Gå til innhold

Sydenferie med 3 barn?

Anbefalte innlegg

Har tre barn som i sommer er 7, 6 og akkurat 3 år. Har lyst på sydenferie til sommeren, men tenker om det er meir kaos enn kos når de er så små. Noen som har positive erfaringer? Det beste er vel all inklusive, men det er vel kjempedyrt? Kom gjerne med erfaringer og innspill til kjekke steder.

Anonymous poster hash: d2dfa...4ae

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144306261-sydenferie-med-3-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt alene med tre barn. Har reist alene med dem verden rundt fra minste var 2 og eldste 5.

Det har gått så fint!! Men de mest avslappende turene har vært på Sunwing resorts med barneklubb og all inclusive.

Du må følge litt med på prisene. Ofte kan du spare tusenvis hvis du starter reisen litt før eller etter ferien.

Anonymous poster hash: 5792d...49b

Jeg er helt alene med tre barn. Har reist alene med dem verden rundt fra minste var 2 og eldste 5.

Det har gått så fint!! Men de mest avslappende turene har vært på Sunwing resorts med barneklubb og all inclusive.

Du må følge litt med på prisene. Ofte kan du spare tusenvis hvis du starter reisen litt før eller etter ferien.

Og sist vi var på et sunwing resort spiste barna gratis på all inclusive med en betalende voksen. Det ble en meget god deal for meg som reiste alene med tre barn!

Vi har reist hvert år med barna. Tre gutter på 1,4 og 6 år. Født i august/september alle tre.

Var på Kreta i april i fjor og skal tilbake i april i år.

Før tredjemann kom var vi på gran canaria i 3 uker.

Det har gått super fint.

Barna er veldig aktive til vanlig, men flyturene har gått som en drøm.

De er innenforstått med at de må sitte i setene sine hele tiden og at det bare er lov å ta av beltene for å gå på do. Blir som en biltur og de aksepterer dette.

Har med underholdning som tegnesaker, nettbrett, noen leker/bok etc

Vi koser oss masse i syden. Stresser ingenting med noe. Bader, spiser is, tusler rundt og leker og koser oss. Følger ikke klokka. Legger oss når vi er trøtte. Om klokka er 20 eller 00 spiller ingen rolle.

Er ellers veldig konsekvente på rutiner, men ikke på ferie.

Vi pleier ikke å bestille all invlusive. Men spiser på litt forskjellige steder. Synes det er hyggelig. Frokost spises på rommet, lunsj og middag ute.

Annonse

Anbefaler slike sunwingsentre eller O.B.C konseptet med Ving. Rhodos, Kypros , Kreta eller Alcudia er alle gode steder å være. Men kan kun gå god for all inclusive maten på Kypros, da på de andre steder har hengt seg mye opp trashmat. Veldig mye chips og stekt mat.

Men smak og behag for folk dette. Barneklubber er det også :)

Anonymous poster hash: 973cb...8f5

Dette er med mann. Det jeg tenker mest på er om de vil forskjellige ting, med to voksne og tre barn går det ikke opp. Eldste svømmer, men ho kan likevel ikke være alene i bassenget tenker jeg? Noen plasser der all inklusive er billigere enn andre? Sunwing, Apollo etc. Hva er best? HI

Signerer på det med sunwing resort. Sunwing Arguineguin er veldig oversiktelig. Sunwing alcudia er også veldig bra.

Nå drar vi til ocb gran Canaria, og gleder oss veldig :)

Elsker Sunwing Arguineguin! Var der i sommer! Fantastisk hotell! Og han ene som jobbet i Bamseklubben og hadde show på kveldene var syyyyyykt deilig!! Så koste meg jeg også. 😉

Anonymous poster hash: 7f86f...a7c

Er det ikke dyrt med 40 000 for oss 5 med all inklusive? Eller er det vanlig pris? HI

1 eller 2 uker dette ? Dere er mange og store rom koster. Har dere mulighet til å dra rundt skoleslutt kanskje? Noe billigere da.

Annonse

Det var 1 uke. Vil helst vente til skoleferie, men da er det dyrt. HI.

Dette synes jeg var en stiv pris. Vi reiste en gang tidlig i aug og da ble det 60K for 2 voksne og 3 barn på 12,14 og 18 år. Kun frokost inkl. 

Reiser rundt skolestart nå, men da 2 voksne og 1 barn på 5 år. All inclusive, ny leilighet på et hotellanlegg, mat ombord, og buss t/r i 14 dager for 30K. 

Vi skal betale 44.000 for 2 uker i juli (reiser søndag i uke 26) og det er uten mat... det koster når man er så mange.

Alder 4 til 12 år her, og jeg har ikke tenkt å bekymre meg så mye. De vil jo forskjellige ting hjemme og, og vi får det jo til her :-) vi skal nyte late dager og bare være!

Anonymous poster hash: 325e6...788

Vi betalte 6500kr totalt for en uke til Kreta med tre barn på 1,5 år, 4.5 år og 6,5 år i april. 3 roms leilighet i agia marina.

Mannen jobber turnus og vi reiser i en av hans friuker. Han skal ikke ha ferie til sommeren pga ny jobb og jeg har ikke råd til å reise til syden alene med barna til sommeren da jeg går i ulønna perm fram til BHG oppstart i august.

Fint på Kreta i april. Grønt og frodig. Vært mellom 20 og 26 grader der de andre gangene vi har reist i april. Helt perfekt. Litt kjølig i sjøen etter min smak, men mannen og barna bader og koser seg.

Er det ikke dyrt med 40 000 for oss 5 med all inklusive? Eller er det vanlig pris? HI

Det er jo mange penger, men ikke dyrt hvis det er skoleferie. Vi betalte 26 000 for 2 voksne og 1 barn i høstferien, på Sunwing Rhodos. Ingen måltider, enkel leilighet.

Billigst blir det hvis dere satser på rutefly og leie av feriehus, men kanskje litt lite action for barna. Mange hoteller er fine, men mye billigere enn Sunwing. Sjekk f.eks. Cala d,Or på Mallorca, hotell Cala Azul Park eller Cala Azul Garden. Ving har dem.

Anonymous poster hash: 85937...dd4

Vi betalte 6500kr totalt for en uke til Kreta med tre barn på 1,5 år, 4.5 år og 6,5 år i april. 3 roms leilighet i agia marina.

Mannen jobber turnus og vi reiser i en av hans friuker. Han skal ikke ha ferie til sommeren pga ny jobb og jeg har ikke råd til å reise til syden alene med barna til sommeren da jeg går i ulønna perm fram til BHG oppstart i august.

Fint på Kreta i april. Grønt og frodig. Vært mellom 20 og 26 grader der de andre gangene vi har reist i april. Helt perfekt. Litt kjølig i sjøen etter min smak, men mannen og barna bader og koser seg.

Det er jo fint for dere, men HI som har skolebarn, kan jo ikke reise i april.

Det er jo fint for dere, men HI som har skolebarn, kan jo ikke reise i april.

Det kan hun vel.. da søker man skolen om en uke fri, verre er det ikke.

Er begrensa hvor mye man går glipp av på en uke altså. Man tar jo med seg lekser som evt er relevant for hva de driver med på skolen. Tror neppe barnet faller helt av lasset etter en uke.

Var 6 åring går også på skolen forresten. Han fikk godkjent fri nå i april hvor vi drar.

Det har vært så mye snakk om det at folk tar ungene sine ut av skolen for ferie utenom skoleferien de siste par årene at folk har tatt helt av mtp om dette er greit eller ikke.

Hvis det er en uke, en sjelden gang så ser jeg faktisk ikke noe problem med det.

Det begynner å bli et problem når innvandrere tar barna sine ut for to mnd i hjemlandet osv. Den ser jeg. Eller folk som reiser utenom skoleferien flere ganger årlig.

Den diskusjonen om det, er neppe ment for oss som ber fri barnet vårt en liten uke, en sjelden gang.

Men så er vi nordmenn så utrolig redde for å tråkke noen på tærne også da.

Men dere om det. Betal gjerne 30-40.000 for en ferie som dere ellers kunne fått for en fjerdedel av prisen om dere er redd barna skal dette ut av skolen etter å ha vært borte en uke.

Er vel krise om barnet deres blir syk å blir borte noen dager å da? På en uke så går jo barnet bare glipp av 5 skoledager.

Det er forøvrig skolen som godkjenner om barnet får fri eller ikke da. Får man nei, så reiser man i skoleferien og får man ja så er det jo greit.

Anonymous poster hash: 0c6d5...c48

Er begrensa hvor mye man går glipp av på en uke altså. Man tar jo med seg lekser som evt er relevant for hva de driver med på skolen. Tror neppe barnet faller helt av lasset etter en uke.

Var 6 åring går også på skolen forresten. Han fikk godkjent fri nå i april hvor vi drar.

Det har vært så mye snakk om det at folk tar ungene sine ut av skolen for ferie utenom skoleferien de siste par årene at folk har tatt helt av mtp om dette er greit eller ikke.

Hvis det er en uke, en sjelden gang så ser jeg faktisk ikke noe problem med det.

Det begynner å bli et problem når innvandrere tar barna sine ut for to mnd i hjemlandet osv. Den ser jeg. Eller folk som reiser utenom skoleferien flere ganger årlig.

Den diskusjonen om det, er neppe ment for oss som ber fri barnet vårt en liten uke, en sjelden gang.

Men dere om det. Betal gjerne 30-40.000 for en ferie som dere ellers kunne fått for en fjerdedel av prisen om dere er redd barna skal dette ut av skolen etter å ha vært borte en uke.

Er vel krise om barnet deres blir syk å blir borte noen dager å da? På en uke så går jo barnet bare glipp av 5 skoledager.

Det er forøvrig skolen som godkjenner om barnet får fri eller ikke da. Får man nei, så reiser man i skoleferien og får man ja så er det jo greit.

Mente ikke å være annonym. Det er meg som svarte deg.

OK, i Osloskolen får man ikke fri for å dra på Sydentur altså.

Har bare 2 barn jeg da, men vi har reist veldig mye med de og trives med det. Synes ikke det er stress og kaos, men det er selvsagt ikke som før i tiden hvor jeg lå rett ut og solte meg og leste flere bøker i løpet av 2 uker i syden. Nå er det aktive familieferie med turer, bading, snorkling, lek og moro, akkurat som det skal være når man reiser med barn. Har reist med de fra de var henholdsvis 4 mnd og 2 mnd gamle og det har gått utrolig bra og de har kost seg, trivdes, sovet og spist godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...