Gå til innhold

Erfaringer med a-vitaminsyre krem? Tretinoin

Anbefalte innlegg

Hei.

Startet i går kveld med a-vitaminsyre krem mot noen irriterende linjer rundt munnen og på haka. Helt merkelig egentlig. Jeg trodde det var smilerynker og rynker i pannen som kom først, men neida. Jeg får de på haka og munnen. Skulle tro at jeg hadde gått med konstant trut-munn hele livet... Men det var en avsporing. 

Hva er deres erfaringer? Virkning osv. Er det normalt at kremen er så tykk? Nesten mer som en salve? Det stod at en skulle bruke et tynt lag og noe ala mengde på størrelse med en ert i hele ansiktet. Syns det var litt vanskelig å få til siden kremen var ganske tykk. Merket heller ikke noe sviing eller rødhet etter påføring. Kommer det gjerne etter noen dager det kanskje? 

Hva slags dagkrem med solfaktor bruker dere? Jeg har en nå som jeg blir blank av, men må jo bruke den nå som jeg har starta på nattkrem med syre. 

Takk for svar! 😊 

Anonymous poster hash: 7d75e...95f

Fortsetter under...

Du burde bruke en egen solkrem, huden blir veldig tynn og faktoren solkrem beskytter ikke nok alltid. Solkrem er det som beskytter huden mest, så dersom du er opptatt av forebygging av rynker burde du bruke solkrem hver dag hele året. Jeg liker ikke så godt solkremene på apoteket, synes de er tunge og klissete, så var glad når jeg fant denne som føles ekstremt lett på huden og trekker raskt inn http://www.klairs.no/Klairs-Produkter/Mid-day-Blue-Sun-Lotion

Anonymous poster hash: 80ad4...5ab

Du bør bruke solfaktor 50 med A-vitamin, fordi A-vitamin reduserer husens egen UV-beskyttelse. Du kan få masse rynker og i verstefall hudkreft av å ikke bruke høy solfaktor. Mange tror at solfaktor 50 er sun-block men det er det ikke. Jeg har brukt solfaktor 50 i ansiktet i over ett år nå og har aldri hatt en slik jevn og fin brunfarge i ansiktet. Jeg er en skikkelig bleikfis egentlig, solfaktoren hjelper faktisk på brunfargen men man blir ikke raskt brun som med lavere solfaktor. Jeg bruker en solkrem fra Sør-Korea, kjøper den via en trygg selger på Ebay. Det er den minst fete solkremen jeg har brukt. Secret Key Snail Repairing Sun Cream heter den og koster bare ca 45 kr :) Gratis frakt. Men ikke alle tåler den.

Anonymous poster hash: cda7b...7c5

Hei, jeg liker mye bedre effekten og konsistensen til a-vitamin serum med Retinyl Retinoate som Mad Hippie a vitamin serum. Den har mye mindre bivirkninger enn krem men er enda veldig god.  Legger til en quote om Retinyl :)

• Retinyl Retinoate - Studier har vist at Retinyl retinoate gir mindre vanntap (tørrhet) enn både retinol og retinsyre (også kalt tretinoin,som er reseptbelagt vitamin A) I et studie fra 2010 (i Journal of Dermatology) så har retinyl retinoate har vist seg å produsere hylaronsyre som gjør at huden fylles ut og gis et glattere yngre utseende i en høyere grad en det reseptbelagte retinsyren.

Bruker også mad hippie c-vitamin serum på dagtid med ansiktsolje på toppen. Viktig med solkrem når man bruker vitamin a, jeg bruker mad hippie sin der også fordi det er den mest naturlige jeg har funnet, det er nesten alltid mye skumle ingredienser i solkrem. 

Anonymous poster hash: 36599...d3f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...