Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Lille pjokken har vært gjennom mye. Har vært hos øre nese hals også. Der ble det sagt at han har moderat store mandler. Etter besøket det for flere mnd. siden har han nå begynt å gå ned i vekt. Han spiser godt i en periode på en uke eller to, legger kanskje på seg 100- 150 gram, for så å nesten ikke spise. Da raser han ned. Så han har enda ikke tatt igjen vekten han hadde på kontroll for 3 mnd. siden. Han ligger nesten 300 gram under. Han er snart 2 år, å veier knappe 9 kilo... Har fulgt kurven helt fint til nå i høst. Men det eneste som er funnet (for har vært hos lege, helsesøster og spesialist) er moderat store mandler. Men når han var der var han ikke veldig plaget. Men nå sover han dårlig og virker irritabel og sint. Men det er jo ikke rart med både lite søvn og mat. Skal tilbake til lege på nyåret. Men noen som har erfaring? Han er jo for liten til å ta mandlene. Vet ikke om de gjør det når han ikke er plaget med infeksjoner i de heller. Mulig han har vond hals i ukene han spiser dårlig, men tydeligvis ikke infeksjon. For det var storesøster plaget av å det var annerledes. Det er så frustrerende! Jeg ser han sliter men får ikke gjort så mye. Prøver å få i han fet mat (avocado, peanøttsmør, semuliegrøt, olje osv.) Men det er total nekt.. Han drikker fint. Får biola og h-melk stort sett. Anonymous poster hash: 6159e...306
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Bare for å skrive det å. Han drikker seg ikke mett. Anonymous poster hash: 6159e...306
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Min hadde store mandler. Så store at de stod borti hverandre. Han fjernet de nettopp. Han er 25 mnd. Merker allerede stor forskjell på matinntak og søvn. Vekten går nok opp etterhvert den også regner jeg med Ikke plaget med infeksjoner han heller. Men mye pusteproblemer og gikk ned vekt. Anonymous poster hash: 1ee5c...e69
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Håper det blir bedre for dere! Storesøster her har ikke vært syk siden mandlene ble tatt! Ja det sliter han her også med. Pusten. Virker som det er noe som forstyrrer han om natta. Virker tett og som noe stopper opp i nesa. Snorker gjør han også. Skal be om en ny vurdering av mandlene tror jeg. Takk for svar! Anonymous poster hash: 6159e...306
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Kanskje han har polypper (falsk mandel) også? Det hadde min. Opererte de vekk rett før han fylte 14 mnd. Men det hjalp ikke pga mandlene vokste seg så store etter det. Lykke til ☺️ Anonymous poster hash: 1ee5c...e69
Håpefull25 Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 De gjør tonsillotomi (delvis fjerning, altså forminsking) på ganske små barn på koen store sykehus, trenger ikke være infeksjoner når en bare fjerner deler, og det er i tillegg forbundet med mye mindre komplikasjoner. En ny utredning er på sin plass så finner dere nok ut av det. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Takk for svarene! Ja får be om ny henvisning på nyåret. Han er rett og slett skikkelig sint om natta. Vanligvis ønsker han mye nærhet men blir sikkert irritert når han ikke får sove. Da bare fekter han oss bort om vi forsøker trøste han.. I perioder våkner han hver time kvelden og natta igjennom. Dagtid sover han bare 30 minutter. Anonymous poster hash: 6159e...306
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 Min fjernet både polypper og mandler rundt 2-årsalderen. Han både og spiste enormt mye bedre etterpå! Anonymous poster hash: 1a41f...a2e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Så bra at matlysten har tatt seg opp! Virket bare ikke som sønnen her var nok plaget til å vurdere noen tiltak. Men klart, det har jo skjedd en endring etter vi var der nå da. Takk for svar! Anonymous poster hash: 6159e...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå