Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #26 Skrevet 3. januar 2017 Bare hyggelig Vi betaler 1200 kr for å levere han inn. Mange gjør det selv men profesjonelle gjør det bedre og raskere. I tillegg klipper de klørne samtidig, gir han et skikkelig bad med føn etc. Får tilbake en "ny" hund etterpå. Jeg har nappekniv (kostet 75 kr) og nappet en del selv for at han skulle bli vant til det men føler det er en god investering å få det gjort av profesjonelle. Bedre for han også. Og liten kostnad i det store og det hele med tanke på at det kun kreves 2 ganger i året. Men er det ikke vondt for den å bli nappet. Jeg bryr meg ikke om å nappe bryna mine selv, men hele kroppen er noe annet, ha ha. Og sånn rent hypotetisk, hva skjer om man hopper over en runde? Det er slik at den da ikke røyter i det heletatt? Anonymous poster hash: 70fdf...477
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #27 Skrevet 3. januar 2017 Digger de, men er dessverre nedstemt av resten av huset. Anonymous poster hash: 70fdf...477 Pga utseende? Det er første feil folk gjør... Handler etter utseende og ikke fornuft. Ser du strever med og få det inn også, men høres ikke lurt ut og fire på fornuft krava bere pga utseende Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #28 Skrevet 3. januar 2017 Tusen takk for kjempebra svar. Har kjøpt av dårlig oppdrett før så har lært, så er veldig nøye denne gangen. Skal se mye på første møte med valpen og egentlig alt rundt. Anonymous poster hash: 70fdf...477 Det er bra:)) det beste er å ha god kontakt med en oppdretter og holde seg oppdatert til valper blir født. Ellers er det kjekt å ta kontakt med klubben da lederen i klubben videreformidler ledige valper og valpekjøpere til oppdrettere. Ikke kjøp fra Finn.no!! Jeg annonserer aldri og har som regel rikelig med valpekjøpere:) om du er nysgjerrig kan du også melde deg inn i en av fb gruppene. Vi er en liten men koselig klubb som har mange treff og arrangementer, for de som ønsker. Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #29 Skrevet 3. januar 2017 Pga utseende? Det er første feil folk gjør... Handler etter utseende og ikke fornuft. Ser du strever med og få det inn også, men høres ikke lurt ut og fire på fornuft krava bere pga utseende Anonymous poster hash: 39753...453 Familien liker de ikke pga utseendet ja. Jeg synes det er skikkelig tøft. Men den hadde nok blitt elsket den også hvis jeg plutselig hadde stått med en i stua. Så prøver å finne en rase som stiller alles krav både til lynne og utseende. Det er langt ifra min første hund, så har nå lært hva som er viktig Anonymous poster hash: 70fdf...477
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #30 Skrevet 3. januar 2017 Familien liker de ikke pga utseendet ja. Jeg synes det er skikkelig tøft. Men den hadde nok blitt elsket den også hvis jeg plutselig hadde stått med en i stua. Så prøver å finne en rase som stiller alles krav både til lynne og utseende. Det er langt ifra min første hund, så har nå lært hva som er viktig Anonymous poster hash: 70fdf...477 Jeg personlig hadde styrt unne Boston og ikke pga utseende, men at det er en hunde rase med mye sykdommer. De er utrolig dyre å forsikre, har en del arvelige sykdommer og er utrolig dyre i innkjøp Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #31 Skrevet 3. januar 2017 Familien liker de ikke pga utseendet ja. Jeg synes det er skikkelig tøft. Men den hadde nok blitt elsket den også hvis jeg plutselig hadde stått med en i stua. Så prøver å finne en rase som stiller alles krav både til lynne og utseende. Det er langt ifra min første hund, så har nå lært hva som er viktig Anonymous poster hash: 70fdf...477 Da forsto jeg ikke helt hvorfor du spurte her plutselig, men lykke til 👍 Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #32 Skrevet 3. januar 2017 Da forsto jeg ikke helt hvorfor du spurte her plutselig, men lykke til Anonymous poster hash: 39753...453 Jeg er veldig takknemlig for tips om Boston Terrier, men den rasen er dessverre avskrevet. Skrev inn fordi jeg ville ha tips og fylle noen hull. Har fått masse svar og er blitt mye klokere. Anonymous poster hash: 70fdf...477
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #33 Skrevet 3. januar 2017 Jeg personlig hadde styrt unne Boston og ikke pga utseende, men at det er en hunde rase med mye sykdommer. De er utrolig dyre å forsikre, har en del arvelige sykdommer og er utrolig dyre i innkjøp Anonymous poster hash: 552a1...4a6 Hvor har du den påstanden fra? Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #34 Skrevet 3. januar 2017 Hvor har du den påstanden fra? Anonymous poster hash: 39753...453 Erfaring samt en del PR i forsikringsbransjen jeg side ikke dette for å sverte Boston synes de er nydelige hunder. Og skulle gjerne hatt en selv, men de er på listen til de dyreste hundene å forsikre og det er det en grunn til. Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #35 Skrevet 3. januar 2017 År skulle det stå😜 Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #36 Skrevet 3. januar 2017 Erfaring samt en del PR i forsikringsbransjen jeg side ikke dette for å sverte Boston synes de er nydelige hunder. Og skulle gjerne hatt en selv, men de er på listen til de dyreste hundene å forsikre og det er det en grunn til. Anonymous poster hash: 552a1...4a6 Finner ikke det noe sted! Derfor jeg lurer. Link? Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #37 Skrevet 3. januar 2017 Dette dr bare det første og beste jeg fant https://www.nrk.no/nordland/xl/professor_-noen-hunderaser-burde-man-la-do-ut-1.13089468 Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #38 Skrevet 3. januar 2017 http://www.agria.no/globalassets/no/vilkar/hund/vilkar-hund.pdf/ Her kan du også lese punkt b.8.c om jeg ikke tar feil. Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #39 Skrevet 4. januar 2017 Bichon Havanais. 👍🏻 vi klipper den 3- 4 ganger i året, napper kun ører. Gemyttene er helt fantastisk.😍 Vår er sort og kan fås i alle mulige kombinasjoner med farger. Lite sykdom. Fantastiske familiehunder som ikke stikker av. Anonymous poster hash: 60803...98e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #40 Skrevet 4. januar 2017 I din første link fant jeg ikke noe spes om bt, noe som vel skyldes at de kommer best ut av de "flatnesa" rasene. Alle har noe og keisersnitt og nese kan man kjøpe seg litt bort fra ved og velge rett oppdretter. Ganske kjent problem og forsøke unngå. Ellers nevnes rasen som generelt friske også på endel sider og leser du feks hver enkel innrapportering av sykdom for hver rase hos feks NKK, synes det ikke som om denne rasen er den verste og komme utfor. Det finnes mange andre raser med langt større problemer og noen er i ferd med og avle seg bort fra de igjen også gudsjelov. At denne rasen dras med i bulldog problematikken blir litt urettferdig rett og slett etter mitt skjønn og en enkelt løsning for forsikringsselskap som selvfølgelig vil ha mest mulig unntak i sine forsikringer (ellers blir det ikke butikk). Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #41 Skrevet 4. januar 2017 I din første link fant jeg ikke noe spes om bt, noe som vel skyldes at de kommer best ut av de "flatnesa" rasene. Alle har noe og keisersnitt og nese kan man kjøpe seg litt bort fra ved og velge rett oppdretter. Ganske kjent problem og forsøke unngå. Ellers nevnes rasen som generelt friske også på endel sider og leser du feks hver enkel innrapportering av sykdom for hver rase hos feks NKK, synes det ikke som om denne rasen er den verste og komme utfor. Det finnes mange andre raser med langt større problemer og noen er i ferd med og avle seg bort fra de igjen også gudsjelov. At denne rasen dras med i bulldog problematikken blir litt urettferdig rett og slett etter mitt skjønn og en enkelt løsning for forsikringsselskap som selvfølgelig vil ha mest mulig unntak i sine forsikringer (ellers blir det ikke butikk). Anonymous poster hash: 39753...453 Som jeg skrev over jeg synes det er en flott rase:) jeg godt kunne tenkt meg å eie. Men det hjelper ikke på de problemene som er nå. Og ja jeg er enig i at det er en av de sunneste brachycephalic hunderasene. Men de sliter fortsatt med en del problemer med tanke på hudsykdommer, fødselskanalen og også hjerte problemer. Men har hørt snakk om at det er ett problem som blir tatt tak i nå også blant fci dommerne, og hva de dømmer frem som vinnere. Og jeg er absolutt ikke på den tanken at rasen skall dø ut, bare så det er sagt! Har stor tro på at det blir bedring i fremtiden Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #42 Skrevet 4. januar 2017 I din første link fant jeg ikke noe spes om bt, noe som vel skyldes at de kommer best ut av de "flatnesa" rasene. Alle har noe og keisersnitt og nese kan man kjøpe seg litt bort fra ved og velge rett oppdretter. Ganske kjent problem og forsøke unngå. Ellers nevnes rasen som generelt friske også på endel sider og leser du feks hver enkel innrapportering av sykdom for hver rase hos feks NKK, synes det ikke som om denne rasen er den verste og komme utfor. Det finnes mange andre raser med langt større problemer og noen er i ferd med og avle seg bort fra de igjen også gudsjelov. At denne rasen dras med i bulldog problematikken blir litt urettferdig rett og slett etter mitt skjønn og en enkelt løsning for forsikringsselskap som selvfølgelig vil ha mest mulig unntak i sine forsikringer (ellers blir det ikke butikk). Anonymous poster hash: 39753...453 Som jeg skrev over jeg synes det er en flott rase:) jeg godt kunne tenkt meg å eie. Men det hjelper ikke på de problemene som er nå. Og ja jeg er enig i at det er en av de sunneste brachycephalic hunderasene. Men de sliter fortsatt med en del problemer med tanke på hudsykdommer, fødselskanalen og også hjerte problemer. Men har hørt snakk om at det er ett problem som blir tatt tak i nå også blant fci dommerne, og hva de dømmer frem som vinnere. Og jeg er absolutt ikke på den tanken at rasen skall dø ut, bare så det er sagt! Har stor tro på at det blir bedring i fremtiden Anonymous poster hash: 552a1...4a6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #43 Skrevet 4. januar 2017 Som jeg skrev over jeg synes det er en flott rase:) jeg godt kunne tenkt meg å eie. Men det hjelper ikke på de problemene som er nå. Og ja jeg er enig i at det er en av de sunneste brachycephalic hunderasene. Men de sliter fortsatt med en del problemer med tanke på hudsykdommer, fødselskanalen og også hjerte problemer. Men har hørt snakk om at det er ett problem som blir tatt tak i nå også blant fci dommerne, og hva de dømmer frem som vinnere. Og jeg er absolutt ikke på den tanken at rasen skall dø ut, bare så det er sagt! Har stor tro på at det blir bedring i fremtiden Anonymous poster hash: 552a1...4a6 Sykdom kan man jo dra frem om nær sagt hvilken som helst rase, så litt underlig å bruke mot spesielt bt Anonymous poster hash: 39753...453
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #44 Skrevet 4. januar 2017 Som jeg skrev over jeg synes det er en flott rase:) jeg godt kunne tenkt meg å eie. Men det hjelper ikke på de problemene som er nå. Og ja jeg er enig i at det er en av de sunneste brachycephalic hunderasene. Men de sliter fortsatt med en del problemer med tanke på hudsykdommer, fødselskanalen og også hjerte problemer. Men har hørt snakk om at det er ett problem som blir tatt tak i nå også blant fci dommerne, og hva de dømmer frem som vinnere. Og jeg er absolutt ikke på den tanken at rasen skall dø ut, bare så det er sagt! Har stor tro på at det blir bedring i fremtiden Anonymous poster hash: 552a1...4a6 Sykdom kan man jo dra frem om nær sagt hvilken som helst rase, så litt underlig å bruke mot spesielt bt Anonymous poster hash: 39753...453
Gemini77 Skrevet 4. januar 2017 #45 Skrevet 4. januar 2017 Men er det ikke vondt for den å bli nappet. Jeg bryr meg ikke om å nappe bryna mine selv, men hele kroppen er noe annet, ha ha. Og sånn rent hypotetisk, hva skjer om man hopper over en runde? Det er slik at den da ikke røyter i det heletatt? Anonymous poster hash: 70fdf...477 Det er ikke vondt men sikkert ubehagelig. Men der blir ikke det samme som å nappe bryn for våre hårsekker åpner seg ikke. Å nappe en pels som ikke er klar er vondt så pelsen må være klar. Ikke anbefalt å la være å nappe da hårsekkene som er klare kan bli ødelagt og pelsen blir dårlig. Det gjør at de takler kulde dårligere for eksempel. Så napping er en del av sunn pels. Men man kan selvfølgelig drøye mellom periodene lenger enn 6 mnd. Vi kunne fint ventet et par mnd til. Hans første napping var da han var 9 mnd gammel. Da var pelsen helt klar :-) Og helt riktig, røyter ikke et eneste hår. Og pelsen blir ikke tuggete så trenger ikke mye børsting. Jeg børster kun litt innimellom for koden for han syns det er så deilig. 🐾🐶 Min tredje hund og har ikke hatt et eneste øyeblikk hvor jeg har angret eller vært lei hunden. Bare kos og hygge. Sklidd rett inn i familien og barna elsker han over alt på denne jord 💕
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #46 Skrevet 4. januar 2017 Jeg er enig med de som sier Norfolk terrier ville passet dere godt. Kjenner ikke YT, men de er sikkert også bra. Bichon havanais er også en super rase. Selv har jeg en blanding mellom shih tzu og bichon havanais, og den har fått alt det beste fra begge raser. Jeg er virkelig superfornøyd med den hunden. Den holder seg nær huset når den er ute (det har hendt at den har "stukket av", men da har vi funnet den på plenen ved huset, elle foran den andre inngangsdøren. Den kan fint være alene i noen timer, Den er rolig, snill, tillitsfull, trygg og leken og veldig kosete. Elsker barn og alle folk og dyr. Kan fint gå ganske lange turer, men er også helt fornøyd med bare korte turer noen dager, bare den får leke litt. Åelsen vokser, men vi klipper den kort. Den kommer i mange ulike farger: https://www.google.no/search?q=havatzu+adult&espv=2&biw=1680&bih=984&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi5hoOlhqjRAhVIhywKHR0UCesQ_AUIBigB Anonymous poster hash: c24e5...a2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå