Gå til innhold

Fryseegg, la de destrueres eller bruke de?

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig å få 3 barn ved IVF etter mye strev. Vi trives godt som 3 barns foreldre, og vi har plass og ok økonomi til en til. Har 4-5 igjen på frys som destrueres om et år. jeg blir ofte gravid ved forsøk (hatt ca 17-20 innsettinger i løpet av årene, gått ut av tellingen) Men hatt mange spontanaborter. Vet ikke om jeg orker flere aborter, føler meg egentlig ferdig med IVF. Men så har vi de embryoene da, skulle gjerne donert de, men det er jo ikke lov. Kjenner jeg ikke er komfortabel med å kaste de. 

Må gå ned 10-15 kg i vekt for å minske sjansen for spontanabort, og spise litt metformin og gjøre forberedelser så må nesten bestemme meg nå og bruke de til høsten evt. 

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: a0284...134

Fortsetter under...

Jeg er nå gravid med nr to etter mange mislykkede innsett. Får jeg et velskapt barn nå, skal jeg glede meg over å aldri gå i gjennom dette igjen!! Men det er godt å vite at vi har fem på frys (enda fire år igjen). Om de skal benyttes til forskning eller destrueres har vi ikke tatt stilling til ennå siden vi ikke er helt i mål.

Så det koker vel ned til deres familiedrøm: er det fire barn? Hvis ja: kjør på! Hvis nei: da er det helt greit å gå videre. Om eggene brukes til forskning kan jo det hjelpe andre i fremtiden. Men det må være greit å destruere de også.

Lykke til med beslutningen.

Anonymous poster hash: f2723...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...