GÃ¥ til innhold

Brukerstyrt personlig assistent....🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det si?Er det privat?altså binder man seg til en person?nesten som hjemmehjelp?

Anonymous poster hash: a9ff7...980

Fortsetter under...

Skrevet

Det er kun til en person ja. Og kommer helt ann på oppgavene og brukeren. Noen trenger hjelp til alt, andre trenger hjelp til mer enkle ting.

Skrevet

Burde kanskje hatt utdannelse da innen helse/omsorg?står ikke noe om at man trenger det da....

Skrevet

Burde kanskje hatt utdannelse da innen helse/omsorg?står ikke noe om at man trenger det da....

Som oftest foretrekker de det ofte da hver person har individuelle behov, man får den opplæringen man skal ha om det trengs. Er man utdannet innen helse får man gjerne en sånn er personer med den diagnosen holdning, og det vil de ungå når det trengs BPA

Skrevet

Brukerstyrt personlig assistent jobber for mennesker med store hjelpebehov. Hva assistenten skal gjøre varrierer ut fra personens hjelpebehov. Assistentene er somregel asatt i et firma som selger helsetjenester til kommunen, men det er brukeren selv (den som trenger hjelp), som er arbeidsleder. Det er i utgangspunktet ingen utdanningskrav for å bli personlig assistent.

Anonymous poster hash: f2458...f82
Skrevet

Jeg er/har vært assistent for tilsammen 5 forskjellige. Har ikke helsefaglig utdanning, og har heller ikke trengt det. Ikke så ofte man trenger det. Alle jobbene har vært ganske forskjellige, men jeg trives veldig godt! Man søker til den personen som har utlyst stillingen, og har stort sett med bare den personen å gjøre. Jobben består av å være armer og bein for arbeidsleder, ikke å aktivisere, bestemme eller synse. Noen kommer seg lite ut og det sosiale ved å ha en assistent er viktig. Andre har familie, og da må man gjøre oppgaver som det familiemedlemmet ikke kan selv. Gå på feks uloba.no og se mer om hva det dreier seg om 😊

Anonymous poster hash: e795e...a6c

Annonse

Skrevet

Jeg er/har vært assistent for tilsammen 5 forskjellige. Har ikke helsefaglig utdanning, og har heller ikke trengt det. Ikke så ofte man trenger det. Alle jobbene har vært ganske forskjellige, men jeg trives veldig godt! Man søker til den personen som har utlyst stillingen, og har stort sett med bare den personen å gjøre. Jobben består av å være armer og bein for arbeidsleder, ikke å aktivisere, bestemme eller synse. Noen kommer seg lite ut og det sosiale ved å ha en assistent er viktig. Andre har familie, og da må man gjøre oppgaver som det familiemedlemmet ikke kan selv. Gå på feks uloba.no og se mer om hva det dreier seg om 😊

Godt svar!

Du trenger ikke helsefaglig utdannelse, men du må være sosial og glad i å jobbe med mennesker.

Nå er det jo aldri sikkert at kjemien stemmer med personen som trenger BPA, men dersom man generelt klmmer overens med folk burde det jo gå bra.

Bare søk da! Du må jo ikke ta jobben om du ikke vil ha den😊

Anonymous poster hash: 371b6...e00

Skrevet

Det er også veldig viktig å huske at BPA er et serviceyrke mer enn et omsorgsyrke. Har ikke selv jobbet som BPA, men er arbeidsleder for en ordning :)

Anonymous poster hash: 544c9...5d9

Skrevet

Jeg har kommet ganske tett på de jeg har jobbet hos, og det kan være ganske intenst å gå sammen en person i mange timer dersom du eller arbeidsleder har en dårlig dag. Det er en kunst å "glemme" at man er sliten og lei selv. Og taushetsplikten er viktig! Man får vite MYE, men poenget er jo at arbeidsleder skal få leve det livet han/hun ønsker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...