Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Har forsøkt med gjerne mellomrom å få kontakt med henne. Når hun svarer er det veldig entusiastisk med at jaaa vi MÅ møtes ❤❤❤, men når jeg sier at hun bare må si i fra når det passer henne gjør hun aldri noe med det. Om jeg sender melding for å høre om jeg kan komme på besøk den aktuelle ettermiddagen (gjerne et spesifikt tidspunkt) så får enten ikke svar, eller svar i etterkant med en unnskyldning om at hun ikke har sett meldingen. Prøvde på nytt i dag med å sende messenger melding. Den er enda ikke sett på selv om det er 3 timer siden den ble sendt og hun har både lagt ut innlegg på Facebook og det står at hun har vært aktiv flere ganger etter jeg har sendt mld. Det er vel bare å ta hintet da eller? Dette er ei som sitter på telefonen hele tiden, og siden hun faktisk har vært på Facebook åg skrevet innlegg kan hun vel ikke unngå å se at jeg har prøvd å ta kontakt??? Når vi tilfeldig møtes er hun sååå på og med masse unnskyldninger på hvorfor hun ikke har svart og at hun savner meg sååå å mye bla bla bla. Hadde hun vært interessert hadde det vel ikke bare vært enveis. Så sårende at hun bare later som ingenting hver gang. Kunne hun ikke bare skrevet en mld og sagt i fra at det ikke passer/ hun har en dårlig periode/ er sliten i stedet for å bare ignorere. Bah... har så få venner så jeg blir litt lei meg. Anonymous poster hash: 6a163...c6a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Som regel er det sånne som deg som er skikkelig irriterende og plagsomme. Tar aldri et hint om at folk har andre ting å gjøre enn å underholde deg. Anonymous poster hash: 39569...941
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Ta hintet! Anonymous poster hash: 22255...aeb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har ei venninne som stadig spør om vi skal møtes, men jeg har ikke tid. Ikke til henne eller andre. Det er sånn livet mitt er med jobb, barn og hus som skal holdes. Det er ikke stygt ment, men er redd hun tror at jeg ikke vil møte henne. Det er ikke det. Jeg treffer ingen andre venninner heller.... Anonymous poster hash: e97a1...d39
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Som regel er det sånne som deg som er skikkelig irriterende og plagsomme. Tar aldri et hint om at folk har andre ting å gjøre enn å underholde deg. Anonymous poster hash: 39569...941 Må si meg litt enig. Har en venninne som sender masse meldinger . Gjerne video jeg burde se eller en lang avhandling om hva hun gjorde før hun gikk til bussen om morgenen. Svarer jeg ikke får jeg en haug med ????? Og hvis jeg ikke svarer det hun mener er jeg teit. Selvom man er pålogget betyr ikke det at man leser meldingen fra andre. Da skulle du heller ha ringt henne Anonymous poster hash: 818f0...437
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Du er akkurat som en venninne av meg, og jeg, tydeligvis som din venninne, en person som ikke har tid eller overskudd å møtes i tid og utid. Det handler kanskje ikke om at en ikke vil treffes, men noen av oss har ikke overskudd til alt vi har lyst til og sånn er det bare. Jo fortere du tar det hintet , jo mindre tid trenger du å bruke på mas og irritasjon. Anonymous poster hash: 61bef...8b0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Jeg ville nødvendigvis ikke "tatt hintet" om hun aldri vil være sammen med deg. Men kanskje hun er såpass travel at hun rett og slett ikke har tid særlig ofte. Jeg vil legge til at du høres litt travel ut, kanskje du skal gi henne litt mer tid? Anonymous poster hash: 11ebe...5d5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Jeg kunne vært venninna di. For tiden har jeg evig nok med mitt. Familie med små og store barn som skal følges opp. Full jobb har vi begge. Hus og fritidsaktiviteter som skal holdes vedlike og hentes/bringes til. Det er knapt nok tid til det som må gjøres før jeg slokner på sofaen. Selvsagt skulle jeg satt av tid til venninner innimellom, men akkurat nå klarer jeg ikke. Og når jeg da har ei venninne som ikke respekterer dette og sender meldinger, så gruer jeg meg til å svare. Og så blir hun fornærmet fordi jeg ikke svarer, eller svarer at det ikke passer... Så da er jeg like langt da. Og unngår å lese meldingene heller. Det er ikke sånn at jeg ikke vil, men det må bli på et senere tidspunkt, når vi har fått hodet over vannet igjen. Anonymous poster hash: 50eeb...1e4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Prøver ikke å mase og ser ikke på som en gang i mnd om å mase heller. Men mulig vi er forskjellig. Er jo ikke slik at jeg skriver 3 gang i uka heller. Har full forståelse av at man kan ha det travelt. Har 4 barn, der minste er kun året og jobber 100% selv. Men å aldri svare (har fortsatt ikke svart på meldingen fra i dag) syns jeg er sårende. Ser jo på Facebook at hun treffer andre venner omtrent hver dag. (Tagging av personer/bilde) Men jeg har jo tatt hintet nå da så da er det forsåvidt greit. Anonymous poster hash: 6a163...c6a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Antageligvis må du bare ta hintet ja. Men, hva med å foreslå et konkret tidspunkt litt frem i tid? Hvis hun har familie/jobb kan du ikke forvente at det passer med besøk når du spør samme dagen. Anonymous poster hash: 3f023...0c8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Hvor travelt har dere det egentlig?? Vi har tre barn i skolealder med alt det fører med seg. De går på idrett alle tre og vi voksne er i full jobb. Vi har hus og hund og hage og alt men vi greier likevel å pleie de vennskap vi har. Jeg har ikke så mange venninner...fire fem stykker vel som jeg har jevnlig kontakt med. Ja det er travelt men får jeg melding fra en av de om å treffes en uke det er hysterisk travelt her kan jeg feks foreslå at hun blir med på tur en kveld jeg likevel skal ut å gå med hunden. Det går om man vil. Jeg kjenner jeg blir lei meg på deres venninners vegne når dere sitter å irriterer dere over folk som tar kontakt. Hvis dere virkelig ikke liker det så gi heller bare beskjed at dere ikke er interessert i vennskapet. Anonymous poster hash: c061f...87e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Jeg kunne vært venninna di. For tiden har jeg evig nok med mitt. Familie med små og store barn som skal følges opp. Full jobb har vi begge. Hus og fritidsaktiviteter som skal holdes vedlike og hentes/bringes til. Det er knapt nok tid til det som må gjøres før jeg slokner på sofaen. Selvsagt skulle jeg satt av tid til venninner innimellom, men akkurat nå klarer jeg ikke. Og når jeg da har ei venninne som ikke respekterer dette og sender meldinger, så gruer jeg meg til å svare. Og så blir hun fornærmet fordi jeg ikke svarer, eller svarer at det ikke passer... Så da er jeg like langt da. Og unngår å lese meldingene heller. Det er ikke sånn at jeg ikke vil, men det må bli på et senere tidspunkt, når vi har fått hodet over vannet igjen. Anonymous poster hash: 50eeb...1e4 Kan du ikke da svare dette du skriver; at det er så travelt med familieliv nå at du ikke har mulighet. Virker jo som at venninna til hi sier ja når de møtes, men at det aldri blir noe av. Kjedelig å miste venninner hvis det ikke er noen andre grunner enn tidsklemma. Anonymous poster hash: f97c8...9c2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har også hatt det slik at jeg såvidt hadde hodet over vannet med to små tette barn, ingen familie eller annen støtte rundt. Venner kom dessverre i siste rekke, jeg slet virkelig bare med å håndtere hverdagen og må innrømme at den ene venninnen som maste og hele tiden ga meg dårlig samvittighet og anklaget meg de få gangene vi møttes begynte jeg tilslutt å ønske å ikke ville møte henne..i dag har vi ikke kontakt, det ble for mye, jeg prøvde dog å si fra uten at det hjalp. Veldig glad jeg har noen få gode venner som skjønte dette og ikke tok det personlig, men møtte meg når jeg kunne. Veldig godt å kunne gi tilbake nå. Og til deg over her, alle er forskjellige? Bra for deg at du klarer alt, tre barn, jobb, idrett osv, må være godt å ha så mye overskudd. Anonymous poster hash: 05d45...568
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Hvor travelt har dere det egentlig?? Vi har tre barn i skolealder med alt det fører med seg. De går på idrett alle tre og vi voksne er i full jobb. Vi har hus og hund og hage og alt men vi greier likevel å pleie de vennskap vi har. Jeg har ikke så mange venninner...fire fem stykker vel som jeg har jevnlig kontakt med. Ja det er travelt men får jeg melding fra en av de om å treffes en uke det er hysterisk travelt her kan jeg feks foreslå at hun blir med på tur en kveld jeg likevel skal ut å gå med hunden. Det går om man vil. Jeg kjenner jeg blir lei meg på deres venninners vegne når dere sitter å irriterer dere over folk som tar kontakt. Hvis dere virkelig ikke liker det så gi heller bare beskjed at dere ikke er interessert i vennskapet. Anonymous poster hash: c061f...87e Enig med deg. De "travleste" har ofte bare ett barn. Anonymous poster hash: a48a5...a41
Mrs Smith Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Ville bare sluttet helt å kontakte henne, hennes tap. Du har sikkert andre venner som vil ga kontakt, så hvorfor bruke energi på en som ikke vil det? Eller ikke prioriterer deg, for det er det det handler om. Alle har 2 sek til å svare på en melding.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Jeg hadde nok skrevet en litt småbitter melding etter 8 timer og skrevet noe ala: "Jaja så er du ikke engang interessert i å svare meg. Ok så tar jeg hintet om at du ikke gidder meg noe mer. Synd for jeg likte deg. Ha et fint liv." 😏 Anonymous poster hash: 8aed2...dec
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Jeg svarer ikke på private meldinger i arbeidstid og kvelden går i ett med henting i barnehage, middag, legging og husarbeid. Hvis venninnene mine hadde forventet svar innen noen timer hadde jeg opplevd det som bisart, slitsomt og urealistisk. Heldigvis er vennegjengen stort sett på samme sted i livet og ingen er så masete eller kravstore. Anonymous poster hash: d381e...d47
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Jeg svarer ikke på private meldinger i arbeidstid og kvelden går i ett med henting i barnehage, middag, legging og husarbeid. Hvis venninnene mine hadde forventet svar innen noen timer hadde jeg opplevd det som bisart, slitsomt og urealistisk. Heldigvis er vennegjengen stort sett på samme sted i livet og ingen er så masete eller kravstore. Anonymous poster hash: d381e...d47 Du har jo tydeligvis tid til å være her, en melding tar noen sek å svare. Jeg synes det er slitsomt med venninner som svarer etter flere dager, konsekvent. Anonymous poster hash: a48a5...a41
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #19 Skrevet 27. desember 2016 Ja, jeg har faktisk vært med på noe veldig lignende. Venninne som gjerne ikke svarte på sms før etter flere dager... hadde sjelden tid, for hun var så opptatt.... til slutt gadd jeg ikke mer, hun sendte som vanlig svar etter 3-4 dager med "beklager sent svar altså,men...." den svarte jeg ikke på, og vi har ikke snakket siden. Det er vel 6 mnd siden. Nok er nok. Anonymous poster hash: 397a9...592
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har ei venninne som stadig spør om vi skal møtes, men jeg har ikke tid. Ikke til henne eller andre. Det er sånn livet mitt er med jobb, barn og hus som skal holdes. Det er ikke stygt ment, men er redd hun tror at jeg ikke vil møte henne. Det er ikke det. Jeg treffer ingen andre venninner heller.... Anonymous poster hash: e97a1...d39 Men sier du entusiastisk Å JAAA, før du så senere feiger ut? Der er det jo en forskjell. Anonymous poster hash: 9ec78...380
Mamma_til_2 Skrevet 28. desember 2016 #21 Skrevet 28. desember 2016 Jeg har en slik venninne, ballen er hos henne nå venter i spenning på når jeg hører noe fra henne, vi skal ta en kaffe og prate litt i romjulen ( tirsdag eller onsdag) jeg starter på jobb i morgen hun har fri og er barnløs.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #22 Skrevet 28. desember 2016 Du har jo tydeligvis tid til å være her, en melding tar noen sek å svare. Jeg synes det er slitsomt med venninner som svarer etter flere dager, konsekvent. Anonymous poster hash: a48a5...a41 Nå er det juleferie, da. Jeg mente i vanlige arbeidsuker. Anonymous poster hash: d381e...d47
Sisera Skrevet 28. desember 2016 #23 Skrevet 28. desember 2016 Jeg hadde nok skrevet en litt småbitter melding etter 8 timer og skrevet noe ala: "Jaja så er du ikke engang interessert i å svare meg. Ok så tar jeg hintet om at du ikke gidder meg noe mer. Synd for jeg likte deg. Ha et fint liv." Anonymous poster hash: 8aed2...dec Det var lurt, så blir du ikke bare venneløs, men ordentlig barnslig i tillegg.
Sisera Skrevet 28. desember 2016 #24 Skrevet 28. desember 2016 Man kan ikke kreve vennskap av andre. La det være opp til henne nå. Vennskap fungerer kun om det er en viss jevnbyrdighet.
Mrs Smith Skrevet 28. desember 2016 #25 Skrevet 28. desember 2016 Man kan ikke kreve vennskap av andre. La det være opp til henne nå. Vennskap fungerer kun om det er en viss jevnbyrdighet. Ja, det har du rett i, men det handler om respekt for andre også. Mennesker som ikke orker å bruke et minutt på en venn, som konsekvent ikke svarer på meldinger, mangler folkeskikk. Da får heller vedkommende være ærlig og si det som det er, jeg har ikke tid eller vilje til dette vennskapet. Har et par sånne venninner selv som ikke orker å svare på dagesvis, alltid. Det er sånn de er, ikke bare mot meg, så tar det ikke personlig. Jeg orker dessverre ikke ha så mye mer med de å gjøre, det blir et irritasjonsmoment. Leser man svar til innlegget her, så er det mange som er sånn. Rart at de samme gjerne har tid til å bruke flere timer på sosiale medier hver eneste dag, men å bruke 3 sekunder å svare en venn, nei det orker de ikke. Som sagt, handler om respekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå