Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som selv, eller kjenner noen som har blitt gravide med veldig få svømmere hos mannen? Vi driver jo og prøver selv mellom forsøk, men kjenner jo at jeg går litt ned i kjelleren for hver gang det blir en like blendahvit graviditetstest..og lurer jo litt på om vi faktisk har en mulighet til å klare det på egenhånd, eller om jeg bare skal slutte å håpe. Min mann har hatt litt varierende antall hver gang han har testet, men det meste har vært totalt 43 mill svømmere (3 dagers abstinens), og rundt 10-13 mill per ml. Motiliteten har også vært varierende, noen ganger har den vært grei og andre ganger ikke like bra. Vi har vært hos dr. purvis, som mente at det var en sjanse for å klare det på egen hånd, men sjansen ville jo økt hvis jeg hadde vært veldig fertil. Jeg har jo ikke funnet noe "galt" med meg, men har fylt 37 så er vel ikke akkurat lenger i kategorien "veldig fertil" uansett.

Takknemlig for svar, kjenner jeg blir frustrert av å håpe på noe som kanskje er håpløst ☹️

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144306302-f%C3%A5-sv%C3%B8mmere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke så gale tall!

Min mann har mellom 9-3 mill svømmere, og motiliteten kan kun kvalifisere for paralympiske leker.

Etter syv negative forsøk, så ble det visst en hjemmelaget baby😊

Jeg var selv 35 da undrenes tid ikke var forbi😉

Anonymous poster hash: ddfba...ffb

Vi ler litt av oppskriften her hjemme...

Mannen var på skikkelig fylla på eggløsningsdagen, så Mr Knællesen var ikke in action før dagen etter eggløsning.

Da kan jeg legge til at det var den eneste gangen den måneden hvor vi hadde samleie siden jeg hadde vært syk med lungebetennelse i to uker i forkant.

Det var tydeligvis meningen at vår sønn skulle bli laget akkurat den måneden😊

Haha 😂😂😂 men da antar jeg uansett at det sikkert er lurt med ganske lang abstinens, som Purvis rådet oss til. Han mente det beste er 5 dager. Lengre enn det så begynner de å dø der inne.. men tydeligvis ikke krise med to uker i deres tilfelle!

Fikk uansett mensen i dag, tre dager for sent, så gikk ikke denne måneden heller. Men er jo i gang med spray, så krysser fingrene for vellykket høsting og innsett av egg i uke 4 🥚🙏🏻

Vi hadde vært hos Dr. Purvis vi også. Han mente også at vi skulle kunne bli gravid dersom jeg var veldig fruktbar. Tydeligvis en standardkommentar😉

Lykke til med nytt IVF-forsøk!

Det ordner seg til slutt😊

Annonse

Ja er nok en standardkommentar. Har lest en del artikler hvor en del mener at sædkvaliteten har lite å si for sjansen for å bli gravid, så lenge damen er veldig fruktbar skal det nærmest bare en sædcelle til. Men det er nok en grov forenkling 😬

Tusen takk! Vi fikk en liten jente i fjor med ivf og er veldig takknemlig for henne ❤ alt utover det er en bonus .. Men hadde jo vært hyggelig med søsken også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...