Gå til innhold

Hvordan ta greie / fine selfies?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er faen ikke ut ... på bilder enda verre.. finnes det noen triks så jeg kan se normal ut ? Ser alltid helt skeiv ut i hele ansiktet når jeg tar bilder av meg selv. Det ene øyet stikker mer ut enn det andre, og hodefasongen min er lik figuren på maleriet "skrik".. jeg har lyst til å få et fint bilde av meg for en gangs skyld.. så jeg kan føle meg litt fin..

Hilsen desperat alenemor med rart hode..

Anonymous poster hash: f14d5...959

Skrevet

Jeg er faen ikke ut ... på bilder enda verre.. finnes det noen triks så jeg kan se normal ut ? Ser alltid helt skeiv ut i hele ansiktet når jeg tar bilder av meg selv. Det ene øyet stikker mer ut enn det andre, og hodefasongen min er lik figuren på maleriet "skrik".. jeg har lyst til å få et fint bilde av meg for en gangs skyld.. så jeg kan føle meg litt fin..

Hilsen desperat alenemor med rart hode..

Rart hode😂 Uffda...

Lyset er din venn (og fiende) :) prøv deg frem med en liten leselampe og beveg deg sånn at skyggene i ansiktet forandrer seg (mens du ser i kamera altså). Prøv å snu ansiktet i forskjellige vinkler med lyset forskjellige plasser for å se hvordan lyset fremhever pene/stygge trekk. Så lærer du deg til slutt å bruke eksisterende lys og flytte deg etter lyset for å se så bra ut som mulig. Jeg syns jeg ser finest ut med flatt lys. Altså rett på ansiktet. Noen ser bedre ut når det kommer lys fra oppe på siden sånn at du får en trekant under øyet/på kinnbeinet. uansett viktig å ha mykt lys, ikke sånn lommelykt-lys;) kanskje du kan prøve med varmt lys? Det pleier ha en positiv effekt på mitt ansikt i hvert fall. Sånn varmt fint du får om du står i en solnedgang liksom:)

Om hodet ditt er formet som skrik-mannen (😂) er det nok en fordel å unngå vanlige tips som å ta bildet ovenifra. Kanskje du er mer fornøyd med profilen din? Du kan jo prøve å vri ansiktet mer enn du pleier for å framheve de linjene i så fall? Altså jeg er ingen ekspert, jeg tar sjelden "selfie" selv men har studert fotografi så vet hvor mye lyset har å si. Selv om jeg kanskje ikke er like flink til å forklare ;)

Skrevet

Åh takk. Det var mange gode tips. Men hvor får jeg tak i sånt varmt lys da? Og kan fungere anbefale et kamera som er bra ? Max 5000 ☻

Ja hode mitt blir helt merkelig på bilder 🙈😅😅 men kanskje jeg er litt vell slem mot meg selv med den beskrivelsen jeg hadde i hovedinnlegget 😅😊

Hi

Skrevet

Jeg bruker snapchat selfiekamera, det blir finere enn vanlig kamera.

Kvaliteten blir ikke så bra, men grei nok 😊

Anonymous poster hash: de014...1a9

Skrevet

Åh takk. Det var mange gode tips. Men hvor får jeg tak i sånt varmt lys da? Og kan fungere anbefale et kamera som er bra ? Max 5000 ☻

Ja hode mitt blir helt merkelig på bilder 🙈😅😅 men kanskje jeg er litt vell slem mot meg selv med den beskrivelsen jeg hadde i hovedinnlegget 😅😊

Hi

Hehe ja høres ut som du beskriver en karikaturtegning av deg. Og den så jeg for meg og😂 Du kan lage varmt lys med å ta et farget ark eller annet foran en lampe som vi gjorde i gamle dager eller kjøpe lyspærer som du kan justere farge og lysstyrke med mobilen sånn som vi gjør i 2017 (jeg har sånne lyspærer, fantastisk måte å dimme lys/lage stemning. Anbefales) eller så finnes det sikkert hundre apper som kan lage lys for deg;) nå er mobilkameraene så gode at jeg sjelden bruker det store kaneraet lenger. Men skal du investere i et kanera vil jeg anbefale nikon og så kjøper du brukt på finn. Ikke nødvendig med det nyeste. D200 er mer enn godt nok. Det viktigste er et bra objektiv så D80 funker også supert om du heller vil investere i et enda bedre objektiv.

Men har du ikke smarttelefon med bra kamera? En av grunnene til at du føler du ser så skeiv ut kan være at bildet blir snudd i forhold til hvordan du er vant til å se deg selv i speilet. Spnn du ser deg selv i soeilet hver dag har du blitt vant til å se deg fra et spesielt punkt. De fleste er litt usymmetriske og når de ser seg i soeilet fokuserer de gjerne på den ene siden av seg selv. For eksempel om du liker best din venstre side (i speilet) og tar et bilde av deg som blir tatt sånn andre ser deg så ser su automatisk på samme plass, venstre side av ansiktet på bildet, og du fpr en illusjon av å være enda skeivere enn du egentlig er fordi du er ap bridd i forhold til det du er vant til. Du kan jo først begynne med å laste ned en redigeringsapp der du speilvender bildet. På den måten vil du se om du faktisk ser så rar ut som du tror eller om det bare er fordi du ser på deg selv fra "feil vinkel".. jeg tenker ofte at bilder av meg må se best ut for andre om de er tatt "riktig" vei fordi det er sånn de er vant til å se meg selv om jeg er vant til å se meg speilvendt. Kanskje alle andre syns jeg ser skeiv ut om jeg poster et speil-selfie feks;)

Skrevet

Hehe ja høres ut som du beskriver en karikaturtegning av deg. Og den så jeg for meg og😂 Du kan lage varmt lys med å ta et farget ark eller annet foran en lampe som vi gjorde i gamle dager eller kjøpe lyspærer som du kan justere farge og lysstyrke med mobilen sånn som vi gjør i 2017 (jeg har sånne lyspærer, fantastisk måte å dimme lys/lage stemning. Anbefales) eller så finnes det sikkert hundre apper som kan lage lys for deg;) nå er mobilkameraene så gode at jeg sjelden bruker det store kaneraet lenger. Men skal du investere i et kanera vil jeg anbefale nikon og så kjøper du brukt på finn. Ikke nødvendig med det nyeste. D200 er mer enn godt nok. Det viktigste er et bra objektiv så D80 funker også supert om du heller vil investere i et enda bedre objektiv.

Men har du ikke smarttelefon med bra kamera? En av grunnene til at du føler du ser så skeiv ut kan være at bildet blir snudd i forhold til hvordan du er vant til å se deg selv i speilet. Spnn du ser deg selv i soeilet hver dag har du blitt vant til å se deg fra et spesielt punkt. De fleste er litt usymmetriske og når de ser seg i soeilet fokuserer de gjerne på den ene siden av seg selv. For eksempel om du liker best din venstre side (i speilet) og tar et bilde av deg som blir tatt sånn andre ser deg så ser su automatisk på samme plass, venstre side av ansiktet på bildet, og du fpr en illusjon av å være enda skeivere enn du egentlig er fordi du er ap bridd i forhold til det du er vant til. Du kan jo først begynne med å laste ned en redigeringsapp der du speilvender bildet. På den måten vil du se om du faktisk ser så rar ut som du tror eller om det bare er fordi du ser på deg selv fra "feil vinkel".. jeg tenker ofte at bilder av meg må se best ut for andre om de er tatt "riktig" vei fordi det er sånn de er vant til å se meg selv om jeg er vant til å se meg speilvendt. Kanskje alle andre syns jeg ser skeiv ut om jeg poster et speil-selfie feks;)

Herregud iPhone er dårlig på autokorrekt:) men regner med du forstår.

Et lite tips er å benytte sjansen til å ta bilde av deg selv når du er ute i dagslys. (Ikke midt på sommeren i solsteiken, da blir det for skarpt lys og overeksponert). Det aller beste er midt på dagen når det er overskyet ute, da blir det kaldt men mykt lys. Eller som jeg nevnte tidligere gir solnedgang et mykt og varmt lys. Er du helsig og blr en plass med snø har du også god mulighet for flotte bilder når det er lyst ute. Snøen gjør at lyset reflekterer fra alle kanter og gir skarpt og fint lys uten at det lager harde skygger. Da blir bildene like fine som de tar i fotostudio. I et studio bruker en gjerne hvit bakgrunn og lyser opp med blits på bakgrunn i tillegg til å fylle opp med lysfra begge sider forsn og gjerne reflektor for å fylle inn lys under og fjerne skyggene. Dette får du altså ute i snøen helt gratis. Forstår det er flaut å gå ut og ta masse selfies utendørs altså men det er alltid mulig å fiske fram mobilen når ingen ser eller gå ek tur der du ikke møter på så mange :)

Skrevet

Ååå tusen takk for så mange gode tips 😊😊 nå får jeg starte "jakten på det normale ansiktet", og krysser fingrene for at jeg ikke egentlig ser så jævlig ut som jeg tror ☹

Hi

Skrevet

Snapchat med "fin-filter". Du holder inne på skjermen på aniktet ditt til du får opp forskjellige filter å velge i. Mange som jukser ved å bruke det.

Skrevet

Ååå tusen takk for så mange gode tips 😊😊 nå får jeg starte "jakten på det normale ansiktet", og krysser fingrene for at jeg ikke egentlig ser så jævlig ut som jeg tror ☹

Hi

Lykke til 😘😊

Skrevet

Snapchat med "fin-filter". Du holder inne på skjermen på aniktet ditt til du får opp forskjellige filter å velge i. Mange som jukser ved å bruke det.

Men da retusjerer du jo bildet. Hi ønsker å ta et fint bilde av seg selv, ikke endre ansiktet sitt. snapchat gjør jo ansiktet 2-3 cm smalere og øynene større osv.. jeg er veldig fornøyd med utseendet mitt som det er og syns de filtrene gjør meg ekkel. Ser så tydelig fake ut. Ikke fint!!

Anonymous poster hash: b28d0...755

Skrevet

Det er veldig, veldig tydelig når noen har brukt filter. Det er så forferdelig patetisk. Gi meg rar hodefasong og rynker any time fremfor snapchatglatt tryne! 

Anonymous poster hash: 76845...85f

Skrevet

Det er veldig, veldig tydelig når noen har brukt filter. Det er så forferdelig patetisk. Gi meg rar hodefasong og rynker any time fremfor snapchatglatt tryne!

Anonymous poster hash: 76845...85f

Enig. Det ser ikke bra ut. De som er pene uten filter ser skikkelig unaturlig retusjert ut med filter, og de som er (stygt å si det men...) litt mindre pene får et enda rarere ansikt og ser bare "skeive" ut..

Skrevet

Hi hi ja ang filter, så liker jeg ikke å bruke det. Jeg vil gjerne være meg , men uten "missfoster looken". Har så lyst å føle meg litt pen, bare litt ☹☻ jeg er litt sjalu på alle de fine menneskene som finnes, som alle roser utseendet til.. jeg får som regel mange fine kommentarer på bilder av meg på Facebook eller på instagram, men (!) Det er kommentarer fra mine nærmeste eller fra folk som ønsker at jeg skal skrive det samme til de , når de legger ut bilder...

Jeg ser selv at jeg ikke ser bra ut, så sånn er det.. men takk for mange gode tips. Jeg får prøve meg litt fram :)

Hi

Skrevet

Fader alså. Det er egentlig jækla teit å gå rundt å føle seg stygg og rar ! Kanskje jeg bare burde ta et bilde av det skeive trynet mitt, hvor det ene øyet stikker mer ut enn det andre , og hodefasongen er helt lik maleriet "skrik". Eller kanskje jeg burde ta ett bilde nedenfra, så alle kan se neseborene mine, som forøvrig er fulle av hår. Eller så kan jeg jo ta et bilde hvor jeg har sterk sol midt i fleisen, sånn at alle kan se hvor fin min fete hud blir når noe skinner på den 😅😅

Det er faktisk mange ganger jeg har åpnet snapchat, og sett det grusomhet trynet mitt, og tenkt : kanskje dette er mitt noe profilbilde 🙈😅

Ha ha ha ..

Huff jeg har vist dårlig humor itillegg til at jeg er litt deformert ✌😅

Hi

Skrevet

Fader alså. Det er egentlig jækla teit å gå rundt å føle seg stygg og rar ! Kanskje jeg bare burde ta et bilde av det skeive trynet mitt, hvor det ene øyet stikker mer ut enn det andre , og hodefasongen er helt lik maleriet "skrik". Eller kanskje jeg burde ta ett bilde nedenfra, så alle kan se neseborene mine, som forøvrig er fulle av hår. Eller så kan jeg jo ta et bilde hvor jeg har sterk sol midt i fleisen, sånn at alle kan se hvor fin min fete hud blir når noe skinner på den 😅😅

Det er faktisk mange ganger jeg har åpnet snapchat, og sett det grusomhet trynet mitt, og tenkt : kanskje dette er mitt noe profilbilde 🙈😅

Ha ha ha ..

Huff jeg har vist dårlig humor itillegg til at jeg er litt deformert ✌😅

Hi

Digger humoren din jeg hehe. Og har sett for meg mange rare ansikter mens jeg har lest svarene dine😂 Men tror likevel ikke det er sånn du ser ut 😝

Skrevet

😘

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...