Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. 

Jeg fant ut i går etter flere tester med clearblue at jeg er definitivt smelt på tjukka. Jeg og kjæresten hadde ikke planlagt dette, vi er midt i tjueårene og begge studerer. Jeg føler meg som en på 14 som nettopp har fått vite at jeg er gravid. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er dessuten svært overvektig og har en familie bakgrunn som gjør det vanskelig å bli gravid så dette er uforståelig, jeg skjønner ikke at jeg har blitt gravid. I tillegg har jeg jo en svært uregelmessig menssyklus så dette er bare forvirrende.  Så hva nå? Hva gjør jeg nå? Jeg har lest om fæle ting som skjer med overvektige som er gravide, jeg leser om spontanaborter og graviditet utenfor livmoren. Jeg er så sinnsykt redd. Jeg hater alt medisinsk og har aldri engang møtt fastlegen min. Har skikkelig helseangst. 

Jeg er i følge en app jeg testet 4+6 eller i uke 5? Så det er vel ikke akkurat så langt på vei. Har også diffuse mensensmerter fra tid til annen, dog ikke i nærheten av det jeg pleier å ha når jeg har mensen. 

Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her, kanskje bare noen tips og noen ord fra dere som kan føle på det jeg føler. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144305264-gravid-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du er sjokkert over nyheten, og det tar kanskje litt tid å forstå det. Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen siden begge mine graviditeter har vært ganske planlagt og veldig ønsket. Men det jeg kan råde deg til er å snakke med kjæresten din og/eller noen andre du stoler på. Jeg antar at du ønsker å beholde barnet siden du skriver her, eller så vet du kanskje ikke enda? Om du velger å beholde er jeg helt sikker på at alt kommer til å gå fint mtp bekymringene dine. Du vil ikke være den første som er overvektig og gravid så det ville jeg ikke bekymra meg så mye for :-) Ikke les om spontanaborter og andre fæle ting, i de aller fleste tilfellene går det bra. Kvinner har født barn til alle tider her på denne planeten. Og når det gjelder studiene kan du garantert få universitetet til å legge til rette og tilpasse, det vet jeg andre har fått. Snakk med noen du stoler på, og så kommer dette til å gå helt fint :-)

• 3 uker senere...

Er sjokket roet seg litt? 😊

Fant selv ut like før jul og ble veldig sjokkert og redd.. Det har gått litt over og blitt litt bedre, men sliter fortsatt litt med tanken på hvor anneledes livet kommer til å bli og driver å grubler hele tiden på om jeg/vi klarer dette. Prøver å fylle dagene med ting jeg liker å gjøre og holder meg littt opptatt med å ikke tenke så mye på at jeg er gravid.

Håper det går bedre etterhvert med deg og sender deg en stor klem💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...