Gå til innhold

veldig øm i nedre mage/eggstokken(?) HJELP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er nå idag 12 dpo (tror jeg, testet ikke etter EL, men ganske sikker likevel). Har siden 7 dpo vært veldig "øm" i på høyre side av nedre mage, jeg tror nesten det må være der hvor eggstokkene er. Noen ganger er det en svak smerte og stikking, men mesteparten av tiden er det bare ømt, og det føles som det er et slags "press" der nede. Jeg får dog kun negative tester, i går testet jeg med early response som skal bli positiv på så lite som 6 hcg, og idag testet jeg med en billig test som skal bli positiv på 10 hcg. (begge med morgenurin) Var veldig kvalm og svimmel fra ca. 7-10 dpo, men nå har det egentlig gått over igjen, så jeg ser egentlig ikke på dette som et symptom siden jeg føler veldig lite på dette nå. Og siden jeg følte på dette så tidlig som 7 dpo, så ville jeg nok hatt nok hcg nå for å få en positiv test om det var pga graviditet. 

Jeg skjønner at håpet ikke er ute før jeg får mensen, men testene er blendahvite, så jeg tviler på at jeg fikk det til denne gangen. Men tilbake til det som bekymrer meg, og det er ømheten i nedre del av magen, som jeg ALDRI har kjent på før. Dette har nok ikke noe med mensen å gjøre, da det har vart så lenge uten at jeg har fått mensen,+ at jeg får vanligvis ingen spesielle symptomer på mensen heller. Jeg har ikke mulighet til å gå til doktoren å ta noe blodprøve heller, da jeg bor i utlandet, og jeg ikke har fått ordnet med forsikring osv enda. (Får jeg fryktelig med smerter så kommer jeg selvfølgelig til å gå til doktoren likevel, men det er går greit enda).

Men om dette ikke har noe med graviditet å gjøre, så synes jeg det er veldig godt gjort at jeg fikk denne ømheten og stikkingen akkurat en uke før mensen, akkurat den måneden vi prøver å bli gravide (dette er PP1, og det er som sagt første gang jeg har kjent på dette). Har noen andre kjent på dette i forbindelse med graviditet? Eller tror dere det må være noe annet siden jeg får negative tester? Råd og erfaringer tas gjerne imot! Dette er egentlig ikke en forumpost der jeg spør om dere tror jeg er gravid eller ikke fordi jeg vil dere skal få opp forhåpningene mine fordi jeg vil bli gravid så forferdelig mye, men det er mere fordi jeg er bekymret for ømheten i magen. Jeg skjønner dette kan fort ta et halvt år eller mere. Tiden får vise. Tusen takk for svar.

Anonymous poster hash: a0b52...2fd

Fortsetter under...

Det skjer mye rart første mnd uten piller, så kan være det er det. Med meg fikk jeg masse (falske) symptomer den første PP, var helt sikker på at jeg var gravid. De neste PP'ene har det vært mange færre (falske) symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...