Gå til innhold

Hvordan slutte å sløse så mye penger?

Anbefalte innlegg

Vi har et altfor stort forbruk på tull! Eneste jeg kan skjønne er at det går i dragsuget til godteri og energidrikker. Vi hverken røyker eller snuser. 

Etter alle utgifter er betalt, og vi har satt av 5000,- til mat, har vi 7500,- igjen som vi kunne spart. Allikevel klarer vi ikke spare en krone og har ekstremt lite før hver lønning. 

Hvordan klare å skjerpe oss? Har prøvd så mange ganger, men vi klarer ikke rett og slett :/ Jeg tror jeg er verst. Hvordan endre tankegangen og trangen?

Anonymous poster hash: c8624...ea3

Fortsetter under...

Hva med klær, bensin, fornøyelser etc? Og 5000 til mat er ikke særlig mye. Er du sikker på at du er god til å budsjettere? Du må samle kvitteringer en mnd da og se hva pengene går til.

Vi har et altfor stort forbruk på tull! Eneste jeg kan skjønne er at det går i dragsuget til godteri og energidrikker. Vi hverken røyker eller snuser.

Etter alle utgifter er betalt, og vi har satt av 5000,- til mat, har vi 7500,- igjen som vi kunne spart. Allikevel klarer vi ikke spare en krone og har ekstremt lite før hver lønning.

Hvordan klare å skjerpe oss? Har prøvd så mange ganger, men vi klarer ikke rett og slett :/ Jeg tror jeg er verst. Hvordan endre tankegangen og trangen?

Hvor msnge er dere?

To voksne og to barn bruker som regel godt over 5000 pr mnd til mat og husholdning. Er du alene blir det jo noe annet.

Begynner med å ta vare på alle kvitteringer i en mnd. Da får du god oversikt over hva dere faktisk har brukt pengene på.

Anonymous poster hash: 646c3...1fc

Vi er der vi også, har budsjettert 8000kr til drivstoff og mat/husholdning, sitter igjen med omtrent 10 000kr etter faste utgifter og drivstoff/mat/husholdning, og dette forsvinner til bare tull! Vi leier bolig som er 6000kr billigere enn forrige, og vi er ikke vant til å være "rike", men nå når vi har levd sløsete i noen mnd er det selvfølgelig på tide å våkne opp og innse at vi kan spare masse! Vi skal starte med å ta vare på ALLE kvitteringer slik at vi virkelig ser hvor pengene går. Cafe besøk er feks en stor utgiftspost vi kan redusere kraftig. Vi skal lage regnskap i noen mnd og så lage et nytt budsjett som vi har lettere for å følge og selvfølgelig legge til en post som heter sparing!

Anonymous poster hash: bb38e...16c

Energidrikker? Why? Du vet at det ikke er bra? Gir dere det til barna/ungdommene deres også?

Anonymous poster hash: 9c638...1b5

Fordi vi synes det er godt vel. Er derfor man pleier å kjøpe sånt ... Er fullstendig klar over at det ikke er bra for kroppen Om vi gir det til barna? For et tåpelig spørsmål. Hadde du spurt om det samme om vi hadde røyka eller snusa??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...