Gå til innhold

Newton pubertet, for 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga plutselig at jentungen så på dette på nrk super, og må innrømme at jeg ble litt svett når det ble nærbildet av både det ene og det andre, og mensen og sædutløsning forklart.... hehe, jeg satt på noe annet, men hun hadde veldig lyst å se det.

Er hun for ung? Begynner på skolen til høsten... er nok sikkert meg det er noe feil med 😅

Anonymous poster hash: 44d3c...dd9

Skrevet

Målgruppen til serien er 8 år og oppover, men min jente var 6 år da den ble produsert og fulgte med med stor interesse.

Jeg så den sammen med henne så hun kunne spørre om hun lurte på noe. Veldig fin serie

Anonymous poster hash: ca8fc...c89

Skrevet

Vår jente begynte å se dette i høst. 5.5år når hun begynte på skolen.

Anonymous poster hash: 60d54...4d1

Skrevet

Vår jente satt også helt henført og så på den serien - da var hun 5. Tror ikke det gjør noe som helst. Hun lærte en masse, og jeg synes serien er veldig fin. NRK er flinke. 

Anonymous poster hash: 68386...281
Skrevet

Sønnen min på 3 år er veldig nysgjerrig og søker informasjon om ALT. Han har sett alle episodene utenom den siste om sex.

Er jo helt naturlig, er bare for oss voksne at det er litt flaut.

Anonymous poster hash: b030c...4ed

Skrevet

Takk for svar! Hun lurer jo veldig på hvordan babyer kommer set i magen, og jeg har bare bekreftet hun på at det lurer jeg også på - det må vi finne ut sammen... 🙈 Så hun kan altså se alle episodene?

Hi

Anonymous poster hash: 44d3c...dd9

Skrevet

Ja hun er for ung. Ifølge meg. Når de er så små er de ikke store nok til å forstå, blir ikke bra om hun i bhg forteller de voksne ting som de tar opp feil ang hvor hun skal ha sett et erigert lem og sædutløsning.

Anonymous poster hash: 82be7...3b9

Skrevet

Ja hun er for ung. Ifølge meg. Når de er så små er de ikke store nok til å forstå, blir ikke bra om hun i bhg forteller de voksne ting som de tar opp feil ang hvor hun skal ha sett et erigert lem og sædutløsning.

Vil anbefale endret ordvalg, nemlig bruke erigert penis, i stedet for erigert lem.

Anonymous poster hash: 4d929...028

Skrevet

Jaja penis da. Likevel. Bhg tar slike ting på alvor ang unger som forteller at ting kommer ut av tissen på menn liksom og at tissen er stor ol. For før det programmet ( som har anbefalt alder fra 8) så var det ikke tilgjengelig for 5-6 åringer å se slik. Tidlig å la dem se sånn når de ikke har sjans til å skjønne. Har selv en 5 og 8 åring og jeg ser selvfølgelig en stor forskjell i modenhet og forståelse her.

Skrevet

Min 5-åring elsker det.

Tenker at det kan være greit at det får den informasjonen dersom de ønsker det før de blir flaue over det

Anonymous poster hash: a43da...593
Skrevet

Bare la henne se på det. Jo tidligere, jo bedre.

Anonymous poster hash: 199de...edf

Skrevet

sønnen min på snart 4, så det også når det var første gangen, så han var ikke så mye over 3, han var veldig intressert,men spurte ikke mer etterpå

Skrevet

Min 5-åring (nå 6-åring) så dette med stor interesse! Men tenker det er fornuftig å følge opp litt, sette det i sammenheng og prate om det på en måte som en 5-åring forstår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...