Gå til innhold

Hva koster det å selge bolig gjennom megler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det varierer. Hva betalte dere, og hvir stor var boligen?

Vi skal selge en leilighet på 60 kvm, ca 2 mill. Selveier på sentrale Østlandet. Noen som har noen ide om hva det vil koste med megler?

Anonymous poster hash: 73106...0f2

Fortsetter under...

Skrevet

Det varierer, som du sier selv. Gå på Finn, bestill prospekt på boliger der du bor (gjerne forskjellige meglere). Du får dem på mail med en gang. I prospektet står det hva de har avtalt ang. vederlag. Det kan feks være 70.000,- i fastpris, eller det kan være så og så mange prosent av salgssum. I tillegg står det hva de har avtalt mtp. pris på visninger, markedsføring etc. Velger du å selge uten megler, må du uansett ha takst (5-6.000), fotograf (4-6.000), finn-annonse (5.000,- sist jeg solgte), noen til å ta oppgjør (20-30.000). Med mindre du skaffer kjøpere på egenhånd uten å måtte legge den ut på Finn med proffe bilder + kjenner adv som kan ta oppgjør billig, så er det stort sett like greit å bruke megler.

Skrevet

Du må nok regne med 80 000 kr helt sykt .De tar seg godt betalt for den lille jobben de gjør.Jeg har aldri fått noe over takst selv om jeg har brukt megler.

Anonymous poster hash: 684b9...d96
Skrevet

70 kvm betalte 70 000 kr eiendomsmegler 1.

Anonymous poster hash: 684b9...d96
Skrevet

110 kvm. Solgt for 1,9 mill. Betalte 80 000 til megleren

Anonymous poster hash: 6d0c8...81a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...