Gå til innhold

Hyppige oppdateringer på Facebook, unødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne på 40 år som poster statuser ofte, ca hver dag og det er mye av det samme som går igjen.

Hun har vært på ferie i ei uke og har postet masse bilder og statuser hver dag som er detaljerte om hvor langt hun har jogget og ellers hvor flott livet på ferie er.

Når folk poster så mye, så trykker jeg ikke liker på alt for jeg synes det blir for mye av det gode.

Hva tenker du om hyppige oppdateringer på facebook? Blir du lei hvis folk oppdaterer ofte og om mye av det er i "samme gate"?

Anonymous poster hash: c8615...b58

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ei venninne på 40 år som poster statuser ofte, ca hver dag og det er mye av det samme som går igjen.

Hun har vært på ferie i ei uke og har postet masse bilder og statuser hver dag som er detaljerte om hvor langt hun har jogget og ellers hvor flott livet på ferie er.

Når folk poster så mye, så trykker jeg ikke liker på alt for jeg synes det blir for mye av det gode.

Hva tenker du om hyppige oppdateringer på facebook? Blir du lei hvis folk oppdaterer ofte og om mye av det er i "samme gate"?

Folk bruker Facebook på forskjellige måter. Selv poster jeg mye i perioder for så å "forsvinne" en stund.

Dersom noen poster veldig mye, og jeg ikke har så veldig mye interesse for det de poster, så velger jeg å ikke vise innlegg fra dem..

Selv tror jeg at noen har gjort det med meg.. og andre følger. Får i gjennomsnitt rundt 100 likes på mine statuser, men har 800 venner.. så det er å anta at noen bare tenker.. ahhhrghhhh, nå igjen.. 😀

Anonymous poster hash: 273ee...7c5

Skrevet

Har hun lite å gjøre? Det er gjengs på min fb iallefall. De som ikke har jobb, er syke osv. Er selv sykemeldt, men har kanskje 3 statuser i året, bursdager til mann og barn 😊 Kan ikke skjønne at folk er interessert i hva jeg holder på med eller har meninger om.

Anonymous poster hash: ed496...1b3

Skrevet

Har hun lite å gjøre? Det er gjengs på min fb iallefall. De som ikke har jobb, er syke osv. Er selv sykemeldt, men har kanskje 3 statuser i året, bursdager til mann og barn 😊 Kan ikke skjønne at folk er interessert i hva jeg holder på med eller har meninger om.

Men.. hadde alle tenkt som deg, at ingen sikkert er interessert, så hadde jo ikke Facebook vært et spennende sted å "være" 😀

Skrevet

Men.. hadde alle tenkt som deg, at ingen sikkert er interessert, så hadde jo ikke Facebook vært et spennende sted å "være" 😀

Haha😊 Sant nok!

Skrevet

Hun har kjæreste og jobber 100 %, trener mye så hun har ikke lite å gjøre. Jeg undrer meg, folk som poster mye på Facebook om hvor fabelaktig alt er, hvorfor har de så stort behov for å vise det?

Før postet jeg status på Facebook de fire gangene i uka jeg trente og om hvor super økta var. Jeg fikk mindre og mindre likes og det skjønner jeg for folk ble sikkert møkk lei av det samme ukentlig 😉 HI

Annonse

Skrevet

Hun har kjæreste og jobber 100 %, trener mye så hun har ikke lite å gjøre. Jeg undrer meg, folk som poster mye på Facebook om hvor fabelaktig alt er, hvorfor har de så stort behov for å vise det?

Før postet jeg status på Facebook de fire gangene i uka jeg trente og om hvor super økta var. Jeg fikk mindre og mindre likes og det skjønner jeg for folk ble sikkert møkk lei av det samme ukentlig 😉 HI

Alt er nok ikke så fabelaktig og de jobber for at folk skal tro det.

Jeg har ett veldig ok liv, men de som kjenner meg vet det 😊 Gidder ikke at bekjente eller de på "Hei" skal sitte å lese sånt om meg på fb 😊 Jeg er sikkert sær 😂 Men er ikke noe glad i oppmerksomhet heller, så er kanskje derfor. Liker å være litt anonym.

Skrevet

Det er jo en kjent sak at par som plutselig blir overstrømmende med kjærlighetserklæringer på Facebook, plutselig har gått fra hverandre.

Det kan jo være at folk kjenner et ekstra behov for å skape et problemfritt bilde av seg selv på Facebook.. både for seg selv og andre..

Det blir som å - for å ta en SKAM referanse - være ressigør i eget liv 😀

Skrevet

Alt er nok ikke så fabelaktig og de jobber for at folk skal tro det.

Jeg har ett veldig ok liv, men de som kjenner meg vet det 😊 Gidder ikke at bekjente eller de på "Hei" skal sitte å lese sånt om meg på fb 😊 Jeg er sikkert sær 😂 Men er ikke noe glad i oppmerksomhet heller, så er kanskje derfor. Liker å være litt anonym.

Jeg blir faktisk litt "mistenksom" hvis folk ser ut til å ha så stort behov for å dele hyppig på Facebook hvor fabelaktig livet er. Jeg skriver vel statuser 1-3 ganger året. Er litt skeptisk til å etterlate så mange "digitale spor". Når jeg ser tilbake på statuser jeg skrev for mange år siden blir jeg ofte flau. HI

Skrevet

"Trykker ikke liker fordi de oppdaterer ofte"? Er det virkelig noen som trykker liker uten at de faktisk liker? Jeg trykker liker på det jeg liker jeg. Hvordan folk bruker sosiale medier driter jeg i.

Anonymous poster hash: d9093...e2a

Skrevet

"Trykker ikke liker fordi de oppdaterer ofte"? Er det virkelig noen som trykker liker uten at de faktisk liker? Jeg trykker liker på det jeg liker jeg. Hvordan folk bruker sosiale medier driter jeg i.

Når folk skriver "identiske" statuser på Facebook blir jeg ganske metta og trykker ikke liker, ettersom jeg får inntrykk av at de har ett stort behov for å vise hvor fabelaktig livet deres er 😉

Skrevet

Når folk skriver "identiske" statuser på Facebook blir jeg ganske metta og trykker ikke liker, ettersom jeg får inntrykk av at de har ett stort behov for å vise hvor fabelaktig livet deres er 😉

Som sagt: liker man det ikke, så trykker man ikke liker.

Man er da ikke forpliktet til å like noe som helst på Facebook.

Skrevet

Blir skremt av hvor mange negative folk det finnes jeg.. Tenk å ha så lite å gjøre at man må starte innlegg på "dinbaby" fordi man irriterer seg over "venner" på facebook. Du er ikke en ekte venn. Slett dem!

Anonymous poster hash: b4676...10b

Annonse

Skrevet

Som sagt: liker man det ikke, så trykker man ikke liker.

Man er da ikke forpliktet til å like noe som helst på Facebook.

Enig!

Skrevet

Blir skremt av hvor mange negative folk det finnes jeg.. Tenk å ha så lite å gjøre at man må starte innlegg på "dinbaby" fordi man irriterer seg over "venner" på facebook. Du er ikke en ekte venn. Slett dem!

Anonymous poster hash: b4676...10b

Det handler om å stille spørsmål. HI

Skrevet

For meg er "liker" det samme som "sett", ev. "sett og har ikke tid til å kommentere nå". Jeg trykker ikke liker på ting jeg virkelig missliker, men det trenger ikke å bety at jeg liker det kjempegodt heller. Folk får oppdatere så ofte de vil for min del, men blir det for masete med bare like eller slitsomme oppdateringer, kjedebrev og annen spredning av spam og spørreundersøkelser og sånn dritt, sørger jeg for at jeg slipper å lese statusoppdateringene deres.  Det siste jeg gjorde nå forresten, var å gå gjennom vennelista mi og slette alle som ikke oppdaterer med jevne mellomrom, gidder ikke å ha venner som ikke skriver noe, så sant det ikke er viktige grunner til å holde kontakten med akkurat den personen.

Skrevet

Alle som poster mer enn to ting daglig bør ha en MEGET god grunn til det. Jeg må finne dem ekstremt interessante for ikke å skjule dem fra newsfeeden min.

Anonymous poster hash: 3af54...885

Skrevet

Det er maaaange som "synder" sosialt på FB for å si det sånn. Desverre er det mange som avslører seg veldig - det blir så flaut å være vitne til.

Jeg er veldig restriktiv i forhold til hva jeg legger ut.

Men hos mange er det jo total mangel på kritisk sans.

Har f.eks ei som hadde en 8-10 innlegg bare om sønnens bursdag. La ut alt hva hun hadde bakt i forskjellige innlegg, begynte dagesvis før å telle ned, og avsluttet med å ramse opp alt som hadde skjedd og hvem som hadde kommet og hvem som hadde gjort hva.

Sånt setter jeg på HIDE. Ja nå høres jeg sikkert ekstremt negativ ut, men det er bare så langt fra hva jeg selv kunne gjort. Det er som noen bruker FB på lik linje med å tenke høyt.

Anonymous poster hash: d993e...a30

Skrevet

da får du bla videre da vettu , folk må gjøre det man vil på sin side

Anonymous poster hash: 08d07...037
Skrevet

da får du bla videre da vettu , folk må gjøre det man vil på sin side

Anonymous poster hash: 08d07...037

Ja, klart, men jeg blir nysgjerrig på hvorfor folk handler på ulike måter. HI

Skrevet

Hvis det er mye av det samme det går i, og særlig om det er et fokus på seg og sitt over tid, så mister jeg litt interessen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...