Gå til innhold

Din beste oppskrift? (MIDDAG)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift? Så kan vi inspirere hverandre med enkle hverdagsretter 😊 Her kommer mitt bidrag. Alltid fått masse skryt for denne, og blir aldri lei. En god suppe med mye smak.

Kyllingsuppe (4 pers):

1 boks creme fraiche

2 kyll.filet

1 l vann

3 kyll.buljong

1 purreløk

1 paprika

1 boks mais

2 ts karri

Litt chilikrydder

2-3 ts paprikakrydder

Kok opp 2 kyll.filet i 1 l vann med 3 kyll.buljing. Tilsett 1 boks creme fraiche.

Ny panne: Snitt purreløk og paprika. Surres i litt olje, tilsett en boks mais. Krydre. Ha dette i suppa og smak til med salt og pepper :-)

Anonymous poster hash: 4979c...efa

Fortsetter under...

Skrevet

Selv takk! Har aldri prøvd meg på vårruller selv, men jeg eelsker det 😊 Kanskje jeg må prøve meg denne uka 😉

Hi

Skrevet

Selv takk! Har aldri prøvd meg på vårruller selv, men jeg eelsker det 😊 Kanskje jeg må prøve meg denne uka 😉

Hi

Det er veldig enkelt å lage. Selv 10 åringen i huset lager det her i huset ☺️

Skrevet

Enkelt og godt : Shepherds pie

Kjøttdeig

Potetmos

Valgfri kjøttsaus

Løk

Hvitløk

Grønnsaker du liker, blandes i kjøttet

Ost på toppen

Bruk en ildfast form hvor du tar kjøtt i bunn og potetmos over. Ost på toppen. Gratineres til osten er klar, kanskje 200 grader i 30 min :)

Anonymous poster hash: 74810...a22

Skrevet (endret)

Dette er Kjærestens favoritt: Ceviche

Funker både som hovedrett og forrett.

Press saften av 4-5 lime (legg limen i microbølgeovnen i 30 sek.før du presser dem så får du ut masse saft).

Kutt opp salmalaks i centimeterstore terninger og legg dem til marinering i limesaften.

Bergen 200-250 gram fisk per person hvis du serverer den som hovedrett. Limesaften skal dekke fisken.

Lag rikelig - folk spiser mye av denne retten.

Finhakk:

rødløk (beregner 1/2 løk per pers)

røde chilli (beregner 1/2 chilli per pers)

vårløk (beregner 1 vårløk per pers)

Kutt i terninger:

Avocado (beregner 1-1,5 per pers litt avhengig av størrelsen)

Mango (beregner 1/2 per pers)

Bland alt bortsett fra fisken. Tøm fisken i et dørslag og la den renne av. Vend fisken forsiktig inn i frukt/grønnsakene.

Tør inn litt god olivenolje. Topp med rikelig finhakket bladpersille eller koreander, maldonsalt og pepper.

Endret av MammantilNurket

Annonse

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift? Så kan vi inspirere hverandre med enkle hverdagsretter Her kommer mitt bidrag. Alltid fått masse skryt for denne, og blir aldri lei. En god suppe med mye smak.

Kyllingsuppe (4 pers):

1 boks creme fraiche

2 kyll.filet

1 l vann

3 kyll.buljong

1 purreløk

1 paprika

1 boks mais

2 ts karri

Litt chilikrydder

2-3 ts paprikakrydder

Kok opp 2 kyll.filet i 1 l vann med 3 kyll.buljing. Tilsett 1 boks creme fraiche.

Ny panne: Snitt purreløk og paprika. Surres i litt olje, tilsett en boks mais. Krydre. Ha dette i suppa og smak til med salt og pepper :-) Anonymous poster hash: 4979c...efa

Denne tok jeg bilde av, så god ut :-))

Men steker du ikke kyllingfileten først? Bare deler opp og legger oppi kjelen?

Og blir ikke creme fraichen oppløst i klipper i vannet? Eller får jeg helt feil bilde i hodet? :P

Anonymous poster hash: f0e3f...9d9

Skrevet

Klumper, ikke klipper

Anonymous poster hash: f0e3f...9d9

Skrevet

Takk for middagstips! Den siste så spesielt spennende ut. Gleder meg til å prøve :)

Til deg som spurte ang. suppa: kyllfileten skal ikke stekes, bare kokes. Skjær den i små biter ;-) Kokt kylling er veldig godt, altså. Blir mørt og godt kjøtt. Creme fraichen klumper seg ikke om du bruker visp ;-) lykle til!

Hi

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift? Så kan vi inspirere hverandre med enkle hverdagsretter Her kommer mitt bidrag. Alltid fått masse skryt for denne, og blir aldri lei. En god suppe med mye smak.

Kyllingsuppe (4 pers):

1 boks creme fraiche

2 kyll.filet

1 l vann

3 kyll.buljong

1 purreløk

1 paprika

1 boks mais

2 ts karri

Litt chilikrydder

2-3 ts paprikakrydder

Ny panne: Snitt purreløk og paprika. Surres i litt olje, tilsett en boks mais. Krydre. Ha dette i suppa og smak til med salt og pepper :-)

Høres god ut :)

Anonymous poster hash: 9ccb4...842

Skrevet

Høres god ut :)

Anonymous poster hash: 9ccb4...842

Enig, fin tråd!

Anonymous poster hash: dea75...f37

Skrevet

Noen flere? 😊 *dytt*

Skrevet
http://trinesmatblogg.no/2013/12/10/hjemmelaget-tomatsuppe-2/ Denne tomatsuppen lager jeg ofte!! Bare at jeg ikke har egg, men bruker krutonger og moserellaost. Frisk basilikum på toppen. Rømme hvis man liker det til. Kjempe GOD! Obs: tilpass chili etter barna. Har blitt litt sterk noen ganger her, men jeg tar alltid litt mer av alt som står i oppskriften 🙈

Annonse

Skrevet

Dette er Kjærestens favoritt: Ceviche

Funker både som hovedrett og forrett.

Press saften av 4-5 lime (legg limen i microbølgeovnen i 30 sek.før du presser dem så får du ut masse saft).

Kutt opp salmalaks i centimeterstore terninger og legg dem til marinering i limesaften.

Bergen 200-250 gram fisk per person hvis du serverer den som hovedrett. Limesaften skal dekke fisken.

Lag rikelig - folk spiser mye av denne retten.

Finhakk:

rødløk (beregner 1/2 løk per pers)

røde chilli (beregner 1/2 chilli per pers)

vårløk (beregner 1 vårløk per pers)

Kutt i terninger:

Avocado (beregner 1-1,5 per pers litt avhengig av størrelsen)

Mango (beregner 1/2 per pers)

Bland alt bortsett fra fisken. Tøm fisken i et dørslag og la den renne av. Vend fisken forsiktig inn i frukt/grønnsakene.

Tør inn litt god olivenolje. Topp med rikelig finhakket bladpersille eller koreander, maldonsalt og pepper.

Det hørtes nydelig ut! Har ofte laks med mangosalsa, men dette virker som en fin variasjon😃

Skrevet

Salmalaks bør man styre unna som gravid, ikke sant? Får prøve den når bebis er ute 😊

Skrevet

Salmalaks bør man styre unna som gravid, ikke sant? Får prøve den når bebis er ute 😊

Nei, ikke noen problem

Skrevet

Ååå, så jeg kan spise salmalaks selv om jeg er gravid? Herlig :) takk for svar :)

Skrevet

Ååå, så jeg kan spise salmalaks selv om jeg er gravid? Herlig :) takk for svar :)

Jepp👍

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift? Så kan vi inspirere hverandre med enkle hverdagsretter 😊 Her kommer mitt bidrag. Alltid fått masse skryt for denne, og blir aldri lei. En god suppe med mye smak.

Kyllingsuppe (4 pers):

1 boks creme fraiche

2 kyll.filet

1 l vann

3 kyll.buljong

1 purreløk

1 paprika

1 boks mais

2 ts karri

Litt chilikrydder

2-3 ts paprikakrydder

Denne skal jeg prøve i dag:-)

Skrevet

Kok opp vann. Ta kjelen av platen og sleng et par wienerpølser fra gilde oppi. Ta de ut etter 5 min og legg de på ei lompe. En stripe ketchup og en med sennep. Rull sammen. Nyyyyyt

Anonymous poster hash: 4ffc4...f88

Skrevet

Haha 🙈

Skrevet

Spennende:)

Skrevet

Er veldig spennende 😂

Anonymous poster hash: 4ffc4...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...