Gå til innhold

Tilbehør til kalkun?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stekte poteter, mandelpoteter, kokte poteter, ris, waldorfsalat, stuffing (finnes utrolig mange ulike gode stuffinger, bare fantasien setter grenser). Brokkoli, gulrot, blomkål, rosenkål, smørdampet asparges...

Anonymous poster hash: 4d810...1e3

Vi spiste mac'n'cheese til kalkun i USA, men er enig i at det høres ikke helt godt ut. Var ok.

Waldorf er helt uaktuelt pga både egg og nøtter.

Jeg synes det høres så kjedelig ut med brokkoli, gulrøtter osv. Er jo d vi spiser ellers. Blir å ha det å.

Ønsker noe med mer smak..

Annonse

Til kalkun har jeg fått servert "broccolisalat", det var lettkokt broccoli i små biter, som ble smørdampet sammen med stekte baconbiter og ristede solsikkekjerner. Fikk også hasselbac-poteter (usikker på skrivemåten), babygulerøtter, asparges og blomkål, og fløtesaus.

Dette likte jeg veldig godt.

Jeg lager kalkun med en fantastisk stuffing du kan få oppskrift på :) Ved siden av har vi "mash" som min amerikanske stemor kaller det, potetmos med kremost og rømme som vi steker i ovnen, strimlet rosenkål stekt med bacon, søtpotetmos (ungene elsker det), kryddersmør og en saus vi koker på kraften fra kalkunen og innmaten som jeg tilsetter litt av stuffingen i og kjører med stavmikser. Helt herlig på smak :) Hasselback-poteter er også godt til om man vil ha mer å velge i. 

Jeg lager kalkun med en fantastisk stuffing du kan få oppskrift på :) Ved siden av har vi "mash" som min amerikanske stemor kaller det, potetmos med kremost og rømme som vi steker i ovnen, strimlet rosenkål stekt med bacon, søtpotetmos (ungene elsker det), kryddersmør og en saus vi koker på kraften fra kalkunen og innmaten som jeg tilsetter litt av stuffingen i og kjører med stavmikser. Helt herlig på smak :) Hasselback-poteter er også godt til om man vil ha mer å velge i. 

12431358_10153821611578166_1827192527_n.

Tips til tilbehør? Liker ikke rosenkål og får gjester som er allergisk mot egg og nøtter.

Jeg tenkte på maisstuing, soppsaus og stekte poeter eller potetmos. Et med litt mac'n'cheese. Ok eller?

Er til nyttårsaften med både voksne og barn.

Maisstuing og soppsaus er kjempegodt til, så det kan du godt ha :) 

Annonse

Mais stuing er nydelig til : 1boks med mais og 1 en liten boks med fløte, kok opp dette, smak til med salt og pepper. Jeg bruker også å hakker opp en liten chilly til å ha oppi, gir mer smak og er super godt til kalkun 😀 lager også saus av kraften til kalkunen.

12431358_10153821611578166_1827192527_n.

Tusen takk 😊 Prøver denne!

Mais stuing er nydelig til : 1boks med mais og 1 en liten boks med fløte, kok opp dette, smak til med salt og pepper. Jeg bruker også å hakker opp en liten chilly til å ha oppi, gir mer smak og er super godt til kalkun 😀 lager også saus av kraften til kalkunen.

Takk ☺ Lager denne også! 😀

Waldorfsalat er et must når man har kalkun. Får jeg servert kalkun uten er måltidet stusselig.... Ellers er det mye som går til av grønnsaker, men rotgrønnsaker bakt i ovnen kan vel passe godt dersom man ikke er så glad i det tradisjonelle; rosenkål, brokkoli, gulrot osv.

Og potet må det være 😊

Anonymous poster hash: 3cd41...1cf

Vi har kantareller, sellerimos, waldorfsalat (dere kan jo ha en annen type salat), grønne bønner, saus, potetgull, appelsinsaft og stekte poteter.

Anonymous poster hash: 4e7e4...1c7

Sellerimos! Jeg elsker det 😊 Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...