Gå til innhold

"Styrtblødning" med store klumper under mensen. Hjelp😱

Anbefalte innlegg

Opplevde plutselig en slags "styrtblødning" under mensdag 2 idag. Blødde gjennom alt av nattbind og klær, og jeg ble sjokkert og vettskremt når jeg så omfanget da jeg aldri har opplevd lignende før (er 37). Det kom i tillegg 4 klumper på 4-6 cm (beklager detaljer). Jeg ringte legevakta og fikk beskjed om å se an og ringe fastlege imorgen. Nå blør jeg helt normalt og det har ikke oppstått andre akutte symptomer. Jeg har uansett tenkt å få henvisning til gynekolog da jeg tidligere har slitt med hormonforstyrrelser og tenker at dette muligens kan ha en sammenheng, men ville dere kontaktet legen IMORGEN, eller høres det ut som noe som kan vente til etter jul (planen er egentlig å reise bort hele juleferien...)? Etter å ha googlet masse i ull panikk skjønner jeg at dette er noe man kan oppleve - uten at det behøver å være farlig. Utrolig skremmende der og da, likevel.

Takknemlig for svar/andres erfaringer.

Anonymous poster hash: 18b84...d5f

Fortsetter under...

Jeg har hatt veldig hver blødninger de siste årene. Det er ikke farlig. Klippene du snakker om er at blodet koagulerer eller leverer seg og det er heller ikke farlig, det gjør det for slutte å blø. Jeg hadde dager hvor bare en bevegelse fra sittende til stående f.eks gjorde at jeg blødde ut bind og tamponger. De siste årene måtte jeg bruke nattbind + grønn ob og skifte 2 hver time.

Observere mensn en syklus til, så kan du evtuellt ta kontakt med lege om du føler deg urolig.

Hilsen sykepleier.

Anonymous poster hash: 01469...78d

Jeg har hatt veldig hver blødninger de siste årene. Det er ikke farlig. Klippene du snakker om er at blodet koagulerer eller leverer seg og det er heller ikke farlig, det gjør det for slutte å blø. Jeg hadde dager hvor bare en bevegelse fra sittende til stående f.eks gjorde at jeg blødde ut bind og tamponger. De siste årene måtte jeg bruke nattbind + grønn ob og skifte 2 hver time.

Observere mensn en syklus til, så kan du evtuellt ta kontakt med lege om du føler deg urolig.

Hilsen sykepleier.

Anonymous poster hash: 01469...78d

Takk for svar!! Siden episoden igår har jeg vel egentlig blødd mindre enn jeg pleier på mensdag 2/3, og det er jo opplagt relatert til mens så jeg tenker også nå at det kan vente til etter jul.

HI

Anonymous poster hash: 947bd...19b

Var det blodklumper eller vevklumper?

Hvis det var vevsklumper, høres det veldig likt ut som de gangene jeg har spontanabortert rundt uke 6.

Anonymous poster hash: b27f0...fc9

FLAUT å si men jeg aner ikke, vet ikke engang hva forskjellen er😮 Store mørkerøde klumper, litt avlange kanskje og relativt glatte. Så ikke så nøye for jeg var helt satt ut. Jeg kan ikke ha vært gravid (det var det første legevakta spurte om). Jeg hadde heller ingen smerter utover de vanlige, relativt sterke, smertene de første dagene.

Takk for svar!

Hi

Jeg har også sånn, det er normalt her. På dag 1 og 2 så kommer det så store klumper at jeg kjenner de komme ut, og rett etter at de kommer følger det ofte med en del blod som renner en liten stund. Hvis jeg bruker ob stopper dette opp, men da blir det også kraftigere blødning så fort den ob'en er ute.

Anonymous poster hash: a5163...ee8

Annonse

FLAUT å si men jeg aner ikke, vet ikke engang hva forskjellen er😮 Store mørkerøde klumper, litt avlange kanskje og relativt glatte. Så ikke så nøye for jeg var helt satt ut. Jeg kan ikke ha vært gravid (det var det første legevakta spurte om). Jeg hadde heller ingen smerter utover de vanlige, relativt sterke, smertene de første dagene.

Takk for svar!

Hi

Da høres det mer ut som blod. Hos meg så det ut som hudflak, med litt tykkelse. Litt som om noen skulle ha kuttet av meg deler av hælen.

Da høres det mer ut som blod. Hos meg så det ut som hudflak, med litt tykkelse. Litt som om noen skulle ha kuttet av meg deler av hælen.

Antar at "hudflakene" ville vært vev - hva kunne det i så fall vært symptom på?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...