Gå til innhold

Frossen marinert kalkunbryst. Mannen har glemt å ta opp til tining. Hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ba ham ta den opp i går til ettermiddagen. Det lovte han han skulle gjøre. Skulle tines ett døgn i kjøleskap. Jeg har vært på seinvakt i går og var bare hjemme og sov før jeg dro på dagvakt i dag. Så kom ikke på å sjekke i gårkveld om det var gjort. Nå når jeg ringte ham (er straks ferdig på jobb) så sier han at den fortsatt ligger i frysen. Hva gjør jeg nå da? Den er jo stiv frossen. Da blir det ikke middag på oss i dag...

Anonymous poster hash: da4cf...250

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor mange kilo?

Legg den i kaldt vann.

Stek den i stekepose. Blir en sen middag i dag da. 😊

Anonymous poster hash: 3387d...99e

Skrevet

Da må dere sikkert finne på noe annet å spise? Blir vel middag likevel? Kalkunen kan dere vel ta en annen dag?

Anonymous poster hash: e2b46...ec6

Skrevet

Ta den opp med en gang og la den tine i romtemperatur. Du kan sette den i ovnen selv om den ikke er helt gjennomtint, du må bare regne litt lenger steketid.

Bruk steketermometer så du vet at den er gjennomstekt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 05514...727

Skrevet

Legg den i en pose, som du igjen legger i iskaldt vann. Tiner fortere da enn om du tiner i romtemperatur. Om den ikke er kjempediger, så går det fortere å tine den enn hva du tror.

Skrevet

Butikkene er oppe til 16:)

Anonymous poster hash: 40dcd...042

Annonse

Skrevet

Tin de litt i mikroen hvis du har

Anonymous poster hash: 52a9e...db9
Skrevet

Tin i pose i vann.

Anonymous poster hash: 9c5ba...c94

Skrevet

Hadde tint den i kjøleskap til imorgen og spist den da i steden, og tatt morgendagens middag eller takeaway i dag. 

Anonymous poster hash: 2cdc7...792
Skrevet

Da må mannen ta ansvar: bestille bord på en hyggelig restaurant. Ta kalkunbrystet til middag i morgen 😊

Skrevet

Vet ikke med kalkunbryst, men både kylling og fisk og mye annet går veldig fint an å sette frossen inn i stekeovnen ☺️

Anonymous poster hash: 4f7c7...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...