Gå til innhold

Ny snøfalltråd (UTEN spoilere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i at det er morsommere å spekulere enn å vite.

Personlig lurer jeg veldig på hvorfor Ruth er så innelukket og ikke klarer å vise følelser. Alle skjønner at hun egentlig savner Selma, og alle skjønner at hun er glad i Casper og at hun trives i antikvariatet. Likevel later hun som, sperrer seg helt inne og stenger ute alt som kan gi henne glede.

Jeg lurer også på hvordan ungene skal klare å redde Julius. De må jo få ham gjennom sovetåka på et vis, og de må jo også klare å vekke ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det er morsommere å spekulere enn å vite.

Personlig lurer jeg veldig på hvorfor Ruth er så innelukket og ikke klarer å vise følelser. Alle skjønner at hun egentlig savner Selma, og alle skjønner at hun er glad i Casper og at hun trives i antikvariatet. Likevel later hun som, sperrer seg helt inne og stenger ute alt som kan gi henne glede.

Jeg lurer også på hvordan ungene skal klare å redde Julius. De må jo få ham gjennom sovetåka på et vis, og de må jo også klare å vekke ham.

Selma hører jo hjertet hans inni hodet sitt, så kanskje hun kommer til han og når hjertene "hopper i takt" så våkner han på magisk vis. Er jo magi det er snakk om her, og ond magi må gjerne vike for kjærlighetens magi :)

Anonymous poster hash: 20f51...0b3

Skrevet

Jeg er sikker på at han som spiller Winter, Vidar eller hva han heter, leser denne tråden. Hadde vært gøy om han kommenterte den!

Samme med hun som spiller Selma.

Ikke med spoilere såklart :)

Han spiller så bra at jeg kjenner han vil alltid være slemme Winter i mitt hode...

NRK har altså naila det med denne serien! Superbra!

Anonymous poster hash: 4253c...93d

Leste akkurat et intervju med han, og han spiller så godt at det er mange som tror han er skumle Winter i virkeligheten også :)

Han mottar trusselbrev fra barn......

Han har jo også barn, et på skole/sfo og et i barnehagen, ikke bare-bare for han å hente de om dagen. Vennene deres skriker opp og løper avsted, de modigste kommer bort og ber han slutte være så slem.

Skrevet

Leste akkurat et intervju med han, og han spiller så godt at det er mange som tror han er skumle Winter i virkeligheten også :)

Han mottar trusselbrev fra barn......

Han har jo også barn, et på skole/sfo og et i barnehagen, ikke bare-bare for han å hente de om dagen. Vennene deres skriker opp og løper avsted, de modigste kommer bort og ber han slutte være så slem.

https://www.nrk.no/kultur/slik-er-det-a-hente-barna-nar-du-er-skurken-i-_snofall_-1.13275272

Skrevet

Nei. Han sa til Selma at han heller aldri passet inn som barn, og at HUN bare burde dra tilbake til VU.

Anonymous poster hash: 87b94...ed3

Ok, da har hun misforstått litt😊

Anonymous poster hash: c5ee3...53a

Skrevet

Da er det forhåpentligvis greit å spekulere om dagens episode. Tipper Selma og Frida vrir hjernen for å tolke beskjeden fra orakelet, mens pil kommer sent og sier det er jo baklengs.

Ellers er det jo på høy tid de peller seg ut i skogen for å finne Julius.

Dess lenger det drøyer dess travlere blir det.

Tipper bolledeigen som Winther beslagla eser over alle grenser og eksplodere over Winther.

Lurer på om Winther kan bli utvist til Vu. Er ikke helt Juli sin stil og utvise han til vida slik Winther truer med.

Skrevet

Da er det forhåpentligvis greit å spekulere om dagens episode. Tipper Selma og Frida vrir hjernen for å tolke beskjeden fra orakelet, mens pil kommer sent og sier det er jo baklengs.

Ellers er det jo på høy tid de peller seg ut i skogen for å finne Julius.

Dess lenger det drøyer dess travlere blir det.

Tipper bolledeigen som Winther beslagla eser over alle grenser og eksplodere over Winther.

Lurer på om Winther kan bli utvist til Vu. Er ikke helt Juli sin stil og utvise han til vida slik Winther truer med.

Vi så episoden på nett-tv med tekst og det var en klar fordel i dag med den baklengse talen til orakelet 🙊

Skrevet

Vi så episoden på nett-tv med tekst og det var en klar fordel i dag med den baklengse talen til orakelet

Mine satt på tekst å spolte fram og til bake får å skrive ned i riktig alt som oraklet sa .

Skrevet

Hva sa oraklet da?

Anonymous poster hash: e64bf...353

Skrevet

Kanskje Casper drar med seg Ruth inn i portalen til snøfall. Det er jo en portal i antikvariatet.

Anonymous poster hash: 6e4a4...bc6

Skrevet

Hva sa oraklet da?

Noe om en plante som kan oppheve forbannelsen og at Julius er i skyggehulen (?)

Skrevet

Hva sa oraklet da?

Du må finne Julius . I Skyggehulen

Julius Sover.

Det først bladet - Skal løse gåten med kunskap.

Det andre bladet med treffsikerhet

Det tredje bladet skal bryte forbanelsen.

Hørsel og sorg.

Det haster, det haster

Skrevet

Julius Sover.

Hørsel og sorg.

Det haster, det haster

Takk for svar :D

Skrevet

Oi smart skjønte ikke det var baklengs før jeg så Selma skrive. Da håper jeg de skyndter seg i morgen.

Tenkte ikke på å spole tilbake å skrive.

Skrevet

Treffsikkerhet må være Pil,

kunnskap er jo Frida og Selma bryter forbannelsen. Men hvordan?? 😊

Anonymous poster hash: fa758...d70

Skrevet

Treffsikkerhet må være Pil,

kunnskap er jo Frida og Selma bryter forbannelsen. Men hvordan?? Anonymous poster hash: fa758...d70

Kanskje med et kyss, som Tornrose?

Anonymous poster hash: c336a...964

Skrevet

Har en følelse av at vi sitter igjen med mange spm etter episode 24. Vi har spekulert ihjel serien og sikkert mye vi aldri får svar på. Lurer på om jeg må vente med å se den til 25. sånn at jeg ikke går rundt sur og grinete på julaften

Det gjør vi nok. Dette er jo tross alt en barneserie og ungene er nok langt mer fornøyd med en enkel løsning enn vi er. Og heldigvis at det er en barneserie, for da blir det en løsning, vi trenger ikke å vente til sesong 2 eller 5.

Skrevet

Det gjør vi nok. Dette er jo tross alt en barneserie og ungene er nok langt mer fornøyd med en enkel løsning enn vi er. Og heldigvis at det er en barneserie, for da blir det en løsning, vi trenger ikke å vente til sesong 2 eller 5.

Hadde klikka om jeg måtte vente på sesong 2 ja 🙈 Men må innrømme at jeg blir litt skuffa hvis det ikke er noen connection mellom Winter og Ruth...

Skrevet

Ble orakelet spilt av Hege Schøyen?

Anonymous poster hash: 6e1bb...953

Skrevet

Ja

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: d0cf3...efc

Skrevet

Ansiktet til Ruth når hun antikvariat-kjøpe-dama bare "Makan til OPPFØRSEL!" 😂

Anonymous poster hash: 6cff7...02b

Skrevet

Ansiktet til Ruth når hun antikvariat-kjøpe-dama bare "Makan til OPPFØRSEL!"

Anonymous poster hash: 6cff7...02b

Ruth og Winter sitt skuespill hever virkelig denne serien til fantastiske høyder, ansiktsuttrykkene sier med enn 1000 ord :)

Skrevet

Julius Sover.

Hørsel og sorg.

Det haster, det haster

Er det flere enn meg som får assosiasjoner til den første Harry Potter boken/filmen der Harry, Hermione, og Ron jakter på the philosophers' stone?

Anonymous poster hash: a51ee...727

Skrevet

Jeg tenkte på Harry Potter når foreldrene var døde i en bilulykke og hun hadde en magisk bestefar. Og en lite kjærlig fosterforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...