Gå til innhold

Gå fra 70/30 til 50/50, hva skjer med barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere deler den. Men usikker på om dere får 1 ekstra. Tror ikke det ettersom dere ikke er alene.

Ifht barnebidrag kan det hende at han fortsatt må betale pga høy lønn. Hadde jeg og samboer gått hvert til vårt med 50/50 hadde han måttet betalt litt bidrag pga at han tjener 3x mer enn meg.

Anonymous poster hash: 867b7...694

Dere deler den. Men usikker på om dere får 1 ekstra. Tror ikke det ettersom dere ikke er alene.

Ifht barnebidrag kan det hende at han fortsatt må betale pga høy lønn. Hadde jeg og samboer gått hvert til vårt med 50/50 hadde han måttet betalt litt bidrag pga at han tjener 3x mer enn meg.

Du kan vell ikke kreve det?

Da gjør far det for å være grei?

Anonymous poster hash: 28fdc...699

Jo det kan du kreve. Utgiften ved å forsørge barna fordeles etter inntekt, den som tjener mest betaler mest. Man kan ta bidraget gjennom nav også om man har 50/50

Anonymous poster hash: 22c2f...cec

Det kan man selvfølgelig kreve. Om nav regner ut det, så er han pliktig til å betale. Akkurat på samme måte som han er pliktig til å betale ved 60/40 samvær.

Ungene skal ha samme utgpkt ifht økonomi uavhengig om hvor de bor. Mange glemmer at bidraget ikke er til mor, men til ungene.

Annonse

Dere kan få en barnetrygd hver ekstra om et barn har bosted hos hver av dere, så ikke delt bosted. Da kan den som har barnet registrert hos seg i teorien flytte med barnet uten å si ifra, så det forutsetter at dere samarbeider bra. Barna kan uansett bo 50/50 eller hva som helst, med tanke på fordeling. Snakket med nav i sommer om dette, så er sikker på at det er lov, men er ikke sikker på alle fagbegrepene :)

Anonymous poster hash: 9cf68...2ac

Er det ikke sånn at det er den som har foreldreansvar som får barnetrygden? usikker på hvordan det er med delt men min mann mottar i hvert fall barnetrygd for ett barn pluss en ekstra selv om moren nå har fått 50% samvær.

Er det ikke sånn at det er den som har foreldreansvar som får barnetrygden? usikker på hvordan det er med delt men min mann mottar i hvert fall barnetrygd for ett barn pluss en ekstra selv om moren nå har fått 50% samvær.

Foreldreansvar har ikke noe med barnetrygd og gjøre.

Man får én hver, på 970 kr hvis man deler 50/50. Man kan og velge å få dobbelt alene annenhvert år

Anonymous poster hash: 44713...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...