Gå til innhold

Hadde du turt å kjøpe en bil usett fra privatperson

Anbefalte innlegg

Hvis den kostet bare 100000, bare fantes én av, var 100 mil unna deg (15 timers kjøring én vei), du hadde forelsket deg totalt og du hadde funnet frakt som var billigere enn å hente selv? Infoen du har fått høres ærlig og grei ut, noen få småfeil som er helt kurant å ordne opp i. Selger vet ikke ennå at du i så fall kjøper usett, og har derfor ikke motivasjon til å lyve pga det.

Anonymous poster hash: 290a4...5e6

Fortsetter under...

Nei, absolutt ikke. Det er vanskelig nok når man ser bilen.

Å kjøpe bil usett fordi man har forelsket seg i den er et stort sjansespill!

Du kan selvfølgelig ha flaks, at eier er troverdig. Men jeg hadde ikke satset 100.000 kroner på det...

Jeg tviler på at du vil ha særlige rettigheter hvis det viser seg å være alvorlige mangler ved bilden om du kjøper den "som den er" når du selv har valgt å ikke se på den.

Men har du så mye penger at 100.000 kroner er "bare", så kan du selvfølgelig gjøre det, da under forutsetning om at du vet at du også risikerer å enten tape mye penger eller å få store ekstrautgifter på bilen.

Anonymous poster hash: 96f6c...d8e

Ja, godt mulig. V har solgt flere biler der kjøperen ikke har sett bilen først, og de har flydd fra andre siden av landet. Vi har hentet de på flyplassen og de har fått muligheten til kjøre bilen hjem til oss (40 min) der vi ordnet kontrakten osv. Alle har vært litt eldre biler uten nybilgaranti. Selv gjorde vi det samme i sommer, men det var en dyrere bil til nærmere 300.000,-.

Må selvsagt se an at selgeren virker ærlig, få selger til å ta masse bilder og se godt over bilen og prøvekjør litt før du vender snuten hjemover. Og en fordel at den nylig har vært igjennom eu-kontroll.

Anonymous poster hash: 0beb7...33f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...