Gå til innhold

Din beste oppskrift? (MIDDAG)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Scampipasta:

Kruspersille, 2 hvitløksfedd, chilipaste, olivenolje, hvitvin eller eplejuice, scampi, pasta og kremfløte.

Kok opp vannet til pastaen, finhakk hvitløksfeddene og ta bladene av 1-1 1/2 bunt kruspersille, 2ss chilipaste, og en god klunk olivenolje i stekepanne, surr på lav varme.

Kok pastaen.

Ha scampi i stekepanna, hell over hvitvin/eplejuice og la det surre 3-4 min, ha kremfløte over til slutt og la det trekke (uten at stekeplata er på).

Ha pasta og scampi i skål og nyyyt :)

Anonymous poster hash: 87e00...a65

Fortsetter under...

Skrevet

Scampipasta:

Kruspersille, 2 hvitløksfedd, chilipaste, olivenolje, hvitvin eller eplejuice, scampi, pasta og kremfløte.

Kok opp vannet til pastaen, finhakk hvitløksfeddene og ta bladene av 1-1 1/2 bunt kruspersille, 2ss chilipaste, og en god klunk olivenolje i stekepanne, surr på lav varme.

Kok pastaen.

Ha scampi i stekepanna, hell over hvitvin/eplejuice og la det surre 3-4 min, ha kremfløte over til slutt og la det trekke (uten at stekeplata er på).

Ha pasta og scampi i skål og nyyyt :)

Haha, 1/2-1 bunt kruspersille, ikke 1-1 1/2!

Skrevet

Scampipasta skal jeg prøve! Takk for tips 😊

Anonymous poster hash: 4979c...efa

Skrevet

Jeg er ikke fæn av kjøttdeg-mat, men denne elsker jeg! Kan soise alt alene over ett par dager 😂

Chili con Carne:

Stek kjøttdeig

Stek 1 løk og en båt hvitløk og 1-2 chili (kommer an på hvor sterke de er, noen smaker jo bare paprika dessverre) og ha i litt tomatpuré. Stek det utenom kjøttdeigen.

Ha 1 eller 2 bokser hermetiske tomater i en kjele (kan ha litt sukker i itilfelle den blir litt syrlig, smak deg frem etter alt er blandet sammen), 1 boks med tomatbønner og 1-2 bokser kidneybønner eller chilibønner, eller 1 av hver 😂

Ha oppi ett par terninger med grønnsaksbuljong

La ALT koke sammen i min 20 minutter. Jeg liker den best når den er kokt leeenge, min 1 time.

Krydre på tallerken selv så den er spiselig for så mange som mulig 😊 Salt, pepper, piri-piri og chilikrydder.

Server med loff og salat om ønskelig

Jeg har ikke oppskriften skrevet opp, så denne er sånn ca 😁

Anonymous poster hash: 91d87...067

Skrevet

Chili con carne er en av mine favoritter ❤ men måå ha spisskummen i, blir absolutt ikke det samme uten, så det må du prøve 😉

Så må jeg ha rømme til 😊

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift? Så kan vi inspirere hverandre med enkle hverdagsretter 😊 Her kommer mitt bidrag. Alltid fått masse skryt for denne, og blir aldri lei. En god suppe med mye smak.

Kyllingsuppe (4 pers):

1 boks creme fraiche

2 kyll.filet

1 l vann

3 kyll.buljong

1 purreløk

1 paprika

1 boks mais

2 ts karri

Litt chilikrydder

2-3 ts paprikakrydder

Kok opp 2 kyll.filet i 1 l vann med 3 kyll.buljing. Tilsett 1 boks creme fraiche.

Ny panne: Snitt purreløk og paprika. Surres i litt olje, tilsett en boks mais. Krydre. Ha dette i suppa og smak til med salt og pepper :-)

Nå er denne kyllingsuppen å godgjør seg i gryta på ovnen min 😉 Takk for oppskrift 👍🏼

Anonymous poster hash: 40a16...01a

Annonse

Skrevet

Bare hyggelig! Håper den falt i smak 😄

Hi

Skrevet

Ikke min aller beste men elsker denne for rask og enkel middag:

En fersk kylling som man river opp. Stek løk, champignong og chili en en panne (kan godt ta andre ting og jeg har fått dilla på pepperoni). Når det er godt stekt så tar man over kyllingen, heller en boks med fløte over. Tilsetter salt og pepper.

Kok tagliatelle ved siden av.

Tar like lang tid som det tar å koke pastaen

Anonymous poster hash: edb7c...8e0

Skrevet

Bare hyggelig! Håper den falt i smak 😄

Hi

Den ble en suksess, mannen likte den veldig godt og 2/3 barn 😄

Skrevet

👆 den skal jeg prøve 😊

Annonse

Skrevet

Tråden er ryddet for mulitposter

MB, moderator.

Skrevet

Couscous-salat bestående av couscous, tandoori-krydret kylling, agurk, paprika, tomat, purreløk, og rødløk.

Krydres med salt og pepper etter smak og behov.

Veldig enkelt, raskt, og veeeeldig godt

Anonymous poster hash: 147b0...a4e

Skrevet

Den ble en suksess, mannen likte den veldig godt og 2/3 barn 😄

Så kjekt å høre 😁👏

Hi

Skrevet

Jeg prøvde suppen din idag hi. Veldig god ☺️ Hadde løk oppi også

Anonymous poster hash: d2114...01f

Skrevet

Så bra 😊😊👍 hi

Skrevet

*dytter litt på denne*

Hadde vert kjekt å prøve en ny suppe. Noen som har ei god oppskrift å dele? 😇

Hi

Skrevet

*dytter litt på denne*

Hadde vert kjekt å prøve en ny suppe. Noen som har ei god oppskrift å dele? 😇

Hi

Jepp, denne digger alle her i huset: stek en grovhakket løk og fire hakkede hvitløksfed blanke sammen med litt hakket ingefør og en spiseskje malt spisskumin.Hell på ca 6/7 dl grønnsaksbiljong, ca 1 kopp tørre, røde linser, ca 600 gram grovhakkede gulrøtter et sitrongress og gjerne et par limeblad (genialt å ha i frysern). Kok 15-20 min, til linsene er myke og gulrøttene møre. Ta ut sitrongress/limeblad og kjør i blender. Hell tilbake i gryta og spe på med kokosmelk til passe konsistens (skal være litt tykk). Ha oppi en god neve hakket koriander. Server med nanbrød

Skrevet

Dytter jeg også :)

Anonymous poster hash: 26305...b5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...