Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har et yrke bare jeg i bedriften har. Det er ingen kolleger som er fysisk avhengig av meg og jeg har full kontroll på alt. Og er ALLTID tilgjengelig på tlf og Mail, både kvelder, helger og ferier.!! Jeg spurte spesifikt i intervjuet som jeg ble headhuntet til om det var mulighet for hjemmekontor og fikk beskjed om at så lenge jobben ble gjort så var det samme om jeg satt her "eller i Bodø" og gjorde den. Jeg skulle få full fleksibilitet og skulle styre min egen hverdag. Og de kjøpte alt utstyr så jeg skulle være fullt operativ hjemmefra. Så jeg har akkurat det samme utstyret hjemme som på arbeid. Det skal sies at jeg er uhyre samvittighetsfull og gjør alltid mitt beste og leverer det jeg skal. Likevel har nå sjefen kalt meg ustabil fordi jeg i blant kommer litt senere enn akkurat kl åtte. Og fordi jeg har vært hjemme med sykt barn tre ganger på et år. Jeg jobber totalt sett mer enn jeg skal. Også når jeg har sykt barn! Men det tror han ikke på. Og så innførte han en regel at hjemmekontor skal avtales dagen før. Greit nok, men nå når jeg kom inn i dag og spurte han om jeg kunne ta hjemmekontor i morgen satt han og stirret tomt på meg i ett minutt før han sier "hvorfor det?". Det skal sies at jeg har MASSE å gjøre nå og kommer til å sitte oppover ørene med jobb på hjemmekontoret, men det var derfor jeg tenkte det hadde vært greit å slippe halvannen time reise i morgen. Og så sier han derpå at han foretrekker at jeg er på jobb. Jeg sa bare at jeg trodde det tidsmessig ble mer effektivt å jobbe hjemmefra i morgen fordi jeg skal løse mye jeg trenger ro og konsentrasjon til hvorpå han sier at jeg vel kan sitte uforstyrret på kontoret også. Men til slutt sier han at det er greit. På vei ut døra får jeg slengt etter meg "god helg da". Nå er jeg så irritert og provosert at jeg koker her. Jeg kom fra en jobb med full tillit og de visste jeg var til å stole på så jeg styrte min egen hverdag og jobben ble alltid gjort. Min sjef nå også sier han stoler på meg, men hvorfor viser han det motsatte? Jeg er virkelig ikke en unnasluntrer og har mye stolthet i arbeidet mitt. Og på alle personalsamtaler og møter er han SÅ fornøyd. Hvordan tar man det her på en OK måte? Vi har hatt et par runder tidligere hvor han har lagt seg helt flat og bedt om tilgivelse. Men nå kjenner jeg jeg ikke orker det her særlig lenger! Det hadde vært enklere om han var drittsekk hele tiden enn å være totalt ustabil å forholde seg til! Hjelp noen...? Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Det blir ikke bedre. Sjefer som ikke stoler på sine ansatte vil ikke endre seg. Anonymous poster hash: 81af2...e21
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har en ganske lik sjef. Velger å ignorere han, jeg gjør jobben min og forholder meg minst mulig til han. Anonymous poster hash: f5f7c...56f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har en ganske lik sjef. Velger å ignorere han, jeg gjør jobben min og forholder meg minst mulig til han. Anonymous poster hash: f5f7c...56f Hvordan klarer du det? Synes du ikke det er frustrerende? Aldri vært borti det her før jeg... At daglig leder oppfører seg slik. Det dreper motivasjonen fra jobben helt Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Det blir ikke bedre. Sjefer som ikke stoler på sine ansatte vil ikke endre seg. Anonymous poster hash: 81af2...e21 Tenker det samme. Han vil bare du skal sitte synlig så han har kontroll. Jeg har også hatt en kontrollerende sjef. Det ble ikke bedre. Anonymous poster hash: 95f7f...fb1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Hvordan klarer du det? Synes du ikke det er frustrerende? Aldri vært borti det her før jeg... At daglig leder oppfører seg slik. Det dreper motivasjonen fra jobben helt Anonymous poster hash: fc550...cf0 Ja det dreper motivasjonen. Så innsatsen min har gått fra 100% til kanskje 50. Dårlig ledelse er drepen for motivasjonen. For min del holder jeg ut fordi jeg vet at denne jobben bare er midlertidig, og den gir meg alt annet jeg trenger akkurat nå (fleksibilitet, lønn, fin på CV mm). Anonymous poster hash: f5f7c...56f
Anyne Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Ta det opp. Spør rett ut om han tror du sluntrer unna? Si at du ikke liker at du føler deg uglesett for å ta hjemmekontor en gang i blant når det har vært utgangspunktet hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Ja det dreper motivasjonen. Så innsatsen min har gått fra 100% til kanskje 50. Dårlig ledelse er drepen for motivasjonen. For min del holder jeg ut fordi jeg vet at denne jobben bare er midlertidig, og den gir meg alt annet jeg trenger akkurat nå (fleksibilitet, lønn, fin på CV mm). Anonymous poster hash: f5f7c...56f Jeg hadde håpet denne jobben skulle vare noen år, for trives veldig godt med jobben og arbeidssted. Med unntak av sjefen i blant. Det kan gå supert en periode og så smeller det plutselig fra han så jeg føler meg som en unge som ber faren min om penger til is håpløst... Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Ta det opp. Spør rett ut om han tror du sluntrer unna? Si at du ikke liker at du føler deg uglesett for å ta hjemmekontor en gang i blant når det har vært utgangspunktet hele tiden. Jeg gjorde det sist runde, da var jeg forbannet. Og han la seg helt flat. Jeg hadde full tillit, løste jobben bra etc. Det har gått bra en periode, men nå er det tydeligvis glemt igjen. Nå må jeg snart sette et ultimatum. Enten får han VISE at han stoler på meg eller så får han lete etter en ny. Jeg har ikke noe problem med å få meg ny jobb uansett, men hadde håpet dette skulle vare... Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Jeg gjorde det sist runde, da var jeg forbannet. Og han la seg helt flat. Jeg hadde full tillit, løste jobben bra etc. Det har gått bra en periode, men nå er det tydeligvis glemt igjen. Nå må jeg snart sette et ultimatum. Enten får han VISE at han stoler på meg eller så får han lete etter en ny. Jeg har ikke noe problem med å få meg ny jobb uansett, men hadde håpet dette skulle vare... Anonymous poster hash: fc550...cf0 Få med deg en tillitsvalgt i møtet. Prøv å skriftliggjøre det som kommer fram, f eks som et referat dere alle tre signerer etterpå. Anonymous poster hash: 95f7f...fb1
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Få med deg en tillitsvalgt i møtet. Prøv å skriftliggjøre det som kommer fram, f eks som et referat dere alle tre signerer etterpå. Anonymous poster hash: 95f7f...fb1 Vi er dessverre ikke så store - tror ikke engang vi har en tillitsvalgt Jeg får bare være saklig og tøff Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Vi er dessverre ikke så store - tror ikke engang vi har en tillitsvalgt Jeg får bare være saklig og tøff Anonymous poster hash: fc550...cf0 Men du er da vel organisert for det? Anonymous poster hash: e43a1...238
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Dere bør ha et møte og sammen komme fram til hva som menes med "hjemmekontor", hva som ligger i "fleksibilitet" og hva som kjennetegner å kunne "styre egen hverdag". Det virker som om dere har helt forskjellig oppfattelse hva hva som ligger i dette, og for at både du og sjefen skal være fornøyd bør disse tingene avklares nøye. Jeg sitter selv i en type jobb hvor vi er veldig fleksible, har egen portefølje, vi er ikke avhengig av andre for ångjøre jobbe, jeg styrer min egen kalender osv. Samtidig er det forventet at vi møter på jobb på arbeidsstedet dersom ikke annet er avtalt. Jeg kam sitte hjemme når det er avtalt og når det er nødvendig, men det skal ikke være hovedregelen. Samtidig har jeg hatt 3 ledere som praktiserer ledelse veldig forskjellig. En brys seg ikke nevneverdig hvor folk er så lenge jobben blir gjort, andre er mer rigide, vil ha mer kontroll, vil se medarbeidere tilstede på arbeidsplassen osv. Jobben er og blir den sammen, men lederstilen varierer veldig. Jeg tror neppe det handler om å ikke stole på medarbeiderne men at man har ulik filosofi år det kommer til ledelse, medarbeiderskap, samhold, arbeidsmiljø osv. Anonymous poster hash: 5e3b9...5cf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 Dere bør ha et møte og sammen komme fram til hva som menes med "hjemmekontor", hva som ligger i "fleksibilitet" og hva som kjennetegner å kunne "styre egen hverdag". Det virker som om dere har helt forskjellig oppfattelse hva hva som ligger i dette, og for at både du og sjefen skal være fornøyd bør disse tingene avklares nøye. Jeg sitter selv i en type jobb hvor vi er veldig fleksible, har egen portefølje, vi er ikke avhengig av andre for ångjøre jobbe, jeg styrer min egen kalender osv. Samtidig er det forventet at vi møter på jobb på arbeidsstedet dersom ikke annet er avtalt. Jeg kam sitte hjemme når det er avtalt og når det er nødvendig, men det skal ikke være hovedregelen. Samtidig har jeg hatt 3 ledere som praktiserer ledelse veldig forskjellig. En brys seg ikke nevneverdig hvor folk er så lenge jobben blir gjort, andre er mer rigide, vil ha mer kontroll, vil se medarbeidere tilstede på arbeidsplassen osv. Jobben er og blir den sammen, men lederstilen varierer veldig. Jeg tror neppe det handler om å ikke stole på medarbeiderne men at man har ulik filosofi år det kommer til ledelse, medarbeiderskap, samhold, arbeidsmiljø osv. Anonymous poster hash: 5e3b9...5cf Takk for konstruktive tips. Jeg skal be om et møte. Det verste er egentlig som sagt at alt er så inkonsekvent. Må bare finne ut hvor landet egentlig ligger Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Vi er dessverre ikke så store - tror ikke engang vi har en tillitsvalgt Jeg får bare være saklig og tøff Anonymous poster hash: fc550...cf0 Du kan ha med en annen bisitter. Til og med en advokat, hvis dere er i konflikt. Anonymous poster hash: 95f7f...fb1
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Du er vel organsiert? Dette hadde jeg aldri godtatt. Du må, som skrevet over her, få med deg enten en tillitsvalgt eller en annen, i møte med sjefen. Der må dere gå gjennom alt ift din stilling og arbeidsbeskrivelse og få skriftlig hvordan du skal jobbe, inkludert hjemmekontor og hvordan dere skal løse dette. Har du det skriftlig kan han ikke komme etterpå å endre dette. Anonymous poster hash: 3b330...aab
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 Du er vel organsiert? Dette hadde jeg aldri godtatt. Du må, som skrevet over her, få med deg enten en tillitsvalgt eller en annen, i møte med sjefen. Der må dere gå gjennom alt ift din stilling og arbeidsbeskrivelse og få skriftlig hvordan du skal jobbe, inkludert hjemmekontor og hvordan dere skal løse dette. Har du det skriftlig kan han ikke komme etterpå å endre dette. Anonymous poster hash: 3b330...aab Når du sier dere ikke har tillitsvalgt på arbeidsplassen, så skal du kunne ta komntat med fagforening og få noen derfra å være med deg. Behøver ikke være ansatt i samme bedrift som deg. Anonymous poster hash: 3b330...aab
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #18 Skrevet 10. januar 2017 Du er vel organsiert? Dette hadde jeg aldri godtatt. Du må, som skrevet over her, få med deg enten en tillitsvalgt eller en annen, i møte med sjefen. Der må dere gå gjennom alt ift din stilling og arbeidsbeskrivelse og få skriftlig hvordan du skal jobbe, inkludert hjemmekontor og hvordan dere skal løse dette. Har du det skriftlig kan han ikke komme etterpå å endre dette. Anonymous poster hash: 3b330...aab Ikke organisert heller... står alene i det her - eller dvs det er ikke bare meg han behandler sånn altså Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 Du er vel organsiert? Dette hadde jeg aldri godtatt. Du må, som skrevet over her, få med deg enten en tillitsvalgt eller en annen, i møte med sjefen. Der må dere gå gjennom alt ift din stilling og arbeidsbeskrivelse og få skriftlig hvordan du skal jobbe, inkludert hjemmekontor og hvordan dere skal løse dette. Har du det skriftlig kan han ikke komme etterpå å endre dette. Anonymous poster hash: 3b330...aab Ikke tillitsvalgt og ikke organisert. Og vi jobber såpass tett at jeg ville gravd min egen grav. Tror ikke han skjønner greia selv... men jeg kjenner det var dråpen det der Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2017 #20 Skrevet 10. januar 2017 Når du sier dere ikke har tillitsvalgt på arbeidsplassen, så skal du kunne ta komntat med fagforening og få noen derfra å være med deg. Behøver ikke være ansatt i samme bedrift som deg. Anonymous poster hash: 3b330...aab Ikke organisert i fagforening heller dessverre. Så jeg må bare være sterk selv Ordner seg sikkert. Er bare så utrolig lei an å bli behandlet sånn... ene øyeblikket som en verdsatt, dyktig og umistelig ansatt og neste øyeblikk som en femåring uten noen form tillit... Anonymous poster hash: fc550...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå