Gå til innhold

Ny snøfalltråd (UTEN spoilere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på ris/ros at admin oppfordret til å presisere at det ikke skal være spoilere i tråden for da kan hun rydde deretter 😊

Så hvis noen fortsatt vil være med å SPEKULERE så hiv dere med 😊 Ikke la anonym i den andre tråden ødelegge snøfallengasjementet ❤️🙊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan starte med Håkon. Vet Julius hvem Håkon er fordi han har skrevet brev hver jul eller er det en connection der? Sa ikke Julius noe sånt som "ja det kunne jeg tenke meg at du ønsket deg..."?

Skrevet

Jeg kan starte med Håkon. Vet Julius hvem Håkon er fordi han har skrevet brev hver jul eller er det en connection der? Sa ikke Julius noe sånt som "ja det kunne jeg tenke meg at du ønsket deg..."?

Det er nok fordi han kjenner Håkon via brevene og tidligere ønsker

Anonymous poster hash: c336a...964

Skrevet

Hvordan velges ektemake i snøfall. Stål og yvett virker jo ikke å like hverandre.

Jeg tipper at Selma og Håkon på et eller annet vis klarer å opprette kommunikasjon mellom snøfall og Vu som er toveis og brukbar hele året.

Jeg tror de voksne i snøfall er ekstremt naive.

Lurer også på hvorfor ingen vet hvordan en nisse velges.

Jeg mener Albin ble jo valgt de voksne må jo ha sett det. Venta hele tiden på at Winther skulle ta urkula også lyste den ikke opp eller noe annet som fikk folk til å rope ut.

Tipper Frida blir utvekslingsavtaler i Vu og Håkon tar et år i snøfall. Det ville vært helt forventet hvis Ruth og Kjell ble kjærester sånn at Kjell lærte Ruth å vise omsorg. Men begynner å bli sett.

Tipper pil blir lærlingen siden Julius naivt trodde Winther ville bli gla. Og pil og Frida er de eneste snøfall beboerne som er i fokus.

Siden dette er barnetv vet vi jo at Julius blir funnet i tide til å utpeke lærling lese brevark blåse kulene og dele ut gaver. Syns derfor det er på høy tid de kommer seg ut i hagen og inn i mørket.

Selma skal selvfølgelig holde pusten og gå gjennom sovetåka, men hvordan skal hun bære Julius ut?

Reinsdyra dukker uforklarlige opp når Julius våkner.

Selma blir å dra til Julius i helgene, men bo hos Ruth og få Casper tilbake. Ruth beholder antikvariat.

Skrevet

Hvordan velges ektemake i snøfall. Stål og yvett virker jo ikke å like hverandre.

Jeg tipper at Selma og Håkon på et eller annet vis klarer å opprette kommunikasjon mellom snøfall og Vu som er toveis og brukbar hele året.

Jeg mener Albin ble jo valgt de voksne må jo ha sett det. Venta hele tiden på at Winther skulle ta urkula også lyste den ikke opp eller noe annet som fikk folk til å rope ut.

Tipper Frida blir utvekslingsavtaler i Vu og Håkon tar et år i snøfall. Det ville vært helt forventet hvis Ruth og Kjell ble kjærester sånn at Kjell lærte Ruth å vise omsorg. Men begynner å bli sett.

Tipper pil blir lærlingen siden Julius naivt trodde Winther ville bli gla. Og pil og Frida er de eneste snøfall beboerne som er i fokus.

Siden dette er barnetv vet vi jo at Julius blir funnet i tide til å utpeke lærling lese brevark blåse kulene og dele ut gaver. Syns derfor det er på høy tid de kommer seg ut i hagen og inn i mørket.

Selma skal selvfølgelig holde pusten og gå gjennom sovetåka, men hvordan skal hun bære Julius ut?

Selma blir å dra til Julius i helgene, men bo hos Ruth og få Casper tilbake. Ruth beholder antikvariat.

Du hadde sikkert sluttet å like ektemannen etter sånn ca 150 år du også 🙈😂

Skrevet

Det er jo bekreftet hvem som blir den nye lærlingen følger du ikke med her inne på forumet eller? :P

Anonymous poster hash: e64bf...353

Skrevet

Det er jo bekreftet hvem som blir den nye lærlingen følger du ikke med her inne på forumet eller? :PAnonymous poster hash: e64bf...353

Pell deg bort!

Anonymous poster hash: 352b5...dc5

Skrevet

Pell deg bort!

Anonymous poster hash: 352b5...dc5

Herregud slapp av da! Har ikke tenkt å nevne noen navn!

Skrevet

Seriøst hvem pissa i julebrusen din?

Ja vi har fått med oss at du har lest kalendern og er allvitende, men jeg velger å tro at du tuller med oss.

Julius kommer nok med kull i strømpen til deg

Skrevet

Seriøst hvem pissa i julebrusen din?

Ja vi har fått med oss at du har lest kalendern og er allvitende, men jeg velger å tro at du tuller med oss.

Julius kommer nok med kull i strømpen til deg

😂😂😂

Anonymous poster hash: ec2f9...506

Skrevet

Min utrolig smarte datter på 7 sa tidlig hun trodde Winter var fra VU. tror det er noe i det jeg.. hvor ellers skulle han hatt skolereglene fra? og klokka? det med at hun øver seg på å holde pusten har jeg ikke koblet til sovetåka. det var lurt :) lurer litt på hva det er med ruth og hun morsomme tanta.. noe har skjedd siden ruth har blitt så "grå". kanskje fordi brevet til nissen ikke kom fram da hun var barn? Men kan hun kjenne winter på noen måte? (begge er så opptatt av å ha det ryddig)

er forresten enig i at det har tatt altfor lang tid før ungene har avslørt winter. De burde forstått det for lenge siden. Nå er det jo bare 5 episoder igjen så lurer på hvor vanvittig mye som skal skje i løpet av de få episodene?? Er jo mye vi må ha svar på...

Skrevet

Etter avsløringen om hvem som er lærlingen og hva som skjer etterpå så syns jeg ikke det er så mye igjen å få svar på.

Skrevet

Jeg synes det er masse å få svar på, jeg. Og det bare på 5 dager, blir spennende å se hvordan de får til det og hva svarene blir. Hvem som blir lærling synes jeg ikke er så interessant. Det som er interessant er Hvem er Vinter? Og er eller blir det noen forbindelse mellom Vinter og Ruth? Hva med Håkon, kommer han til å komme på besøk til Snøfall og hvorfor er han så opptatt av nissen. Hvor kommer Selma til å bo? Og hvem og hvordan blir Julius reddet? Det bør bli fem heftige episoder.

Og så er det like gøy, om ikke enda gøyere, å spekulere enn å få vite svarene.

Skrevet

Det er mye å få svar på og det minst spennende er hvem som er lærling da det enten er selma eller pil og jeg bryr meg ikke hvem av de... kanskje håkon? har han vært der før? siden han kjenner så godt til snøfall? 

- hvem er håkon og kjell som plutselig dukker opp? Kjell med koffert med info om faren til selma og håkon som vet så mye om julenissen og er så opptatt av at antikvariatet er viktig??

- den morsomme tanten til ruth og bildet av ruth som beviser hun også har vært glad og tøysete en gang?

- hva skjedde med ruth? brevet til ruth som ikke kom fram før nå??

- hvorfor er winter som han er? han passer jo ikke inn i snøfall i det hele tatt, hvordan havnet han der da?? er han fra vu som claire dunphey over sier??

- hva skjedde med albin (foreldrene til selma?) var det en ulykke eller en "ulykke"? det ser ikke ut som det er tilfeldigheter at selma har havnet i snøfall. albin må ha visst om noe, at hun var eneste som kunne redde snøfall?? han har jo laget den hemmelige portale til hagen, da er dt vel også albin som laget portalen til snøfall, som selma havnet gjennom? men hvorfor? hva vet han/visste han?

gi meg svar på disse tingene du som mener det ikke er mye igjen å få svar på

Anonymous poster hash: d0cf3...efc
Skrevet

Jeg synes det er masse å få svar på, jeg. Og det bare på 5 dager, blir spennende å se hvordan de får til det og hva svarene blir. Hvem som blir lærling synes jeg ikke er så interessant. Det som er interessant er Hvem er Vinter? Og er eller blir det noen forbindelse mellom Vinter og Ruth? Hva med Håkon, kommer han til å komme på besøk til Snøfall og hvorfor er han så opptatt av nissen. Hvor kommer Selma til å bo? Og hvem og hvordan blir Julius reddet? Det bør bli fem heftige episoder.

Og så er det like gøy, om ikke enda gøyere, å spekulere enn å få vite svarene.

Enig.

Skrevet

Jeg nevnte til min datter på 7 år at kanskje Winter er fra vu (pga alt jeg har lest å fått tips om her... )da sa hun at winter har sagt til selma at han er fra vu og at han aldri har passet inn i snøfall..? Dette har ikke jeg fått med meg, men hun er så sikker på dette...?

Vurderer å se fra episode 1 igjen😂

Anonymous poster hash: c5ee3...53a

Skrevet

Jeg bare irriterer meg over hvor utrolig dumme de voksne i snøfall er, alle bevisene mot winter er jo der om igjen og om igjen, men "vi må jo tro på fyren med nazireglene og superskurk-håret".

Skrevet

Jeg nevnte til min datter på 7 år at kanskje Winter er fra vu (pga alt jeg har lest å fått tips om her... )da sa hun at winter har sagt til selma at han er fra vu og at han aldri har passet inn i snøfall..? Dette har ikke jeg fått med meg, men hun er så sikker på dette...?

Vurderer å se fra episode 1 igjen😂

Anonymous poster hash: c5ee3...53a

Nei. Han sa til Selma at han heller aldri passet inn som barn, og at HUN bare burde dra tilbake til VU.

Anonymous poster hash: 87b94...ed3

Skrevet

Jeg lurer litt på dette med Winter... Han var jo ganske rigid fra før, men han ble jo ikke ordentlig slem før etter at han tok på den steinen og "lot seg fylle med det onde". Montro om de klarer å reversere det så han blir sitt gamle jeg igjen? Altså fortsatt rigid, pertentelig og sær, men ikke direkte ondskapsfull lenger.

Anonymous poster hash: f3956...cf8
Skrevet

Jeg lurer litt på dette med Winter... Han var jo ganske rigid fra før, men han ble jo ikke ordentlig slem før etter at han tok på den steinen og "lot seg fylle med det onde". Montro om de klarer å reversere det så han blir sitt gamle jeg igjen? Altså fortsatt rigid, pertentelig og sær, men ikke direkte ondskapsfull lenger. Anonymous poster hash: f3956...cf8

Kanskje de kan straffe han med å lenke han fast en time i sledesimulatoren :P

Skrevet

Det er mye å få svar på og det minst spennende er hvem som er lærling da det enten er selma eller pil og jeg bryr meg ikke hvem av de... kanskje håkon? har han vært der før? siden han kjenner så godt til snøfall?

- hvem er håkon og kjell som plutselig dukker opp? Kjell med koffert med info om faren til selma og håkon som vet så mye om julenissen og er så opptatt av at antikvariatet er viktig??

- den morsomme tanten til ruth og bildet av ruth som beviser hun også har vært glad og tøysete en gang?

- hva skjedde med ruth? brevet til ruth som ikke kom fram før nå??

- hvorfor er winter som han er? han passer jo ikke inn i snøfall i det hele tatt, hvordan havnet han der da?? er han fra vu som claire dunphey over sier??

- hva skjedde med albin (foreldrene til selma?) var det en ulykke eller en "ulykke"? det ser ikke ut som det er tilfeldigheter at selma har havnet i snøfall. albin må ha visst om noe, at hun var eneste som kunne redde snøfall?? han har jo laget den hemmelige portale til hagen, da er dt vel også albin som laget portalen til snøfall, som selma havnet gjennom? men hvorfor? hva vet han/visste han?

gi meg svar på disse tingene du som mener det ikke er mye igjen å få svar på

Jeg får ikke til å merke tekst med mobilen, men har en kommentar!

Den kofferten til Albin fant han vel når han ryddet en fellesbod i kjelleren på blokka?

Skrevet

Det er tragisk når det første jeg gjør når jeg har barnefri er å se på nye episoden av snøfall hehe

Skrevet

Jeg er sikker på at han som spiller Winter, Vidar eller hva han heter, leser denne tråden. Hadde vært gøy om han kommenterte den!

Samme med hun som spiller Selma.

Ikke med spoilere såklart :)

Han spiller så bra at jeg kjenner han vil alltid være slemme Winter i mitt hode...

NRK har altså naila det med denne serien! Superbra!

Anonymous poster hash: 4253c...93d

Skrevet

Jeg får ikke til å merke tekst med mobilen, men har en kommentar!

Den kofferten til Albin fant han vel når han ryddet en fellesbod i kjelleren på blokka?

Jo men likevel.. tilfeldigvis dukka de opp, håkon begynner i klassen til selma og han treffer tilfeldigvis selma utfor med kofferten og all info akkurat når hun trenger det og rett før hun reiser til snøfall. Hvorfor påoeker håkon at antokvariatet er så viktig... de har jo nettopp flyttet inn. Tilfeldigvis når ruth og selma trenger det de har å tilby...

Skrevet

Har en følelse av at vi sitter igjen med mange spm etter episode 24. Vi har spekulert ihjel serien og sikkert mye vi aldri får svar på. Lurer på om jeg må vente med å se den til 25. sånn at jeg ikke går rundt sur og grinete på julaften 🙈😂🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...