VictoriaS Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men trenger å få luftet ut! Svogeren min har en tre år gammel staffordshire bullterrier, altså en sånn. Han skal ALLTID ha med denne ville og uoppdragne hunden når familiene våre skal samles, og vil ofte at hunden skal være løs og herje rundt oss. Svogeren min er sterkt knyttet til hunden sin, og han behandler nesten hunden som et eget barn, noe som i seg selv er bra, men det går litt over styr. Mitt store problem er når jeg har med sønnen min på 18 mnd, som jeg da må fotfølge under hele oppholdet(og ødelegger for samspill med familien for meg), siden jeg er redd sønnen min skal f.eks prøve å ta leken til hunden som da før har vist aggresivitet ovenfor oss voksne i slike situasjoner. Jeg er også redd han skal bite dersom sønnen min f.eks lugger eller dytter hunden- noe et 18 mnd gammelt barn kan finne på å gjøre. Eller at hunden løper ned, klorer eller skal begynne å dominere sønnen min. Må nevnes at jeg er vokst opp med hund, og har hatt hund selv, men ikke av en slik urolig, dominerende og uoppdratt rase... Resten av familien min ser ikke problemet, og har vel egentlig en holdning som tilsier at jeg overdriver og er hønemor. Men jeg klarer ikke ta en slik sjans med barnet mitt sin sikkerhet. Mannen min er av 100% samme oppfatning som jeg, og vegrer seg også for at barnet vårt skal være i samme rom som en sånn løs hund. Vi har både hintet og sagt klart ifra at hunden bør være i et annet rom enn oss andre når vi er sammen. Men hunden står bare og hyler og bjeffer hele oppholdet på rommet, og blir stresset. Derfor møter vi motvilje og opplagt liten forståelse fra de andre. Arg dette gjør meg så irritert, kan de ikke skjønne at vi må sette sikkerheten til barnet FØR velværen til hunden?? Kjenner terskelen blir mye høyere for å møte opp på slike samlinger når det blir sånn....
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Stå på ditt! http://www.vg.no/nyheter/utenriks/dyrene/baby-drept-etter-hundeangrep/a/23820911/ Anonymous poster hash: 7f08d...40b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 du overdriver synes jeg Anonymous poster hash: fc4c0...bae
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Stå på ditt! http://www.vg.no/nyheter/utenriks/dyrene/baby-drept-etter-hundeangrep/a/23820911/ Anonymous poster hash: 7f08d...40b snakk om og overdrive Anonymous poster hash: fc4c0...bae
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Skjønner deg godt. Kjip situasjon. Hadde sikkert begrensa lengden på besøket selv. Anonymous poster hash: cdd89...069
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Tror faktisk vi hadde droppet hele besøket. Anonymous poster hash: d46e4...b7f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 snakk om og overdrive Anonymous poster hash: fc4c0...bae Hvorfor det? Barn har blitt drept av slike hunder? Anonymous poster hash: 7f08d...40b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 Hvorfor det? Barn har blitt drept av slike hunder? Anonymous poster hash: 7f08d...40b Staffer flest går da ikke rundt å eter barn til frokost. Anonymous poster hash: 6a927...cd8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 Tror en av oss plutselig hadde fått allergi for hund og gitt tydelig beskjed om at vi ikke kom om hunden skulle være der. Enkelt og greit, om de ikke kan tenke klart så kan de vel klare å forstå en allergi. Og om dere skulle komme dit og hunden er der så hadde vi bare dratt. Og om de skulle ha hunden på et annet rom og den begynte å ule og de begynte å klage. Da hadde jeg sagt de bare kunne ta den ut, og om de gjorde det så hadde vi bare pakket sammen og dratt. Min venninne hadde en hund som var veldig intens men ikke viste noe serlig agresjon før han bet av øret til en gutt......det kunne gått mye værre. Anonymous poster hash: 5426d...dc0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 Når folk skaffer seg digre kamphunder kan de ikke "behandle den som et barn." Da må de være strengere og flinkere enn andre hundeeiere med mer vanlige, familievennlige raser. Anonymous poster hash: a3da9...dcd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Jeg hadde ikke deltatt i samme selskap som denne hunden. Altså. Er virkelig unødvendig å ha med hunden sin!! Anonymous poster hash: 59820...bf3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #12 Skrevet 25. desember 2016 Jeg har barn på samme alder og hund som ikke er kjempe glad i barn. Kjønner deg veldig godt! Min hund er snill som dagen er lang.men hun blir stresset av ungen rundt henne og sier i fra når han gjør ting hun ikke liker. Da blir han redd å hun blir enda mer stresset å ja. Da kan hun finne på å bite on hun blir stresset nokk. Vi har heldigvis en hund som gladelig er mye alene selv om vi er hjemme også hun går å legger seg på rommet "sitt" som er barne fri sone. Også kommer hun ut å leker litt med han når hun vil det selv. Stå på ditt.er ikke du trygg på at hunden ikke kommer til å si i fra litt for hardt eller hoppe på barnet i ren glede (som er "godt ment" fra hundens side men vondt å skummelt for barnet) så står du for det. De andre får bare tro/tenke hva de vill... Anonymous poster hash: f2ad9...184
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #13 Skrevet 25. desember 2016 Når jeg leser dette er jeg glad mannen min er allergisk! Skjønner ikke hvorfor hunder må delta på alle familiesammenkomster, særlig med så små barn og dersom hunden har et urolig lynne. Jeg er ikke spesielt hundevant men er ikke redd men foretrekker hunder som hilser på besøkende for så å ligge på teppet sitt, jeg ønsker ikke å ha hunder rundt meg, på fanget eller klappe de. Veldig mange i nær krets har skaffet hund de siste årene så det begrenser muligheter litt for oss sosialt, men lever greit med det! Anonymous poster hash: 7d2c3...07d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #14 Skrevet 25. desember 2016 Når folk skaffer seg digre kamphunder kan de ikke "behandle den som et barn." Da må de være strengere og flinkere enn andre hundeeiere med mer vanlige, familievennlige raser. Anonymous poster hash: a3da9...dcd Diger kamphund, really? Denne rasen rekker deg ikke til kneskåla en gang, og er faktisk eneste rasen som har beskrivelsen: hengiven ovenfor barn. Denne hunden finnes ikke på bitestatistikken i Norge, og omtales som nanny dog i UK. Disse såkalte familivennelige rasene du snakker om er ofte imidlertid høyt oppe på statistikken, som blant annet retriever, dachs og lignende. Imidlertid enig om at det er en rase som må oppdras, men det gjelder mange andre raser også. Hunden er jo bare et produkt av eieren sin. Anonymous poster hash: dbe99...0b5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #15 Skrevet 25. desember 2016 Diger kamphund, really? Denne rasen rekker deg ikke til kneskåla en gang, og er faktisk eneste rasen som har beskrivelsen: hengiven ovenfor barn. Denne hunden finnes ikke på bitestatistikken i Norge, og omtales som nanny dog i UK. Disse såkalte familivennelige rasene du snakker om er ofte imidlertid høyt oppe på statistikken, som blant annet retriever, dachs og lignende. Imidlertid enig om at det er en rase som må oppdras, men det gjelder mange andre raser også. Hunden er jo bare et produkt av eieren sin. Anonymous poster hash: dbe99...0b5 Vås. "The staffie question" er et KJEMPEPROBLEM i UK. Altfor mange har dem, greier ikke med dem, vil av med dem og dumper dem på animal refuge'ne. Som ikke kan avlive friske dyr, og dermed brenner inne med dem. (For øvrig spiller det i dette tilfellet ingen rolle om det er en staffordshire eller en bichon frisé, HI sier den er aggressiv, dominant, uoppdragen, lite vant til barn og bortskjemt - hva mer trenger du av info? Den BØR ikke være alene et sekund med en ettåring!) Anonymous poster hash: a3da9...dcd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #16 Skrevet 25. desember 2016 For det første - din bror burde ikke ha hund om han ikke greier å lære opp hunden bedre enn han har gjort. Han behandler hunden som et barn? Nei, han gjør ikke det, han behandler hunden hverken som hund eller som barn! Jeg vil tro han ville satt grenser for barn om han hadde barn? At han ville brukt tid på å lære barnet sosiale regler og å oppføre seg i sosiale settinger? Han ville gjerne lært barnet at det ikke skal slå eller bite andre. Men hunden har han tydeligvis ikke orket å lære slike ting... Om hunden ikke takler å være alene, hva gjør han med hunden når han er på jobb eller gjør andre ting? Står hunden og uler alene da også? Om han må ha hunden med i familieselskap og i samme rom, så sett hunden i en barnegrind, men slik at barnet ikke kan komme helt inntil (stikke hendene inn mellom sprinklene eller annet). Men det beste hadde kanskje vært å gi et dressurkurs eller fire til din bror til jul Jeg hadde ikke orket å fotfølge barn og hund på den måten. En glipp kan uansett skje, og en hund (uansett rase) kan gjøre stor skade på et så lite barn på et sekund eller to. Om familien din ikke forstår det når hunden tidligere har vist aggressive tendenser, det sier en del om familien :/ Anonymous poster hash: d8288...9d7
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #17 Skrevet 25. desember 2016 Vås. "The staffie question" er et KJEMPEPROBLEM i UK. Altfor mange har dem, greier ikke med dem, vil av med dem og dumper dem på animal refuge'ne. Som ikke kan avlive friske dyr, og dermed brenner inne med dem. (For øvrig spiller det i dette tilfellet ingen rolle om det er en staffordshire eller en bichon frisé, HI sier den er aggressiv, dominant, uoppdragen, lite vant til barn og bortskjemt - hva mer trenger du av info? Den BØR ikke være alene et sekund med en ettåring!) Anonymous poster hash: a3da9...dcd Jeg reagerer på bruken av ordet kamphund! Gjentar meg selv: hunden er produkt av eieren. Jeg uttalte meg IKKE om dette individet av en hund og om hunden bør være alene med barnet. Man skal, uansett rase, aldri overlate en hund alene med et barn. Hva mer av info trenger du? Anonymous poster hash: dbe99...0b5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #18 Skrevet 25. desember 2016 Jeg reagerer på bruken av ordet kamphund! Gjentar meg selv: hunden er produkt av eieren. Jeg uttalte meg IKKE om dette individet av en hund og om hunden bør være alene med barnet. Man skal, uansett rase, aldri overlate en hund alene med et barn. Hva mer av info trenger du? Anonymous poster hash: dbe99...0b5 Eh - fra nettopp DEG trenger jeg null info, for du sitter ikke på noen info av verdi. Hvorfor spør du? Anonymous poster hash: a3da9...dcd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #19 Skrevet 25. desember 2016 Eh - fra nettopp DEG trenger jeg null info, for du sitter ikke på noen info av verdi. Hvorfor spør du? Anonymous poster hash: a3da9...dcd Hahaha, wow. Hvem gjorde deg så bitter? Du har nok dine grunner til at du sprer eder og galle på forum og tror din kunnskap er overordnet alle andres. Jeg klarer imidlertid å holde meg saklig i en diskusjon uten å gå til angrep. Ønsker deg en god jul og et godt nytt år, høres ut som du trenger litt positivitet i livet ditt Anonymous poster hash: dbe99...0b5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #20 Skrevet 25. desember 2016 Hahaha, wow. Hvem gjorde deg så bitter? Du har nok dine grunner til at du sprer eder og galle på forum og tror din kunnskap er overordnet alle andres. Jeg klarer imidlertid å holde meg saklig i en diskusjon uten å gå til angrep. Ønsker deg en god jul og et godt nytt år, høres ut som du trenger litt positivitet i livet ditt Anonymous poster hash: dbe99...0b5 Igjen, hvorfor spør du...? Sånn for å holde oss saklige, mener jeg. Anonymous poster hash: a3da9...dcd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #21 Skrevet 25. desember 2016 Jeg reagerer på bruken av ordet kamphund! Gjentar meg selv: hunden er produkt av eieren. Jeg uttalte meg IKKE om dette individet av en hund og om hunden bør være alene med barnet. Man skal, uansett rase, aldri overlate en hund alene med et barn. Hva mer av info trenger du? Anonymous poster hash: dbe99...0b5 Er selv Staffeeier, og er veldig vandt med at folk omtaler rasen som kamphund - som forsåvidt er greit nok. Noen raser var avlet for gjeting, noen til vokt, noen til jakt, noen til kamp. Det som dessverre til stadighet dukker opp er uvettig avl på de ulike rasene og det skal ikke mye til for å skjønne at ingen har lyst på en ustabil Staff, eller uansett hund. Hunder er ikke kun et produkt av eier, det er også genetikk. Anonymous poster hash: 6a927...cd8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #22 Skrevet 25. desember 2016 Er selv Staffeeier, og er veldig vandt med at folk omtaler rasen som kamphund - som forsåvidt er greit nok. Noen raser var avlet for gjeting, noen til vokt, noen til jakt, noen til kamp. Det som dessverre til stadighet dukker opp er uvettig avl på de ulike rasene og det skal ikke mye til for å skjønne at ingen har lyst på en ustabil Staff, eller uansett hund. Hunder er ikke kun et produkt av eier, det er også genetikk. Anonymous poster hash: 6a927...cd8 Pass deg nå, så ingen kaller deg bitter og sier du trenger positivitet i livet ditt! Her i tråden er det nemlig mange som ikke tåler å høre at de vet for lite om staffien... Anonymous poster hash: a3da9...dcd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #23 Skrevet 25. desember 2016 Pass deg nå, så ingen kaller deg bitter og sier du trenger positivitet i livet ditt! Her i tråden er det nemlig mange som ikke tåler å høre at de vet for lite om staffien... Anonymous poster hash: a3da9...dcd Staffen er vel diskutert ja... Synd at så mange uten noen form for kunnskaper får uttale seg fritt. Det dukker til stadighet opp på nett folk som uttaler seg at "Snill eier får snill hund" og så enkelt er det da ikke. Isåfall er det ingen vits i å finne trivelige foreldredyr med godt gemytt. Da kan vi bare begynne å avle på ustødige hannhunder og tisper som utagerer mot både folk og fe - for valpene blir på mystisk vis født med fullstendig blanke ark. Merkelig nok er det ingen som har lyst å kjøpe valp fra en hund som biter av deg hånda først. Anonymous poster hash: 6a927...cd8
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #24 Skrevet 26. desember 2016 Igjen, hvorfor spør du...? Sånn for å holde oss saklige, mener jeg. Anonymous poster hash: a3da9...dcd Du hadde behov for å spørre meg om informasjon jeg ikke har bruk for, så da spurte jeg deg. Du dro jo diskusjon en helt annen veg. Jeg reagerte på bruken av ordet kamphund, som folk hiver rundt seg om raser de ofte vet veldig lite om. Jeg vil bare legge ballen dø, da jeg virkelig ikke ser noen som helst verdi i å diskutere med folk som ikke klarer å holde seg saklige og ikke virkelig ikke evner til å se andres meninger enn sin egen. Noe mer du vil jeg skal utdype? Anonymous poster hash: dbe99...0b5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #25 Skrevet 26. desember 2016 Pass deg nå, så ingen kaller deg bitter og sier du trenger positivitet i livet ditt! Her i tråden er det nemlig mange som ikke tåler å høre at de vet for lite om staffien... Anonymous poster hash: a3da9...dcd Det er jo du som ikke tåler å bli sagt i mot og går av hengslene. Er selv en eier av en omplassert staff, og har jobbet mye med hunden for å få hun der hun er i dag. Enda ikke perfekt, og har enda arbeid igjen, men har kommet langt. Har mer enn nok grunnlag til å uttale meg. Anonymous poster hash: dbe99...0b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå