Gå til innhold

Noen som har klart å kvitte seg med cellulitter på overarmene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig mye cellulitter på legger, lår og rumpe. Men det verste er at det har kommet masse på overarmene mine og det ser forferdelig stygt ut, vises godt om jeg har t-skjorte. Det kom i løpet av graviditeten med sistemann, selv om jeg ikke gikk opp i vekt. Har også gått ned 10 kg det siste året uten at det hjelper (ser nesten verre ut). Er aktiv og går mye på fjellet. Har kjøpt romaskin for å få trimmet armene skikkelig, men er det noe håp?  :(

Anonymous poster hash: a9905...5f4

Fortsetter under...

Skrevet

Prøv å koppe med en silikonkopp, se her 

Jeg har gjort det på lår med gode resultater :) 

Anonymous poster hash: 56d45...154
Skrevet

Prøv å koppe med en silikonkopp, se her !

Hvordan gjør du det? Og holder det med 1? 😊 ikke hi

Anonymous poster hash: a4e42...b67

Skrevet

Hvor mye og lenge måtte du gjøre det?

Anonymous poster hash: bf699...68d

Skrevet

Det holder med en fordi du bruker den til massasje. Jeg bruker den med olje man du kan også bruke den i dusjen med såpe. Holder på ca 5 minutter pr lår de første ukene og da kopper jeg hver dag. Jeg tror det tok en mnd tid før jeg så resultater men de kom snikende. Så etter du er fornøyd med resultatene så gjør du det bare en til to ganger i uken for å vedlikeholde. Noen ganger så tar jeg meg tid til en lengre massasje på 10-15 minutter pr lår. 

Hehe, ble litt besatt av å sjekke om det var bedring så jeg sjekke ofte flere ganger daglig ;) Så egentlig bør man ta et bilde først for du ser deg selv hver dag så små endringer kan være vanskelig å se. Men jeg er veldig fornøyd med behandlingen og vil aldri kjøpe en cellulittkrem igjen, for kopping er mye mer effektivt og det er også en rimelig investering. Har et sett med kopper en til ansikt, en liten til kropp og en stor til kropp, det settet behandler hele kroppen. Jeg bruker silikon kopper da det er bedre for huden enn glasskopper, glass er hardt og kan skade huden mens silikon er mykt og vil ikke overstrekke huden. 

Skrevet

Det holder med en fordi du bruker den til massasje. Jeg bruker den med olje man du kan også bruke den i dusjen med såpe. Holder på ca 5 minutter pr lår de første ukene og da kopper jeg hver dag. Jeg tror det tok en mnd tid før jeg så resultater men de kom snikende. Så etter du er fornøyd med resultatene så gjør du det bare en til to ganger i uken for å vedlikeholde. Noen ganger så tar jeg meg tid til en lengre massasje på 10-15 minutter pr lår. 

Hehe, ble litt besatt av å sjekke om det var bedring så jeg sjekke ofte flere ganger daglig ;) Så egentlig bør man ta et bilde først for du ser deg selv hver dag så små endringer kan være vanskelig å se. Men jeg er veldig fornøyd med behandlingen og vil aldri kjøpe en cellulittkrem igjen, for kopping er mye mer effektivt og det er også en rimelig investering. Har et sett med kopper en til ansikt, en liten til kropp og en stor til kropp, det settet behandler hele kroppen. Jeg bruker silikon kopper da det er bedre for huden enn glasskopper, glass er hardt og kan skade huden mens silikon er mykt og vil ikke overstrekke huden. 

Hvordan gjør du det?

Anonymous poster hash: bf699...68d

Annonse

Skrevet

Takk for tips, kopping har jeg aldri hørt om brukt i kampen mot cellulitter:) Hvilken olje bruker du, og hvordan gjør du det? Skal koppen beveges rundt?

HI

Skrevet

Takk for tips, kopping har jeg aldri hørt om brukt i kampen mot cellulitter:) Hvilken olje bruker du, og hvordan gjør du det? Skal koppen beveges rundt?

HI

Koppene skal klemmes på og så setter du dem på huden, de skaper vakuum (som du selv bestemmer trykket på utifra hvor mye du trykker inn koppen). Jeg bruker egentlig alt av olje jeg har for hånd men favoritten er arganolje.

Så området smøres godt inn med olje, så trykker du inn koppen og setter den på huden. Du beveger koppen hele tiden i sirkulære og fram og tilbake bevegelser. Gi litt ekstra massasje til problemområdene. Ja, koppene skal beveges hele tiden for ikke å lage blåmerker eller koppekyss so det så fint kalles :)

Skrevet

Du har lipødem. Det er flere stadier og armene kommer snikende de også hos noen.. Sorry!

(PS har fått det selv jeg også, har bmi på 21 så er ikke overvektig)

Anonymous poster hash: 79b7b...733

Skrevet

Du har lipødem. Det er flere stadier og armene kommer snikende de også hos noen.. Sorry!

(PS har fått det selv jeg også, har bmi på 21 så er ikke overvektig)

Får du noe behandling for lipødem? Jeg har mistenkt at jeg har det, etter å ha lest over en artikkel om det for en stund siden. HI

Skrevet

Får du noe behandling for lipødem? Jeg har mistenkt at jeg har det, etter å ha lest over en artikkel om det for en stund siden. HI

Nei ;)

Nå har jeg ikke smerter heller så kan ikke forvente noe hjelp fra det offentlige. Tok fettsuging privat for noen år siden og smertene(det lille jeg hadde noen timer etter feks inntak av et fett måltid/stikking og kløing på utside lår) forsvant.

Gikk til legen i vår, sendte henvisning til Sirkulasjonsavd i oslo, 30 uker ventetid(!) og vet jeg ikke får hjelp av den grunn, bare en diagnose.

Har kjøpt ultrasonic maskin(skal visstnok knuse fettcellene) og merker jeg får løsere hud, ikke særlig endring i selve fettcellene dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...