Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #26 Skrevet 21. desember 2016 Alle liksom-profesjonelle ord som bare grøter til språket. Setninger som handler om å være pro-aktiv, ha en ydmyk holdning, «utfordringer i forhold til» og så videre. Og når folk bruker ordet Sinnsykt i annenhver setning. Anonymous poster hash: b2543...99a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #27 Skrevet 21. desember 2016 Jeg må helt ærlig innrømme Athen haterdetnårnoen bruker ungene/unger/unga. Får lyst til å rope at det heter barn! Og hvorfor bruker alle ordene hvem og mellom totalt feil? Det heter hvilken bil, ikke HVEM bil. Man kjører gjennom tunnelen, ikke mellom! Man leser heller ikke mellom et brev!!! Blir oppgitt og irritert over at det ikke er mulig å bruke rett ord i rett setning. Dette har vi alle lært på skolen og vi bør kunne det! Anonymous poster hash: 25c84...cd4 Hater folk som må snu, vri og ikkje minst PIRKE. Anonymous poster hash: b65c4...a99
sug lut Skrevet 21. desember 2016 #28 Skrevet 21. desember 2016 (endret) Folk som snakker om "i dette fora". Nei, for faen, det heter et forum - flere fora. Og folk som sier "som sådan" som pausefyll i annenhver setning helt uavhengig av kontekst. Endret 21. desember 2016 av sug lut
Superdolly Skrevet 21. desember 2016 #29 Skrevet 21. desember 2016 Jeg får frysninger av alle som sier og skriver gjøre PÅ. Mye annet som irriterer meg, men akkurat nå er dette det verste jeg ser og hører.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #30 Skrevet 21. desember 2016 Typ som ofte brukes her, er det et ord? Anonymous poster hash: 1f771...58f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #31 Skrevet 21. desember 2016 Jeg liker ikke ordet adekvat. Får litt vibber av barn som skal leke voksne med store ord. Kan en ikke bare si tilstrekkelig? Anonymous poster hash: aa999...824
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #32 Skrevet 21. desember 2016 Sier ikke at det er feil. Sier at det er et grusomt ord for meg Anonymous poster hash: 25c84...cd4 Jo, du sier at det er feil. "Jeg får lyst til å rope: Det heter barn!" Nei, det gjør det ikke. Unger og barn betyr det samme, og kan brukes om hverandre. For noen er det ene ordet mest naturlig, for andre er det det andre. Ingen av delene er feil. Anonymous poster hash: 0a736...f2b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #33 Skrevet 21. desember 2016 Typ som ofte brukes her, er det et ord? Anonymous poster hash: 1f771...58f Det er et svensk uttrykk. Anonymous poster hash: 0a736...f2b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #34 Skrevet 21. desember 2016 Jo, du sier at det er feil. "Jeg får lyst til å rope: Det heter barn!" Nei, det gjør det ikke. Unger og barn betyr det samme, og kan brukes om hverandre. For noen er det ene ordet mest naturlig, for andre er det det andre. Ingen av delene er feil. Anonymous poster hash: 0a736...f2b Jeg sier at jeg får lyst til p rope det, men jeg gjør det ikke. Nettopp fordi jeg vet det er tillatt, men det høres helt feil ut i mitt hode. Anonymous poster hash: 25c84...cd4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #35 Skrevet 21. desember 2016 Jeg sier at jeg får lyst til p rope det, men jeg gjør det ikke. Nettopp fordi jeg vet det er tillatt, men det høres helt feil ut i mitt hode. Anonymous poster hash: 25c84...cd4 Skjønte du ikke hva jeg mente? Det har ingen ting å si om du faktisk roper eller ikke. Poenget er at din mening - at det heter barn, ikke unger - er feil. Helt greit at det høres feil ut for deg, men det er ikke feil. Du tar feil. Anonymous poster hash: 0a736...f2b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #36 Skrevet 21. desember 2016 "På grunn av at..." når man kan si "fordi". Går helt bananas inni meg når jeg hører/leser det 😖 (Ofte folk som prøver å høres mer intellektuelle ut enn de er). "Nedbygging". Det er ingenting som heter å bygge ned. (Med mindre man bygger kjeller?) Det heter "nedriving" eller "å rive ned", men det høres så negativt ut, så det orker ikke nordmenn 😑 Anonymous poster hash: fc00b...fdf
Fandens Oldemor Skrevet 21. desember 2016 #37 Skrevet 21. desember 2016 At folk som til og med jobber i film- og kulturbransjen ikke klarer å uttrykke ordet "regissør" riktig, De sier ressisjør i stedet for resjissør. Grrrr!! Anonymous poster hash: f85b9...60a Enig. Jeg blir også uvel av "initiativ". Alle vil bruke det, få behersker det.
Hannepålandet Skrevet 21. desember 2016 #38 Skrevet 21. desember 2016 Folk som sier "gønne på"... Eller at enkelte navn høres nydelig ut med en annen dialekt enn jeg har. Evt grufullt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #39 Skrevet 21. desember 2016 Jeg er fra røyken og er oppvokst her ute! De færreste jeg kjenner sier hvem i stedet for hvilken. Det er rett og slett ikke korrekt norsk! HIAnonymous poster hash: 25c84...cd4 ALLE sier hvem istedet for hvilken her. Jeg er også født og oppvokst i Røyken. Bare prøv å legge merke til det, så hører du det overalt. Anonymous poster hash: 0f718...8a5
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. desember 2016 #40 Skrevet 21. desember 2016 Folk som sier "gønne på"... Eller at enkelte navn høres nydelig ut med en annen dialekt enn jeg har. Evt grufullt. Hehe, gønne på er virkelig et av de latterligste «uttrykkene» jeg hører. Direkte pinlig, rett og slett. Ellers må jeg nok si at misbruket av ordet sinnsykt irriterer meg veldig mye mer enn at svært mange av oss bruker de helt greie ordene unge og unger.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #41 Skrevet 21. desember 2016 Infulensa Alkahol Legimitasjon Anonymous poster hash: 0f718...8a5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #42 Skrevet 21. desember 2016 Jeg må helt ærlig innrømme Athen haterdetnårnoen bruker ungene/unger/unga. Får lyst til å rope at det heter barn! Og hvorfor bruker alle ordene hvem og mellom totalt feil? Det heter hvilken bil, ikke HVEM bil. Man kjører gjennom tunnelen, ikke mellom! Man leser heller ikke mellom et brev!!! Blir oppgitt og irritert over at det ikke er mulig å bruke rett ord i rett setning. Dette har vi alle lært på skolen og vi bør kunne det! Anonymous poster hash: 25c84...cd4 Sååå enig i alle eksemplene dine! I tillegg klikker det for meg (innvendig) når voksne mennesker bruker hun/henne feil...«Se der, henne løper ned bakken»...ååååå klikk! Anonymous poster hash: 3a683...4fe
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #43 Skrevet 21. desember 2016 ALLE sier hvem istedet for hvilken her. Jeg er også født og oppvokst i Røyken. Bare prøv å legge merke til det, så hører du det overalt. Anonymous poster hash: 0f718...8a5 Og jeg har flyttet til Røyken i voksen alder og har ofte tenkt at de som kommer herfra virker mindre intelligente. Nettopp fordi de bruker flere ord/utrykk feil. Svært fordummende..! Anonymous poster hash: 3a683...4fe
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #44 Skrevet 21. desember 2016 Skjønte du ikke hva jeg mente? Det har ingen ting å si om du faktisk roper eller ikke. Poenget er at din mening - at det heter barn, ikke unger - er feil. Helt greit at det høres feil ut for deg, men det er ikke feil. Du tar feil. Anonymous poster hash: 0a736...f2b Jeg vet det ikke er feil. Men at det høres feil ut for meg er noe helt annet. Anonymous poster hash: 25c84...cd4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #45 Skrevet 21. desember 2016 ALLE sier hvem istedet for hvilken her. Jeg er også født og oppvokst i Røyken. Bare prøv å legge merke til det, så hører du det overalt. Anonymous poster hash: 0f718...8a5 Det stemmer ikke. Det er de eldre her ute som sier det. De eldre sier mellom tunnelen også. De yngre, som ikke er lavere utdannet, sier hvilken, ikke hvem. Jeg kjenner ytterst få som sier hvem. Til ogmed min mor, også oppvokst i røyken, sier hvilken og vrenger seg om noen sier hvem i stedet. Anonymous poster hash: 25c84...cd4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #46 Skrevet 21. desember 2016 Og jeg har flyttet til Røyken i voksen alder og har ofte tenkt at de som kommer herfra virker mindre intelligente. Nettopp fordi de bruker flere ord/utrykk feil. Svært fordummende..! Anonymous poster hash: 3a683...4fe Kan love at jeg er en intelligent røykenbøring😂 Anonymous poster hash: 25c84...cd4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #47 Skrevet 21. desember 2016 - jeg blir å ... (i stedet for "jeg skal" eller "jeg kommer til å") - schino, schylling osv. - i forhold til - samskrivingsfeil - det nyyyytes - noe godt i glasset Anonymous poster hash: d6ca7...698
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #48 Skrevet 21. desember 2016 Det gledes istedet for jeg gleder meg Anonymous poster hash: 115e6...e72
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #49 Skrevet 21. desember 2016 Får fnatt av voksne mennesker som bruker ordet 'godis' om godteri. Og 'grillings' om grilling. Anonymous poster hash: 52ca6...639
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #50 Skrevet 21. desember 2016 Jeg hater når folk skriver "hvar" når de mener "var" og de som bare bruker å i stedet for og. Anonymous poster hash: ccd74...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå