Gå til innhold

Ørkenrotte og Dverg hamster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt dei 2 sortane og da tenker jeg LUKT av buret.

Har hatt Dverg Hamster og lukt av buret er nesten ikkje lukt av. Kva kan ein sei om Ørkenrotta er det verre ?

Anonymous poster hash: 03c3f...d7b
Skrevet

Luktet ikke av ørkenrottene våre. Hadde svært bur som et akvarie i bunn og hamsterbur oppå.

Anonymous poster hash: e4ad7...420

Skrevet

Luktet ikke av ørkenrottene våre. Hadde svært bur som et akvarie i bunn og hamsterbur oppå.

Anonymous poster hash: e4ad7...420

Har ein sønn som maser og er så redd for lukta. Har merka lukta av bur til rotter og er redd det er samme lukta.

Takker for svar.

Skrevet

Det heter ikke Ørkenrotte og Dverg hamster.

Det skrives ørkenrotte og dverghamster.

Anonymous poster hash: a56c8...ad0

Skrevet

Hi skriver nynorsk / dialekt. Kan godt hende det skrives sånn på nynorsk / dialekt ...

😊😊😊

Skrevet

Hi skriver nynorsk / dialekt. Kan godt hende det skrives sånn på nynorsk / dialekt ...

😊😊😊

Det gjør det ikke..

Anonymous poster hash: dc607...10d

Skrevet

Det gjør det ikke..

Anonymous poster hash: dc607...10d

Kunne ha vært slik, da ... 😂😂😂

Skrevet

😊😊😊

Med stor bokstav...? Å nei, du.

Det er kun i "Det suser i sivet" at karakterene heter Vann Rotte og lignende.

Skrevet

Med stor bokstav...? Å nei, du.

Det er kun i "Det suser i sivet" at karakterene heter Vann Rotte og lignende.

Beste boken noensinne ❤️❤️❤️

Skrevet

Hatt begge del og ingen av de lukta. Det komm nok ann på hvor renslige de er og hvor mye du renser buret. Ørkenrottene gikk fritt rundt, men gikk på do i en kasse i buret som vi rnser hver dag. To veldig rare dyr, trodde ikke små gnagere kunne være så undholdene og kosete.

Hamsteren kunne også gå fritt, men ikke like fritt siden jeg fikk unger. Følte ikke jeg hadde kontroll nok på ungne til å la den gå fritt som den gjorde. Renset stedet den gikk på do i buret nesten hver dag. Hadde nok ikke trengt å gjort det hver dag, men greit å ha det som en vane så er det ingen krise om det glemmes en dag.

Ungen her har kanin nå. Vi hadde to, men den ene søsde for noen år siden. Hadde de inne noen mnd før de flyttet ut i lekestua. De luktet vldig av de, uansett hvor mye vi prøvde å rense og vaske. Nå i høst mått vist kaninen inn npr dt var klovner ut, det var for skummelt å ha den ute. Til vår ovrraskelse har den blitt helt stueren. Den bor fritt på rommet til minste, har do på rommet og en i stua. Den kan gå fritt i huset, men går ikke ut fra rommet om vi ikke bærer den ut. Har vi den i andre rom så rusler den rundt helt som den vil, men uansett hvor den er så går den til en av doene når den må på do. Det lukter ikke av den om vi rensr doen hver dag, men lukter fort om vi glemmer det en dag. Så jeg tror trikset med gnagere er å ha en god rutine med å rense og om de finner seg en do eller ikke. Kaninene gikk ikke på do ett sted før, da tisset og bæsjet de uansett hvor de var.

Anonymous poster hash: c0435...304

Skrevet

HATER folk som PIRKER.

Men du forstod meg samme FAN.

Men må pirke, og no har jeg 6 i Norsk.

Om jeg skriver som ein dritt så 

Skrevet

Pust med magen og klø ørkenrotten bak øret mens du leser "Det suser i sivet". Verden blir så meget bedre.

Skrevet

HATER folk som PIRKER.

Men du forstod meg samme FAN.

Men må pirke, og no har jeg 6 i Norsk.

Om jeg skriver som ein dritt så

Det heter ikke "no har jeg 6 i Norsk".

Du må velge enten bokmål eller nynorsk (nå eller no, jeg eller eg) og være konsekvent. Og ordet norsk skrives uten stor bokstav.

Du hater folk som pirker. Jeg hater folk som slurver. Du får ikke ødelegge mitt morsmål ustraffet.

Skrevet

Det heter ikke "no har jeg 6 i Norsk".

Du må velge enten bokmål eller nynorsk (nå eller no, jeg eller eg) og være konsekvent. Og ordet norsk skrives uten stor bokstav.

Du hater folk som pirker. Jeg hater folk som slurver. Du får ikke ødelegge mitt morsmål ustraffet.

Det driter jeg i for uansett kva du pirker vil du aldri klare det.  Sjølv om jeg slurver så e jeg bedre en deg på andre måte.

Du tror du er perfekt men dom på andre måter.  Noe du forteller meg ut fra du gjør no. 

Jeg er DRITT dårlig i NORSK men kom og diskuter KJEMIPROSESS OG ANLEGG. Blir du med på oljeriggen eller Hydro så skal jeg forklare deg kva som skjer i kjemiprosessen og jeg kan vise deg anlegget jeg har tegna som er i bruk.

Skrevet

Det driter jeg i for uansett kva du pirker vil du aldri klare det. Sjølv om jeg slurver så e jeg bedre en deg på andre måte.

Du tror du er perfekt men dom på andre måter. Noe du forteller meg ut fra du gjør no.

Jeg er DRITT dårlig i NORSK men kom og diskuter KJEMIPROSESS OG ANLEGG. Blir du med på oljeriggen eller Hydro så skal jeg forklare deg kva som skjer i kjemiprosessen og jeg kan vise deg anlegget jeg har tegna som er i bruk.

Håper du ikke slurver sånn der, da. Det kan jo bli katastrofe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...