Gå til innhold

-15 ute, baby sove ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3 mnd. Det er helt vindstille ute og nydelig. Men -15 er kanskje litt vel kaldt?

Anonymous poster hash: 35750...20f

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Grensen er også -10 i mange barnehager.

Skrevet

De skal ikke sove ute når det er mer enn minus 10 grader er anbefalingen

Anonymous poster hash: f3168...b83

Skrevet

For kaldt! :) 

Anonymous poster hash: 7c017...a4b
Skrevet

Ha et ute/innetermometer i vogna. Det er MYE lunere der babyen ligger enn 15 minus.

Min sov ute til minus 20. Var alltid minst 10 pluss i lufta inne i bagen.

Anonymous poster hash: 34257...5c2

Skrevet

Takk for svar. Da får jeg prøve å få hun til å sove inne :)

Skrevet

Ha et ute/innetermometer i vogna. Det er MYE lunere der babyen ligger enn 15 minus.

Min sov ute til minus 20. Var alltid minst 10 pluss i lufta inne i bagen.

Anonymous poster hash: 34257...5c2

Det er sant at det hender det er lunere, men det hender også at termometeret tar feil, eller at det kan starte å blåse. Man må jo sitte pal og glo på termometeret om man skal være trygg... 

Anonymous poster hash: 7c017...a4b

Skrevet

Jeg tenker ikke på at hun blir kald, men lufta de puster inn. Jeg har kun myggnettingen på pga katter her, så det vil vel uansett komme kald luft ned i vogna?

Hun får sove inne i dag, vil ikke ha forfryste lunger..hehe..

Hi

Skrevet

Ta en liten trilletur ute og trill vogna inn i gangen/stua fra verandaen e.l og åpne opp posen osv. når du har kommet inn.

Anonymous poster hash: d7fbc...188
Skrevet

Hadde samme dilemma her i dag. Frøkna mi er 11 mnd og svært rutineglad, dvs umulig å få til å sove om det ikke gjøres det samme som alltid.

Lot henne derfor sove ute. -11 og vindstille. Hun har svært godt med klær,god pose og ullpledd. Vindtrekk på vogna.

Usikker på om det var riktig avgjørelse, men jeg tror det går fint i og med at hun ikke puster inn den kalde luften direkte.

Anonymous poster hash: 85ae9...6a8

Skrevet

Da de var små, hadde jeg en babycall liggende ved siden av hode, inne i vogna. På min enhet, kunne jeg hele tiden se hva som var temperatur der inne. Veldig praktisk 😊. Ikke var den spesielt dyr heller, tror jeg kjøpte den på biltema for 400 kr.

Skrevet

Nei, nei, nei!!!!

Anonymous poster hash: 975d5...b44

Skrevet

Det vokser opp unger i Sibir og Kautokeino også..... det går nok helt fint hvis du passer på. Barnelegen vår sa det var helt greit.

Anonymous poster hash: ca2fa...be8

Skrevet

Lot være å ha hun ute i dag, så litt mindre soving og mer sutring..hehe..

Vet at det vokser opp unger der det kaldere, men de sover vel nødvendigvis ikke ute da når de er 3 mnd.

Det "værste" er at vi ikke fikk gått tur, alltid godt å komme seg ut :)

Takk for svar dere.

Hi

Skrevet

Så lenge det ikke trekker, er ikke minus 15 noe som helst problem. Det er hysteri å holde ungene inne selv om det bikker 10-12 °C.

Anonymous poster hash: d327a...179

Skrevet

Lot være å ha hun ute i dag, så litt mindre soving og mer sutring..hehe..

Vet at det vokser opp unger der det kaldere, men de sover vel nødvendigvis ikke ute da når de er 3 mnd.

Det "værste" er at vi ikke fikk gått tur, alltid godt å komme seg ut :)

Takk for svar dere.

Hi

Hvis du bor slik at det er mulig, kan du legge baby i vogn på et ekstra kaldt rom. Kanskje hun lar seg lure. 😉

Skrevet

Syns ikke det er hysteri og ikke la hun sove ute når det er -15/16, hun er bare 3 mnd. Må jo ikke ut å sove heller, er bare at hun sover bedre og lengre da.

Tenkte kanskje å prøve å sette hun på vaskerommet med vindu åpent og se om hun lar seg lure..hehe..hun skjønner at med en gang hun får på utetøy så skal hun sove og sovner mens jeg kler på henne :)

Takk for svar igjrn

Hi

Skrevet

Nordmenn og babyer som må sove ute 😃 pleier du selv å legge til å sove i -15? Ubehagelig nok for voksne og puste inn den lufta.

Anonymous poster hash: b4e10...c0e

Skrevet

De minste i Bhg sover ikke ute hvis det er kaldere enn -5.

Anonymous poster hash: 25efb...bd9

Skrevet

De minste i Bhg sover ikke ute hvis det er kaldere enn -5.

Anonymous poster hash: 25efb...bd9

I hvilken barnehage da?

Anonymous poster hash: 5f8fa...48f

Skrevet

Nordmenn og babyer som må sove ute 😃 pleier du selv å legge til å sove i -15? Ubehagelig nok for voksne og puste inn den lufta.

Anonymous poster hash: b4e10...c0e

Så lenge det er vindstille blir det ikke kuldegrader nede i vogna. Derfor er det greit å sove ute.

Anonymous poster hash: d327a...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...