Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #26 Skrevet 3. januar 2017 Men det er fortsatt sært å kutte ut en matvaregruppe av andre enn helsemessige årsaker (allergier, legestyrt diett etter hjerteoperasjon og lignende). Å kutte ut alt med sukker i en periode på 12 måneder er et populært nyttårsforsett, og ikke noe vitenskapelig. Det blir det samme som om man har kjøpestopp på klær, men plutselig får ødelagt sin eneste strømpebukse - man går jo ikke naken i 20 minusgrader eller i en strømpebukse med rifter overalt, da kryper man til korset og kjøper en ny. Jeg har alltid fått høre at det er uhøflig å holde seg til kaffen når man er invitert til middag, da spiser man faktisk middagen. Da har jeg blitt villedet hele mitt liv i Norge da, og spise masse uspiselig mat som jeg egentlig ikke hadde lyst på... :S Synes ikke du kan sammenligne shoppestopp og sukkerstopp. Det er jo forskjell på å ta et unntak fra shoppestopp for å ikke fryse i hjel og å ta en unntak fra sukkerstopp fordi du ikke skal bli fornærmet når du har gjester på middag og dessert.... Anonymous poster hash: c33dd...758
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #27 Skrevet 3. januar 2017 Så nitrist, og dessuten sosialt uakseptabelt. Hvorfor har du problemer med å glede deg på andres vegne? Jeg lukter misunnelse Anonymous poster hash: e430e...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #28 Skrevet 3. januar 2017 Det er jo nettopp sånne som deg som ikke klarer å akseptere HIs valg. Hvis man ikke spiser sukker på lang tid så smaker det jo rett og slett ikke godt. Hvorfor skal da HI spise noe som for henne ikke smaker godt? For å tilfredsstille deg?? Anonymous poster hash: c33dd...758 Det er jo ikke det det handler om. Det er HI sitt valg hva hun skal spise. Hun trives godt med å leve uten sukker. Hvorfor endre på noe som fungerer? Anonymous poster hash: e430e...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #29 Skrevet 3. januar 2017 Nei, men å kutte ALT av godteri og kaker hele året er jo hysterisk. Det er ikke farlig å spise et halvt stykke kake to ganger i året. Hvorfor er det hysterisk.. hvis man ikke har lyst på? Jeg vil mye heller ha grønnsaker og dip en lørdag.. så hvorfor skal jeg da spise et stykke sjokoladekake? Det begynte som et ekstremprosjekt. Ikje fordi jeg ville bli tynnere, men fordi jeg var nysgjerrig på hva det ville gjøre med meg å slutte helt. Det som skjedde var at jeg mistet lysten på det, og ikke liker det når jeg først smaker det.. fordi smakssansen min er finskjerpet for sukker, og da smaker det ikke godt. Da syns jeg det blir veldig merkelig at folk har vansker med å akseptere det.. HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #30 Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor er det hysterisk.. hvis man ikke har lyst på? Jeg vil mye heller ha grønnsaker og dip en lørdag.. så hvorfor skal jeg da spise et stykke sjokoladekake? Det begynte som et ekstremprosjekt. Ikje fordi jeg ville bli tynnere, men fordi jeg var nysgjerrig på hva det ville gjøre med meg å slutte helt. Det som skjedde var at jeg mistet lysten på det, og ikke liker det når jeg først smaker det.. fordi smakssansen min er finskjerpet for sukker, og da smaker det ikke godt. Da syns jeg det blir veldig merkelig at folk har vansker med å akseptere det.. HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3 Stå på HI 😊 Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk har vansker med å akseptere det. Det sier mest om de. Det plager nok de at de ikke klarer seg uten eller så takler de ikke å se at andre klarer noe som folk flest anser som "umulig" Anonymous poster hash: e430e...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #31 Skrevet 3. januar 2017 Stå på HI 😊 Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk har vansker med å akseptere det. Det sier mest om de. Det plager nok de at de ikke klarer seg uten eller så takler de ikke å se at andre klarer noe som folk flest anser som "umulig" Anonymous poster hash: e430e...f76 Thanks.. Sister from another mister 😂😂😂 HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
sug lut Skrevet 3. januar 2017 #32 Skrevet 3. januar 2017 Hvorfor har du problemer med å glede deg på andres vegne? Jeg lukter misunnelse Anonymous poster hash: e430e...f76 Neida, du lukter bare vondt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #33 Skrevet 3. januar 2017 Hva med frukt - kan du spise det? Og rosiner og tørket frukt, for eksempel?, som er veldig søtt Anonymous poster hash: dc8fc...d46
Luksusdyret Skrevet 3. januar 2017 #34 Skrevet 3. januar 2017 Hva med frukt - kan du spise det? Og rosiner og tørket frukt, for eksempel?, som er veldig søtt Anonymous poster hash: dc8fc...d46 Tenkte også på det, enkelte frukter smaker jo nesten utelukkende sukker. Melk har også søt smak fordi den inneholder melkesukker, og så videre. Hjemmelaget saft uten tilsatt sukker smaker også sukker. Regner med at det også er utelukket fra HI sitt kosthold.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #35 Skrevet 3. januar 2017 Thanks.. Sister from another mister 😂😂😂 HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3 Jeg var 3 mnd uten sukker og følte meg veldig bra. Spiser dine barn sukker? Hvordan går det når du er i bursdager etc? Hvordan reagere de? Anonymous poster hash: e430e...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #36 Skrevet 3. januar 2017 Hva med frukt - kan du spise det? Og rosiner og tørket frukt, for eksempel?, som er veldig søtt Anonymous poster hash: dc8fc...d46 Frukt spiser jeg.. det har en syrlig smak. Tørket frukt og banan smaker for søtt. HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #37 Skrevet 3. januar 2017 Jeg var 3 mnd uten sukker og følte meg veldig bra. Spiser dine barn sukker? Hvordan går det når du er i bursdager etc? Hvordan reagere de? Anonymous poster hash: e430e...f76 Mine barn spiser sukker. Vi har dessert hjemme.. mannen min er glad i det, og barna selvsagt. De gjør ikke noe nummer ut av at jeg ikke spiser sukker. Er vant til det. Jeg spiser veldig mye annet godt.. så det er ikke som om at jeg pirker i maten. Det ville de nok ha reagert på 😊 I selskaper spiser jeg frukt, hvis de har det.. og drikker kaffe 😊 HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #38 Skrevet 3. januar 2017 Men det er fortsatt sært å kutte ut en matvaregruppe av andre enn helsemessige årsaker (allergier, legestyrt diett etter hjerteoperasjon og lignende). Å kutte ut alt med sukker i en periode på 12 måneder er et populært nyttårsforsett, og ikke noe vitenskapelig. Det blir det samme som om man har kjøpestopp på klær, men plutselig får ødelagt sin eneste strømpebukse - man går jo ikke naken i 20 minusgrader eller i en strømpebukse med rifter overalt, da kryper man til korset og kjøper en ny. Jeg har alltid fått høre at det er uhøflig å holde seg til kaffen når man er invitert til middag, da spiser man faktisk middagen. Da har jeg blitt villedet hele mitt liv i Norge da, og spise masse uspiselig mat som jeg egentlig ikke hadde lyst på... :S Å kutte ut sukker har jeg gjort før, som sagt, da startet jeg i september. Har ikke noe med "populært nyttårsforsett" å gjøre i seg selv, det handlet om at det føles som å gå på dop og at man blir lei både av søtsmak og av effekten det har på kroppen. Hvorfor det skal være et problem for andre eller hvorfor du skal forlange at det må ha en leges godkjent-stempel, forstår jeg ikke. Alle generelle helseråd sier jo at søte matvarer skal spises så sjelden som mulig. (Om du sier ja til middag spiser du selvsagt middag. Vil du bare ha kaffe takker du nei til invitasjonen. Dessert har du under alle omstendigheter lov å takke nei til. Men det er egentlig ikke vits i å argumentere med folk som misforstår med vilje.) Anonymous poster hash: f360c...dad
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #39 Skrevet 3. januar 2017 Tenkte også på det, enkelte frukter smaker jo nesten utelukkende sukker. Melk har også søt smak fordi den inneholder melkesukker, og så videre. Hjemmelaget saft uten tilsatt sukker smaker også sukker. Regner med at det også er utelukket fra HI sitt kosthold. Søte frukter har jeg holdt meg vekk fra også. Melk har jeg drukket, og brukt yoghurt naturell. Hjemmelaget saft uten tilsatt sukker - da antar jeg du mener saft med kunstig søtemiddel? For det drikker ikke jeg heller, verken hjemmelaget eller kjøpt. Drikker og spiser ingen ting med kunstig søtning. Det smaker grimt. Anonymous poster hash: f360c...dad
Mostly Harmless Skrevet 3. januar 2017 #40 Skrevet 3. januar 2017 Nå er det sikkert gang nummer 15 at jeg leser trådtittelen som at HI går inn i sitt tredje minutt uten godteri, og tenker at her er noe jeg kan relatere til. Så leser jeg litt nøyere. Får komme tilbake til deg om to år og 3 dager, HI!
Admin Skrevet 3. januar 2017 #41 Skrevet 3. januar 2017 Så bra, jeg tar det på halveien, litt mindre. Kaker holder jeg meg generelt unna uansett da jeg har hveteallergi og blir dårlig om jeg får i meg større mengder hvete (noe kaker ofte har).
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #42 Skrevet 3. januar 2017 Nå er det sikkert gang nummer 15 at jeg leser trådtittelen som at HI går inn i sitt tredje minutt uten godteri, og tenker at her er noe jeg kan relatere til. Så leser jeg litt nøyere. Får komme tilbake til deg om to år og 3 dager, HI! Hahahahahaha 😂😂😂😂😂 Den eneste bivirkningen jeg har fått ved å kutte sukker er at jeg ikke lenger klarer å forme Rod.. 😂 HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
TinaK 1990 Skrevet 3. januar 2017 #43 Skrevet 3. januar 2017 Men det er fortsatt sært å kutte ut en matvaregruppe av andre enn helsemessige årsaker (allergier, legestyrt diett etter hjerteoperasjon og lignende). Å kutte ut alt med sukker i en periode på 12 måneder er et populært nyttårsforsett, og ikke noe vitenskapelig. Det blir det samme som om man har kjøpestopp på klær, men plutselig får ødelagt sin eneste strømpebukse - man går jo ikke naken i 20 minusgrader eller i en strømpebukse med rifter overalt, da kryper man til korset og kjøper en ny. Jeg har alltid fått høre at det er uhøflig å holde seg til kaffen når man er invitert til middag, da spiser man faktisk middagen. Da har jeg blitt villedet hele mitt liv i Norge da, og spise masse uspiselig mat som jeg egentlig ikke hadde lyst på... :S Når ble godteri og kaker en matvaregruppe?
TinaK 1990 Skrevet 3. januar 2017 #44 Skrevet 3. januar 2017 Jeg er på mitt 4 år uten godteri. Jeg opplever heldigvis full forståelse og aksept
Luksusdyret Skrevet 3. januar 2017 #45 Skrevet 3. januar 2017 Når ble godteri og kaker en matvaregruppe? Sukkerholdige varer er en matvaregruppe. På samme måte som glutenholdige varer, kjøttvarer og så videre. Man kutter ut en gruppe matvarer som inneholder en og samme ingrediens.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #46 Skrevet 3. januar 2017 Jeg er på mitt 4 år uten godteri. Jeg opplever heldigvis full forståelse og aksept Så herlig 😊 Kan du fortelle meg hvordan du kom dit? Hvordan gjør du det i bursdager etc? Jeg har en drøm om å komme dit en gang 😊 Anonymous poster hash: e430e...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #47 Skrevet 3. januar 2017 Sukkerholdige varer er en matvaregruppe. På samme måte som glutenholdige varer, kjøttvarer og så videre. Man kutter ut en gruppe matvarer som inneholder en og samme ingrediens. Men jeg gar ikke sagt at jeg har kuttet matvarer med sukker. Jeg har kuttet godteri, kaker, snacks og pålegg av typen syltetøy, sjokopålegg osv.. Spiser supper og brød osv. Selv om det er sukker. I julen fikk jeg poteter som var glasert til en middag vi var på. Det spiste jeg.. bare tok litt mindre.. Men takket nei til dessert, for det syns jeg må være ok så lenge man koser seg med serveringen ellers.. HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #48 Skrevet 3. januar 2017 Vanlig folkeskikk er jo å spise det man får servert. Bruker du å takke nei til middagsmaten hvis det er noe du ikke liker, når du er på besøk? Du trenger jo ikke å sluke hele kaka, men å smake på det vertinnen har laget er vanlig folkeskikk. Et lite stykke, et halvt stykke eller et par teskjeer klarer man å få ned. Når man klarer å spise en hel middag som man egentlig ikke er så begeistret for - det er en del av det å være voksen. Når folk kommer på besøk til meg og ikke kan spise ditten og datten fordi det ikke er lavkarbo, vegansk, steinalderkost eller sukkerfritt og de er på en eller annen sær diett, anser jeg dette som uhøflig. Tenk om jeg hadde kommet på besøk til noen og klaget over at de laget norsk mat, siden jeg er utenlandsk og ikke er så begeistret for mye av den norske maten - hadde sikkert blitt hevet ut på hue og ræva og aldri invitert igjen til de folkene. Det der er veldig merkelig. Jeg har aldri likt kaker noe særlig og har stort sett alltid takket nei uten at noen viste noe misnøye med at jeg gjorde det. Aldri noen som kommenterte det med annet enn nei, det stemmer det, du er ikke så glad i kake. Så begynte jeg å slanke meg og gikk på ketolyse hvor jeg kuttet ut absolutt alt sukker, og det fikk jo folk med seg. Da ble det plutselig et problem at jeg ikke ville ha kake og det kom masse kommentarer om at det måtte jo være lov å kose meg litt, at det var uhøflig og ikke smake og folk ble rett og slett fornærmet. Selv om jeg hadde kuttet ut sukker, så var jeg jo fremdeles like lite glad i kake som før, men folk hang seg helt opp i at jeg ikke spiste sukker. Anonymous poster hash: a1e8b...93b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #49 Skrevet 3. januar 2017 Jeg er på mitt 4 år uten godteri. Jeg opplever heldigvis full forståelse og aksept Så bra 😊 Folk rundt meg har for det meste vennet seg til det, men det er like mye styr hver gang jeg møter noen nye.. på konferanser i jobbsammenheng, selskaper osv. Stort sett ikke negativt.. bare litt undring. Ser jo i denne tråden at noen faktisk blir litt provosert, og det skjønner jeg ikke.. HI Anonymous poster hash: b87c0...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #50 Skrevet 3. januar 2017 Herlig! Selv går jeg inn i mitt 45 år som slank, vakker, trent, selvsikker. Resepten er gode gener og et bevisst forhold til kaloriinntak og trening. Utenom dette synder jeg mye, men summen har vært positiv så langt. Anonymous poster hash: dd8da...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå