Gå til innhold

Prevensjon før nytt IVF forsøk

Anbefalte innlegg

Fødte for 7 uker siden en liten frøken etter et vellykket IVF forsøk. Nå er det på tide med prevensjon, men lurer på hva det kan være lurt å gjøre ift et evt søskenforsøk. Vi ønsker ikke å vente lenger enn til sommeren med søskenforsøk, og med tanke på at jeg har blitt diagnostisert med "et snev" av pco, og ikke ble gravid de to årene vi prøvde før IVF forsøket, lurer vi på om ikke prevensjon kan ødelegge mer enn å hjelpe? (Kan selvfølgelig bruke kondom). En skal jo ha noen normale sykluser før man setter igang igjen, og det hadde ikke jeg før jeg ble gravid? Hva er sjansen for at jeg plutselig skulle bli gravid på normal måte? Skal til gynekolog og spørre rundt dette, men er det noen som har egne erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: 5f3ca...36c

Fortsetter under...

Vi prøvde i over 2 år med alle råd som fantes for å bli gravid. Vi prøvde så mye at det ble mer arbeids sex en gledes sex. Første lege fant ingenting galt med oss, men da vi kom til første IVF lege trodde han muligens at jeg hadde pcos. Andre ivf leger var derimot ikke enige i dette, så hvorfor det ikke fungerte for oss vet vi egentlig ikke.

Vi fikk i hvertfall vår største skatt for over 1 år siden på andre IVF forsøk. Pga amming til han var ca 9 måneder fikk jeg ikke mensen før nå i sommer. Siden jeg uansett trodde jeg ikke kunne bli gravid så var prevansjon bortkastede penger. Søskenprosessen ble satt i gang og alle prøvene ble tatt og planen var å sette igang i februar/mars neste år. I oktober ble jeg derimot gravid helt naturlig.... og er nå 12/13 uker på vei :-D

Mirakler kan skje. Hvis du føler det er for tidlig å bli gravid så kan du mulig virdere minipille eller kondom til du/dere er klar til å prøve naturlig? Minipiller var i hvertfall det legen anbefalte meg da jeg spurte tidlig etter fødsel.

Håper dere har det fint med mirakelet deres på 7 uker og at dere innen kort tid også få oppleve flere. Dette var i hvertfall min historie ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...