så mye dritt. Sukker, sukker, sukker. Må ta grep NÅ. Er ikke overvektig, men får vel blodpropp eller tarmkreft snart... Anonymous poster hash: 04b3a...604
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 frokost 1: 3 grove knekkebrød med ost,agurk og paprika. frokost 2: 2 skiver grovt brød med skinke,agurk og tomat. frokost 3: yoghurt me nøttemusli. lunsj 1: 2 kokte egg og litt nøtter. lunsj 2: kylling salat. lunsj 3: smoodie laga av 2 rå egg. blåbær/bringebær. banan og melk. middag 1: masse grønnsaker og en kylling filet. middag 2: ovnsteikt torsk, ertepure, 1 potet og kokt gulrot. middag 3: svinefilet,ris og smørdampa brokkoli Anonymous poster hash: 1a8f1...466
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Frokost: en halv avocado og noen småtomater, eller smoothie av appelsinjuice og frosne bær. Har egt ikke lyst på frokost. Lunsj: variasjoner over salat, alltid med ruccoloa og tomat og løk og noe mettende proteinrikt (tunfisk, kylling, hardkokt egg eller linser). Middag: kjøtt eller fisk og grønnsaker. Ikke poteter, pasta eller ris. Isvann med mye sitron, småtomater, tynne gulrotskiver med dipp på kvelden. Anonymous poster hash: 674a0...27b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Frokost: en halv avocado og noen småtomater, eller smoothie av appelsinjuice og frosne bær. Har egt ikke lyst på frokost. Lunsj: variasjoner over salat, alltid med ruccoloa og tomat og løk og noe mettende proteinrikt (tunfisk, kylling, hardkokt egg eller linser). Middag: kjøtt eller fisk og grønnsaker. Ikke poteter, pasta eller ris. Isvann med mye sitron, småtomater, tynne gulrotskiver med dipp på kvelden. Anonymous poster hash: 674a0...27b Åssen dipp bruker du? Anonymous poster hash: 290b8...ca4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Takk Kjekt med tips så man får et spark i tiktig retning. Anonymous poster hash: 04b3a...604
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Åssen dipp bruker du? Anonymous poster hash: 290b8...ca4 Noen ganger bare litt olivenolje og balsamico, faktisk, eller bare drypper litt sitronsaft over. Ellers lager jeg houmous eller tzatziki (de hjemmelagde er bedre og så vet jeg hva som er oppi). Med houmous blir det mer av et måltid, så da har jeg gjerne ikke spist middag først. Rå broccolibuketter (små) med dipp er også nydelig. Anonymous poster hash: 674a0...27b
ma(G)ma med to små :) Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 Tips til noe søtt er frukt og bær med mager vaniljekesam. Kjempegodt! Slik som nå, hvor eg har spist mye søtt i jula og må "avvennes", spiser jeg det nesten hver dag. Søtsuget roer seg etter noen uker. Som salt snacks funker grønnsaker og dip godt. Lager dip av mager Kesam, enten med dippkrydder fra pose, eller bare med hvitløk, salt og pepper.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Frokost : 1 : eggerøre, spekeskinke, røkt ørret eller skinkepålegg, litt rømme til, agurk, squash og paprika 2 : 2 knekkebrød med majones, skinke og ost. Paprika, squash og agurk ved siden av 3 : avocado med reker Lunsj : 1 : omelett med ost og skinke. Grønnsaker ved siden av 2 : salat - brukes mest ruccola eller crispsalat, har i egg, kylling og masse grønnsaker. Olje eller seterrømme med litt krydder i som dressing 3 : middagsrester Middag : 1 : ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker - brokkoli, løk, blomkål, paprika, asparges, squash 2 : kotelett med løk, aioli og salat m/ olje eller rømme med litt krydder i som dressing 3 : ovnsbakt ørret med løk, dampet brokkoli surret i litt smør og dijonsennep Anonymous poster hash: 748f9...c9e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Frokost kan være smoothie med havregryn, spinat og bringebær, havregrøt med chiafrø, knekkebrød eller yoghurt naturell med hjemmelaget müsli. I helgene liker jeg å lage bananpannekaker eller egg og bacon med spinat til. Lunsj er somregel noe som må gå fort. Helst proteinrundstykker om jeg har. Ellers går det stort sett i knekkebrød. Middag er ganske vanlig. Passer på å spise variert og sunt, men det hender det lurer seg inn en frossenpizza her og der. Hovedregelen ved middag er alltid grønnsaker. Kvelds blir stort sett en smoothie med en kopp te til. Eventuelt cottage cheese med jordbær og annen frukt til. Har jeg søtsug så drikker jeg en kopp te med lakrissmak. Funker som bare det 👍🏻 Anonymous poster hash: 35f91...70d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Frokost 1: Smoothie av 1 banan, 1 avokado, 1-2 dl kokosmelk, 3-4 eggeplommer (deler denne med datter på 2 år). Samt 1 ss råkakaopulver. I det siste har jeg i tilegg begynt å tilsette 1 ts lecithin. Jeg kan eks toppe med hakkete mandler eller kokosflak. Noen ganger topper jeg med en ts øko peanøttsmør. Digger denne smoothie da den gir jevn energi, holder meg mett i 5 timer eller mer. Frokost 2: Middagsrester. Alt etter hva vi har som rester. Eks kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker. Frokost 3: Overnattet grøt av helmelk, havregryn, chiafrø, råkakaopulver (husker ikke eksakt mengde) Middag: Middag 1: Ovnsbakt fisk (eks økologisk laks) med ovnsbakte grønnsaker, kan eks være gulrøtter, pastinakk og selsellerirot, steker på 160 grader og har på salt,pepper og extra Virgin olivenolje Middag 2: Økologisk kjøttdeig med økologisk tomatpuré. Med eks squash Middag 3: Kraftgryte av fløte, økologisk kyllingkraft, ulike grønnsaker og kokte egg Anonymous poster hash: f861b...ead
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Frokost 1: Smoothie av 1 banan, 1 avokado, 1-2 dl kokosmelk, 3-4 eggeplommer (deler denne med datter på 2 år). Samt 1 ss råkakaopulver. I det siste har jeg i tilegg begynt å tilsette 1 ts lecithin. Jeg kan eks toppe med hakkete mandler eller kokosflak. Noen ganger topper jeg med en ts øko peanøttsmør. Digger denne smoothie da den gir jevn energi, holder meg mett i 5 timer eller mer. Frokost 2: Middagsrester. Alt etter hva vi har som rester. Eks kjøtt/fisk/fugl med grønnsaker. Frokost 3: Overnattet grøt av helmelk, havregryn, chiafrø, råkakaopulver (husker ikke eksakt mengde) Middag: Middag 1: Ovnsbakt fisk (eks økologisk laks) med ovnsbakte grønnsaker, kan eks være gulrøtter, pastinakk og selsellerirot, steker på 160 grader og har på salt,pepper og extra Virgin olivenolje Middag 2: Økologisk kjøttdeig med økologisk tomatpuré. Med eks squash Middag 3: Kraftgryte av fløte, økologisk kyllingkraft, ulike grønnsaker og kokte egg Anonymous poster hash: f861b...ead Hva gjør lecithin for kroppen? Har aldri hørt om det før Anonymous poster hash: 748f9...c9e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Frokost 1: 2 frøknekkebrød med magerost, skinke og paprika. Frokost 2: mager kesam med bær og müsli Frokost 3: Havregrøt med bær og cottage cheese Lunsj 1: 2 knekkebrød med magerost og tomat, en skyr. Lunsj 2: 2 knekkebrød med makrell i tomat og en appelsin. Lunsj 3: middagsrester. Middag 1: seifilet, ris og wokblanding, sweet chilisaus. Middag 2: ertesuppe med grovt rundstykke. Middag 3: kylling med ris og salat. Kesamdressing. Anonymous poster hash: a7d9b...9e8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 Hva gjør lecithin for kroppen? Har aldri hørt om det før Anonymous poster hash: 748f9...c9e Jeg hadde heller aldri hørt om det før. Begynte å bruke det etter og ha lest om det på en blogg jeg følger (hun er ernæringsfysiolog). Lecithin inneholder 83 % viktige fettsubstanser, særlig fosfolipider er det rikt på. Fettstoffene fosfolipeder utgjør en viktig del av hjernen og membranene i kroppens celler. Anonymous poster hash: f861b...ead
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Jeg hadde heller aldri hørt om det før. Begynte å bruke det etter og ha lest om det på en blogg jeg følger (hun er ernæringsfysiolog). Lecithin inneholder 83 % viktige fettsubstanser, særlig fosfolipider er det rikt på. Fettstoffene fosfolipeder utgjør en viktig del av hjernen og membranene i kroppens celler. Anonymous poster hash: f861b...ead Men hva slags positive virkninger gir det? Anonymous poster hash: 748f9...c9e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 Jeg hadde heller aldri hørt om det før. Begynte å bruke det etter og ha lest om det på en blogg jeg følger (hun er ernæringsfysiolog). Lecithin inneholder 83 % viktige fettsubstanser, særlig fosfolipider er det rikt på. Fettstoffene fosfolipeder utgjør en viktig del av hjernen og membranene i kroppens celler. Anonymous poster hash: f861b...ead Skrivefeil, skulle stå fosfolipider 😊😉 Anonymous poster hash: f861b...ead
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 Men hva slags positive virkninger gir det? Anonymous poster hash: 748f9...c9e Godt spørsmål, næring til hjernen vil jeg tro. Skal søke opp og se hva det står 😊 Anonymous poster hash: f861b...ead
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 http://super-nature.no/produkter/fettsyrer/pure-lecithin/ Anonymous poster hash: f861b...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå