Gå til innhold

Gravid. Tung mage. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så langt på vei enda. Kun 30 uker. Men jeg sliter med at magen er så tung i området under navlen. Det føles liksom som om babyen skal falle ut av magen.

Jeg skjønner jo selvfølgelig at det ikke skjer. Men det er så ubehagelig å bevege seg da jeg føler at noe inni meg skal falle ut. Jeg har en sterk trang til å holde meg nederst på magen når jeg beveger meg for å hindre at livmora faller på gulvet, det er liksom som om det er kun huden som holder ting på plass.

Jeg har et keisersnitt bak meg, som fjernet all følelse i området mellom navlen og arret. Og jeg lurer på om det er de manglende nervene som gjør at jeg har denne følelsen. Jeg hadde nemlig ikke dette problemet i første svangerskap (før i uke 41). Men hadde det også i mitt andre.

Og det blir bare verre etterhvert som magen vokser.

Er det noen som har noen tips? Finnes det noe å kjøpe å ha rundt magen for å føle at den henger der den skal være?

(Jeg har forøvrig ikke gått opp ett kg (er på minus 5 foreløpig), så det er ikke det at jeg har urimelig stor mage heller.)

Anonymous poster hash: 57d7c...5aa

Skrevet

Kjenner ikke igjen dette, men kunne du forsøkt et sånt støttebelte som brukes ved bekkenløsning eller lignende? Så slipper du å holde på magen?

Anonymous poster hash: 64e89...280

Skrevet

Er ikke så langt på vei?

KUN 30 uker....

Anonymous poster hash: 85a29...82a

Skrevet

Kjenner ikke igjen dette, men kunne du forsøkt et sånt støttebelte som brukes ved bekkenløsning eller lignende? Så slipper du å holde på magen?

Anonymous poster hash: 64e89...280

Takk for svar.

Ja. Kanskje jeg kan prøve det. 😊

Skrevet

Er ikke så langt på vei?

KUN 30 uker....

Anonymous poster hash: 85a29...82a

Ja. Er kun 30 uker. Så magen skal jo bli vesentlig større de neste ti ukene.

Skjønner ikkr helt hva du lurer på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...