Gå til innhold

Når skal dette ta slutt? (rester etter MA i månedsvis)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei og lei meg nå! Hadde en MA som ble oppdaget i slutten av oktober. Tok medisinsk abort to ganger, men fikk ikke ut alt og de plukket ut rester fra livmorhalsen etter begge de medisinske abortene. Tok deretter utskrapning og trodde og håpet at alt var normalt. Blodprøve etter fire uker viste HCG på 23, så alt var da ikke ute, men sykepleieren på gynekologisk sa at det ville komme ut med neste mens. Neste mens kom, men pga murring i ryggen som jeg har hatt siden aborten, ba jeg om å få ta ny blodprøve noen uker senere og da var HCG mindre enn 1.

Murringen forsvant likevel ikke og jeg har nettopp tatt en ny gynekologisk undersøkelse hos fastlegen idag og han ser RESTER i livmorhalsen. Han plukket ut en del, men fikk ikke ut alt, så han henviste meg til gynekologisk igjen. Når skal dette ta slutt? Er jeg maksimalt uheldig eller har andre også opplevd noe slikt?

Fastlegen trodde ikke murringen/presset i ryggen skyldtes restene, og jeg var selv også usikker, men siden murringen nå er mye kraftigere etter at han prøvde å få restene ut, er jeg helt overbevist om at murringen i ryggen er forårsaket av restene. Har også vært i dårlig form i det siste, hatt vondt i kroppen og ikke vært i form. Kan dette også skyldes restene?

Er kroppen min vanskelig, er gynekologene (flere forskjellige jeg har vært hos) udugelige eller har jeg bare vært ekstremt uheldig?

Ble langt dette, men er altså veldig interessert i å høre om noen har vært ute for det samme, hvor lang tid det tok før det hele var over og hvor lang tid det tok før du ble gravid igjen etter at alt var ute.

10 uker nå siden MA ble oppdaget. :-(

Anonymous poster hash: ad9d1...3ac
Skrevet

Har du tatt crp?

Svigerinnen min opplevde noe av det samme som deg, murring og småvondt, uggen og dårlig form. Men siden hun ikke hadde feber tenkte ingen på infeksjon...

Plutselig fikk hun en styrtblødning, det viste seg da at det var litt rester igjen og det var blitt en betennelse i livmor. Plutselig var crp skyhøy og hun måtte ha intravenøs antibiotika, men feber hadde hun aldri. I følge legene på sykehuset var det veldig uvanlig, feber er gjerne første tegn på infeksjon i livmor, men ingen regel uten unntak tydeligvis.

Hun gikk ikke så lenge som deg da, mener det var ca 3-4 uker etter aborten hun fikk den styrtblødningen. 

Anonymous poster hash: cec5d...174
Skrevet

Har du tatt crp?

Svigerinnen min opplevde noe av det samme som deg, murring og småvondt, uggen og dårlig form. Men siden hun ikke hadde feber tenkte ingen på infeksjon...

Plutselig fikk hun en styrtblødning, det viste seg da at det var litt rester igjen og det var blitt en betennelse i livmor. Plutselig var crp skyhøy og hun måtte ha intravenøs antibiotika, men feber hadde hun aldri. I følge legene på sykehuset var det veldig uvanlig, feber er gjerne første tegn på infeksjon i livmor, men ingen regel uten unntak tydeligvis.

Hun gikk ikke så lenge som deg da, mener det var ca 3-4 uker etter aborten hun fikk den styrtblødningen. 

Anonymous poster hash: cec5d...174

Nei, har ikke tatt CRP. Takk for tips, har faktisk ikke tenkt tanken på at jeg kan ha en infeksjon siden jeg ikke har feber. Skal be om at de tar CRP når jeg skal på gynekologisk. Håper at de vil gjøre det.

Skrevet

Er det flere her som har noen erfaringer i forhold til dette?

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...