Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Hallo. Nettopp startet opp i ny jobb, sykehus Innlandet som vikar/tilkallingsvikar. Jeg er utdannet pedagog og fått tildelt skilt hvor det står pedagog, men så sier sjefen min at jeg ikke kan bli betalt som pedagog men som miljøarbeider fordi min utdanning ikke gikk under sykehuset sine retningslinjer? Så min utdanning var ikke gyldig som en 3 årig utdannelse. Jeg forsto ikke helt hva h*n mente. Har jeg ikke krav på betalt med tanke på min utdanningsbakgrunn? Er ingen fast stilling så jeg søkte ikke direkte på en pedagogisk stilling, men skulle jo tro at så lenge de krevde høyere utdanning at jeg fikk lønn deretter? Noen som vet? Er allerede meldt inn i fagforbundet. Takk for svar. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Hallo. Nettopp startet opp i ny jobb, sykehus Innlandet som vikar/tilkallingsvikar. Jeg er utdannet pedagog og fått tildelt skilt hvor det står pedagog, men så sier sjefen min at jeg ikke kan bli betalt som pedagog men som miljøarbeider fordi min utdanning ikke gikk under sykehuset sine retningslinjer? Så min utdanning var ikke gyldig som en 3 årig utdannelse. Jeg forsto ikke helt hva h*n mente. Har jeg ikke krav på betalt med tanke på min utdanningsbakgrunn? Er ingen fast stilling så jeg søkte ikke direkte på en pedagogisk stilling, men skulle jo tro at så lenge de krevde høyere utdanning at jeg fikk lønn deretter? Noen som vet? Er allerede meldt inn i fagforbundet. Takk for svar. Anonymous poster hash: cc6de...50e Var dette tema på intervju eller da du skrev under kontrakten? De kan ikke komme og ombestemme seg hvis de har avtalt en lønn med deg på forhånd. Anonymous poster hash: 385a7...849
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Ser jeg har skrevet feil, ikke sykehus Innlandet men i helsesektoren. Hang seg opp litt her. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Var dette tema på intervju eller da du skrev under kontrakten? De kan ikke komme og ombestemme seg hvis de har avtalt en lønn med deg på forhånd. Anonymous poster hash: 385a7...849 Fikk beskjed om at de ikke selv var klar over dette og at han beklaget dette og hadde full forståelse hvis jeg ikke godtok det? Altså mente de jeg skulle si opp? Vi avtalte ikke lønn på forhånd. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Fikk beskjed om at de ikke selv var klar over dette og at han beklaget dette og hadde full forståelse hvis jeg ikke godtok det? Altså mente de jeg skulle si opp? Vi avtalte ikke lønn på forhånd. Anonymous poster hash: cc6de...50e Han regner vel med at du "går med på det", og at du sier nei til jobben hvis du ikke godtar det. Men man skal vite hva som er lønnen før man sier ja eller nei. Anonymous poster hash: 385a7...849
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Han regner vel med at du "går med på det", og at du sier nei til jobben hvis du ikke godtar det. Men man skal vite hva som er lønnen før man sier ja eller nei. Anonymous poster hash: 385a7...849 Hvordan kan jeg sjekke om jeg har krav på mer lønn? Når jeg gikk på skolen for noen år tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kunne stille på lik linje som en sosionom eller barnevernspedagog, bare at jeg måtte kjempe for hvorfor min utdanning kunne fungere på lik linje. Var dette løgn da, så lenge jeg ikke kan få betalt som pedagog? Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Hvordan kan jeg sjekke om jeg har krav på mer lønn? Når jeg gikk på skolen for noen år tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kunne stille på lik linje som en sosionom eller barnevernspedagog, bare at jeg måtte kjempe for hvorfor min utdanning kunne fungere på lik linje. Var dette løgn da, så lenge jeg ikke kan få betalt som pedagog? Anonymous poster hash: cc6de...50e Se i kontrakten din Anonymous poster hash: 30ba0...cce
Surogvanskelig Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Hvordan kan jeg sjekke om jeg har krav på mer lønn? Når jeg gikk på skolen for noen år tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kunne stille på lik linje som en sosionom eller barnevernspedagog, bare at jeg måtte kjempe for hvorfor min utdanning kunne fungere på lik linje. Var dette løgn da, så lenge jeg ikke kan få betalt som pedagog? Anonymous poster hash: cc6de...50e Tillitsvalgt. Er du organisert?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Du kontakter fagforbundet du er organisert i og spør. Anonymous poster hash: e22f9...74e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Da lurer jeg på i hvilken type stilling du kan gå i Helsesektoren som pedagog?Treårig?Er det Bachelor? Jeg forstår jo godt at du ikke får lønn for en utdanning som ikke er relevant innen det du jobber med. Jeg feks har tatt PPU på Sykepleien, men så lenge jeg jobber som sykepleier påvirker ikke denne utdanningen lønnen min. Det blir jo litt som å kreve samme lønn som en sykepleier i en lærerstilling. Anonymous poster hash: 25b75...edb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Jeg ville forhørt meg med fagforbundet. Har selv en bachelor innenfor pedagogiske fag, så er ikke barnevernspedagog eller førskolelærer. Med andre ord, ikke en utdanning som gir en spesifikk jobb. Jeg jobber i bolig, og der lønnes jeg som miljøterapeut (treårig høyere utdanning) på lik linje med vernepleiere. Syns at dette var ganske dårlig. Er utdanningen relevant for det du jobber med burde du lønnes deretter. Spørsmålet er vel hva kontrakten din sier, hva har du skrevet under på/godtatt? Anonymous poster hash: d12ca...f75
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 De hadde ikke ansatt meg om jeg ikke hadde hatt relevant utdanning, ganske strenge regler på arbeidsplassen min og det krever utdanning for å bli ansatt, det sto jo i stillingsannonsen når jeg søkte at jeg måtte ha høyere utdanning, noe jeg har. Som pedagog kan man jobbe i ulike virksomheter og har forskjellige arbeidsoppgaver. Jeg trodde kanskje at jeg ble lønnet som en miljøterapeut, siden det kan være et alternativ. Når jeg får tildelt skilt, hvor det står *navn_pedagog* og de var svært interesserte i min utdanning når jeg var inne på intervju for lenge siden. Jeg regner jo med at det var derfor du ansatte meg? Hvis ikke utdanningen min var relevant, hvilke grunnlag ansatte de meg på da? Har jo ingen annen utdanning? Jeg er organisert i fagforbundet. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Du får jo betalt ut fra hvilken stilling du er ansatt i, ikke ut fra hvilken utdannelse du har. Anonymous poster hash: 8cbb6...792
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 Jeg får vente å se hva arbeidskontrakten min inneholder og hvor mye lønn jeg får tildelt. Det er uansett en svært god arbeidssituasjon å har ikke lyst til å miste den muligheten ved å skape vanskeligheter. Hmm.. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #15 Skrevet 21. desember 2016 Forstår ikke hva du jobber som? Uansett får du jo betalt for 3-årig om du får som miljøterapeut. Miljøterapeut-lønn er under 3-årig høyskole på lønnsskjema.. Har forresten jobbet på skole sammen med sykepleiere (på spesialavdeling/sterkavdeling) som får assistentlønn fordi de ikke ble ansatt som sykepleiere.. Forstår det jo litt da at en kan ikke utdanne seg til hva som helst og jobbe hvor som helst. Finner du ikke en jobb som er relevant fir utdannelsen din kan du ikke forvente å få lønn for alle studiepoengene. Anonymous poster hash: b0fd1...22b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #16 Skrevet 21. desember 2016 Jeg trodde kanskje at jeg ble lønnet som en miljøterapeut, siden det kan være et alternativ. Anonymous poster hash: cc6de...50e Vil bare påpeke en ting her, at du trenger ikke å ha 3 årig bachelorutdanning for å være miljøterapeut. Har en venninne som har fagbrev med kurs innen for psykiatri som jobber som miljøterapeut. Hun har fortsatt lønn som en fagarbeider med fagbrev, ikke som bachelorgrad. Anonymous poster hash: 24db2...d89
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #17 Skrevet 21. desember 2016 Sikker på de ikke sa miljøterapeut? Anonymous poster hash: 8449d...c35
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #18 Skrevet 21. desember 2016 Jeg får ta en dag av gangen. For dere må ikke missforstå meg, svært takknemlig for denne arbeidsmuligheten det var bare jeg som ble usikker på hvorfor de sier jeg er pedagog, hvis jeg ikke skal lønnes som en pedagog? Hvis dere forstår :-) Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #19 Skrevet 21. desember 2016 Sikker på de ikke sa miljøterapeut? Anonymous poster hash: 8449d...c35 Ble faktisk litt usikker når jeg kom hjem, tenker jeg har hørt feil? 🙈 Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #20 Skrevet 21. desember 2016 Ble faktisk litt usikker når jeg kom hjem, tenker jeg har hørt feil? 🙈 Anonymous poster hash: cc6de...50e Tror jeg ville sjekket det ut! En pedagog hos oss får miljøterapeutlønn. Jobber i helse sørøst Anonymous poster hash: 8449d...c35
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #21 Skrevet 21. desember 2016 Vil bare påpeke en ting her, at du trenger ikke å ha 3 årig bachelorutdanning for å være miljøterapeut. Har en venninne som har fagbrev med kurs innen for psykiatri som jobber som miljøterapeut. Hun har fortsatt lønn som en fagarbeider med fagbrev, ikke som bachelorgrad. Anonymous poster hash: 24db2...d89 Kommunalt/offentlig krever som hovedregel at miljøterapeuter har treårig høyere utdanning. Er man ansatt som miljøterapeut skal man også lønnes som miljøterapeut. Det er ikke en beskyttet tittel, men ansetter man noen som miljøterapeut er det uryddig dersom de ikke lønnes deretter. Anonymous poster hash: d12ca...f75
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #22 Skrevet 21. desember 2016 De hadde ikke ansatt meg om jeg ikke hadde hatt relevant utdanning, ganske strenge regler på arbeidsplassen min og det krever utdanning for å bli ansatt, det sto jo i stillingsannonsen når jeg søkte at jeg måtte ha høyere utdanning, noe jeg har. Som pedagog kan man jobbe i ulike virksomheter og har forskjellige arbeidsoppgaver. Jeg trodde kanskje at jeg ble lønnet som en miljøterapeut, siden det kan være et alternativ. Når jeg får tildelt skilt, hvor det står *navn_pedagog* og de var svært interesserte i min utdanning når jeg var inne på intervju for lenge siden. Jeg regner jo med at det var derfor du ansatte meg? Hvis ikke utdanningen min var relevant, hvilke grunnlag ansatte de meg på da? Har jo ingen annen utdanning? Jeg er organisert i fagforbundet. Anonymous poster hash: cc6de...50e Men skal du jobbe som pedagog da? Anonymous poster hash: 4c125...162
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #23 Skrevet 21. desember 2016 Forstår ikke hva du jobber som? Uansett får du jo betalt for 3-årig om du får som miljøterapeut. Miljøterapeut-lønn er under 3-årig høyskole på lønnsskjema.. Har forresten jobbet på skole sammen med sykepleiere (på spesialavdeling/sterkavdeling) som får assistentlønn fordi de ikke ble ansatt som sykepleiere.. Forstår det jo litt da at en kan ikke utdanne seg til hva som helst og jobbe hvor som helst. Finner du ikke en jobb som er relevant fir utdannelsen din kan du ikke forvente å få lønn for alle studiepoengene. Anonymous poster hash: b0fd1...22b Da håper jeg de utelukkende utfører assistentopogaver og ikke oppgaver en trenger/bør ha utdanning i sykepleie for å utføre. For øvrig kjenner jeg at jeg lurer på om dette er en problematikk også i mannsdominerte yrker... Anonymous poster hash: e6b11...3fd
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #24 Skrevet 21. desember 2016 Hør med fagforbundene ditt, de kan helt sikkert gi deg tilfredsstillende svar på dette/undersøke dette for deg. Anonymous poster hash: 9ef35...db6
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #25 Skrevet 22. desember 2016 Som jeg skrev i mitt første innlegg er stillingen vikariat, men krevde høyere utdanning for å søke noe jeg har og derfor søkte jeg. Men hvordan kan de la være å betale meg for min høyere utdanning når de krevde at jeg måtte ha en høgskole utdanning? Og hvorfor si at jeg jobber der som pedagog hvis jeg skal jobbe som noe annet? Miljøterapeut eller miljøarbeider - spiller egentlig ingen rolle, men som pedagog kan arbeidsmuligheter være så mangt. Kan hende jeg har missforstått sjefen min, som mener jeg blir sett på som en miljøterapeut? Uansett takk for svar. Skal sjekke dette ut nærmere. Anonymous poster hash: cc6de...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå