Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IKM 31.1.

Ifølge appen er eggløsning i dag, men ingen mulighet for å legge inn aksjer så det ble i forgårs og i går.Har egentlig gitt opp litt så har ikke testet etter el. Bare å få tida til å gå da..

Må ikkje gi opp. Bli like tøff som resten av oss. Skal sjå det er du som blir gravid av oss.

Må ikkje gi opp. Bli like tøff som resten av oss. Skal sjå det er du som blir gravid av oss.

Takk :) Det bare tar sånn tid. Sist jeg ble gravid var i 2015, men mistet og siden har det ikke blitt noe. Blir jo lei hele greia, men vil så gjerne ha en til, selvom jeg er litt redd siden jeg hadde fødselsdepresjon med nr 1.

Annonse

Takk :) Det bare tar sånn tid. Sist jeg ble gravid var i 2015, men mistet og siden har det ikke blitt noe. Blir jo lei hele greia, men vil så gjerne ha en til, selvom jeg er litt redd siden jeg hadde fødselsdepresjon med nr 1.

Har prøvd siden 2015 og gravid februar 2016 enda i MA. Siden det ingen ting her heller. Men alderen min er jo hinderet.

Har prøvd siden 2015 og gravid februar 2016 enda i MA. Siden det ingen ting her heller. Men alderen min er jo hinderet.

Blir du ikke frustrert og lei? Vi gir det dette året også slutter vi å prøve aktivt. Hadde 2 SA før nr1 kom så jeg forventa ikke å bli gravid med en gang, men nå begynner det å bli lenge syns jeg.

Blir du ikke frustrert og lei? Vi gir det dette året også slutter vi å prøve aktivt. Hadde 2 SA før nr1 kom så jeg forventa ikke å bli gravid med en gang, men nå begynner det å bli lenge syns jeg.

Lei og frustrer ja, det blir jeg. Er begynt og tenke at jeg ikkje får barn og. Prøver og holde motet oppe og tenke positiv men blir noen ganger ein blir såra og.

Blir mest såra når testene blir positive og blir ikkje sterkere fra 11 og 12 dpo. Da har eg svaret men håper på under og da. 

Annonse

Sånn har det vært med meg også, positive også kommer tanta likevel. Prøver å ikke teste før etter ikm for å ikke bli skuffa, men klarer skjelden å la være.

Mine tester holder seg positive opp til 3 dager inn i ny syklus. Så tester jeg tidlig eller seint vil der dukke opp strek uansett. Har positive tester kvar syklus. 

Skal til legen 26 feb og sjå om ho vil skrive ut Pergotime. Har liggende utredning på meg og det einaste dei fant feil på meg var  alderen. Jeg går ikkje til innplanting av egg pga av gubben og jeg er enige om det, satser på naturens gang. Gubben og jeg er enige om at oktober 2017 er siste gang vi prøver.

Mine tester holder seg positive opp til 3 dager inn i ny syklus. Så tester jeg tidlig eller seint vil der dukke opp strek uansett. Har positive tester kvar syklus.

Skal til legen 26 feb og sjå om ho vil skrive ut Pergotime. Har liggende utredning på meg og det einaste dei fant feil på meg var alderen. Jeg går ikkje til innplanting av egg pga av gubben og jeg er enige om det, satser på naturens gang. Gubben og jeg er enige om at oktober 2017 er siste gang vi prøver.

Du burde spørre om å gå progesteron for å holde på svangerskapet.

Pergotime er for kvinner som ikke har eggløsning. Det har du jo tydelig, siden du har regelmessige sykluser.

Progesteron hjelper til å holde på ett svangerskap. Med aldren kan man både ha mangel på progesteron og østrogen. Vet ikke om du har sjekket det.

Men flere som opplever å teste tidlig positivt. For så å få mensen til vanlig tid, har positiv effekt med progesteronstøtte. Progesteron vagitorier (crinone eller Lutinus). Egget ligger inne i en folliklel, når egget slippes så blir den follikkelen gjort om til det kule legemet som produserer progesteron. Hvis ett egg blir befruktet gir kroppen signaler til det gule legemet om å fortsette produksjonen. Hvis kroppen ikke gir noe signal så går det gule legemet til grunne. Noen ganger fungerer det ikke som det skal.

Man kan ikke få for mye progesteron, da overskuddet skilles ut i urinen. Så det gir ingen ulemper å ta dette.

Pergotime er for kvinner som ikke har eggløsning. Det har du jo tydelig, siden du har regelmessige sykluser.

Progesteron hjelper til å holde på ett svangerskap. Med aldren kan man både ha mangel på progesteron og østrogen. Vet ikke om du har sjekket det.

Men flere som opplever å teste tidlig positivt. For så å få mensen til vanlig tid, har positiv effekt med progesteronstøtte. Progesteron vagitorier (crinone eller Lutinus). Egget ligger inne i en folliklel, når egget slippes så blir den follikkelen gjort om til det kule legemet som produserer progesteron. Hvis ett egg blir befruktet gir kroppen signaler til det gule legemet om å fortsette produksjonen. Hvis kroppen ikke gir noe signal så går det gule legemet til grunne. Noen ganger fungerer det ikke som det skal.

Man kan ikke få for mye progesteron, da overskuddet skilles ut i urinen. Så det gir ingen ulemper å ta dette.

Har lest at noen får Pergotime uten at det feiler dei noe. Har eggløsning men får Pergotime.

Kan spøre om begge deler og høre kva legen har og si om det.

Oi! Håper den bare blir sterkere!

Har dere opplevd dette? - kjente jeg hadde skikkelig spreng i ene puppen før i dag, skjønte ikke hva det var først, men så begynte jeg å kjenne det igjen, melkespreng! Måtte inn på badet og når jeg klemte litt så pipla det ut råmelk! Fra begge to? Hæææ? Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...