Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Del Skrevet 22. desember 2016 Var til legen og sjekket meg idag, siden jeg har hatt plutselige blødninger endel. Har lest litt på nettet, og bla lest at lavtliggende morkake kan være årsaken til blødninger. Under sjekken idag ser vi et bankende hjerte, og at morkaken ligger nederst. Lavtliggende. Legen sa bare at dette skulle jeg ikke bekymre meg for. Noe jeg på ett vis ikke gjør. Men har nå "loggført" mine blødninger, og sett at jeg blør hver gang jeg har vært i aktivitet, eller når jeg står mye bøyd meg all vekten min over mage. (feks div yogastillinger, når jeg bedriver voksing osv). Er det noen som vet om dette er noen hensyn man skal ta? Selv om man er tidlig i svangerskapet? Jeg er nå i uke 9. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia91 Skrevet 22. desember 2016 #2 Del Skrevet 22. desember 2016 Var til legen og sjekket meg idag, siden jeg har hatt plutselige blødninger endel. Har lest litt på nettet, og bla lest at lavtliggende morkake kan være årsaken til blødninger. Under sjekken idag ser vi et bankende hjerte, og at morkaken ligger nederst. Lavtliggende. Legen sa bare at dette skulle jeg ikke bekymre meg for. Noe jeg på ett vis ikke gjør. Men har nå "loggført" mine blødninger, og sett at jeg blør hver gang jeg har vært i aktivitet, eller når jeg står mye bøyd meg all vekten min over mage. (feks div yogastillinger, når jeg bedriver voksing osv). Er det noen som vet om dette er noen hensyn man skal ta? Selv om man er tidlig i svangerskapet? Jeg er nå i uke 9. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Jeg har lavtliggende morkake. Ble oppdaget i uke 12. Å fikk med en gang sykemelding. ( jeg blødde mye + klumper nesten hver dag ) (trodde jeg mistet hele tiden) etter at jeg fikk sykemeldingen så har jeg bare vært hjemme å tatt det med ro, å da sluttet blødningene Jeg skulle ikke bære noe eller være i for mye aktivitet. Håper det hjalp deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Del Skrevet 22. desember 2016 Var til legen og sjekket meg idag, siden jeg har hatt plutselige blødninger endel. Har lest litt på nettet, og bla lest at lavtliggende morkake kan være årsaken til blødninger. Under sjekken idag ser vi et bankende hjerte, og at morkaken ligger nederst. Lavtliggende. Legen sa bare at dette skulle jeg ikke bekymre meg for. Noe jeg på ett vis ikke gjør. Men har nå "loggført" mine blødninger, og sett at jeg blør hver gang jeg har vært i aktivitet, eller når jeg står mye bøyd meg all vekten min over mage. (feks div yogastillinger, når jeg bedriver voksing osv). Er det noen som vet om dette er noen hensyn man skal ta? Selv om man er tidlig i svangerskapet? Jeg er nå i uke 9. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Jeg kjenner flere som har hatt det problemet du har. Begge disse to damene, har ikke fått sykemelding, men tenkt litt over hva de har gjort i løpet av en dag. Hos hun ene flyttet morkaken seg lengre opp i løpet av svangerskapet, og hos hun andre ble den liggende veldig langt nede på slutten. Dermed fikk hun planlagt keisersnitt. Hos henne løsnet litt av morkaken. Hun var nok en av de mere uheldige, så ikke la deg skremme avlat jeg skrev dette. Hun hadde en veldig fin opplevelse med ks:) Anonymous poster hash: 7f8dd...cc9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Del Skrevet 22. desember 2016 Takker for svar. KS er så langt frem i tid, at det har jeg ikke rukket å bekymre meg for. Er litt mer det som skjer nå jeg er bekymret for. Og nå kommer det endel teite spørsmål: * Er morkaken og blodet der endel av mitt eller barnets blod? Om jeg får store blødninger derfra, vil det da være meg eller barnet som er mest i fare? * Jeg jobber med utagerende brukere, og håndterer utagering daglig. Embryoet ligger jo enda trygt nede i bekkenet, men vil slike aktiviteter være farlig ettersom morkaken ligger lavt. Eller vil blødningene bare være små, men plutselige? * Hvordan blir det med sex? Vet jo at man skal vente 1 døgn mellom hver gang man blør.. men det er jo på en måte aktivitet det også.. eller skal jeg bare ligge helt stille (haha).. * Er det noen forhøyet risiko for tidlig eller sen SA når morkaken ligger langt nede, altså pga blødningene? Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia91 Skrevet 22. desember 2016 #5 Del Skrevet 22. desember 2016 Takker for svar. KS er så langt frem i tid, at det har jeg ikke rukket å bekymre meg for. Er litt mer det som skjer nå jeg er bekymret for. Og nå kommer det endel teite spørsmål: * Er morkaken og blodet der endel av mitt eller barnets blod? Om jeg får store blødninger derfra, vil det da være meg eller barnet som er mest i fare? * Jeg jobber med utagerende brukere, og håndterer utagering daglig. Embryoet ligger jo enda trygt nede i bekkenet, men vil slike aktiviteter være farlig ettersom morkaken ligger lavt. Eller vil blødningene bare være små, men plutselige? * Hvordan blir det med sex? Vet jo at man skal vente 1 døgn mellom hver gang man blør.. men det er jo på en måte aktivitet det også.. eller skal jeg bare ligge helt stille (haha).. * Er det noen forhøyet risiko for tidlig eller sen SA når morkaken ligger langt nede, altså pga blødningene? Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Det er ikke økt fare for SA. Men det er jo ikke noe bra for deg viss du mister nye blod. Jeg slutta med sex siden jeg var så redd for å blø å glad jeg gjorde det for da fikk blødningene stoppet helt. Hvordan blødninger er det du har? Som en mens? Brunt blod? Styrtblødninger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg har styrtblødninger. Kan stå og holde på med "ingenting" og så kjenner jeg det renner. Hittil har det heldigvis ikke kommet så masse blod i disse styrtblødningene. Ca 20ml.. åsså pleier jeg å spotte et par dager etterpå. hadde styrtblødning på mandag. Spottet til og med i går. Ut og bikk idag og tok litt ryggøvelser før jeg skulle bade idag, og da fikk jeg en ny styrtblødning bår jeg reiste meg. Nå blør jeg ikke lenger, men spotter litt igjen. Hadde gletet meg til sex ikveld med mannen.. men det blir sikkert i mellomjula da.. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia91 Skrevet 22. desember 2016 #7 Del Skrevet 22. desember 2016 Jeg har styrtblødninger. Kan stå og holde på med "ingenting" og så kjenner jeg det renner. Hittil har det heldigvis ikke kommet så masse blod i disse styrtblødningene. Ca 20ml.. åsså pleier jeg å spotte et par dager etterpå. hadde styrtblødning på mandag. Spottet til og med i går. Ut og bikk idag og tok litt ryggøvelser før jeg skulle bade idag, og da fikk jeg en ny styrtblødning bår jeg reiste meg. Nå blør jeg ikke lenger, men spotter litt igjen. Hadde gletet meg til sex ikveld med mannen.. men det blir sikkert i mellomjula da.. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Ja tror du burde holde deg unna, men det kjenner du vel på selv Når jeg å mannen prøvde å tha sex forsiktig for noen uker siden så var hele senga rød etterpå...jeg røyste meg opp å det bare rant, var flere kopper blod på gulvet. Jeg å mannen var kjempe redd.... Etter det så stoppet vi Å nå har jeg ikke blødd på en stund men morkaka har ikke flytta seg oppover ennå Lykke til håper du stopper å blø snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Del Skrevet 22. desember 2016 Da får vi bare avstå fra sex.. selv om det blir lenge å vente. Men vi mistet en gang, så valget er enkelt å ta sånn sett. Anonymous poster hash: 83f57...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144304523-morkake-som-ligger-lavt/#findComment-148239389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå