Gå til innhold

Jeg får helt spader av veike nordmenn som leter etter alt mulig å skylde på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får fortelle hva jeg bommer på da. Kanskje du kan diskutere det med mediers påvirkning av folk, positivt og negativt, det faktum at for mye negative nyheter fører til desensitivisering og gjør at folk vil bry seg mindre om katastrofene som skjer?

Eller var du bare ute etter å rakke ned på noen i dag?

Anonymous poster hash: 8b9de...84f

Ja hvor skal jeg starte.

Jeg setter stor pris på artikler som omhandler annet enn krig og elendighet. Jeg gråt da jeg så på Norges helter i går. Fantastiske mennesker. Jeg har stor sympati for folk som er alvorlig syke. Jeg har stor tiltro på leger og diagnosene de setter.

Det jeg ikke har så mye til over for er sykeliggjøring og problematisering av helt normale folk. Og jeg misliker enda mer at aviser og nyhetskanaler er med på å gi et inntrykk av at det er helt legitimt i en verden hvor folk faktisk har store reelle utfordringer. Selvfølgelig kan du få barn selv om du er høysensitiv.

Anonymous poster hash: 5b6ff...f50

Fortsetter under...

Skrevet

Eller kanskje hun bare var ute etter å påpeke at nordmenn er jævla god på syting. Og det er vi. Uansett hva som skjer ellers i verden, så er det ikke å stikke under stol, at nordmenn syter. Fader som vi klager! Og vi løper til media, så det brenner i skosålene, hvis noe kan klages på, selv om det i det store perspektiv ikke betyr det helt store. 

Men hvis hun ønsket å si at nordmenn "er så jævla god på syting" så kunne hun skrevet noe rundt det, da. Ikke ta for seg en person som bare forteller om sitt liv, ikke rakke ned på noen som faktisk tar ansvar for eget liv.

For ved å angripe noen som kanskje eeeegentlig ikke har med det hun prøver å få frem, da gjør hun jo akkurat det samme som hun ev. prøver å beskylde andre for - nemlig å syte og klage (på andre).

Skrevet

Ja hvor skal jeg starte.

Jeg setter stor pris på artikler som omhandler annet enn krig og elendighet. Jeg gråt da jeg så på Norges helter i går. Fantastiske mennesker. Jeg har stor sympati for folk som er alvorlig syke. Jeg har stor tiltro på leger og diagnosene de setter.

Det jeg ikke har så mye til over for er sykeliggjøring og problematisering av helt normale folk. Og jeg misliker enda mer at aviser og nyhetskanaler er med på å gi et inntrykk av at det er helt legitimt i en verden hvor folk faktisk har store reelle utfordringer. Selvfølgelig kan du få barn selv om du er høysensitiv.

Anonymous poster hash: 5b6ff...f50

Det er jo DU som sykeliggjør damen i artikkelen og som problematiserer henne. Ja, selvfølgelig kan man få barn om man er høysensitiv. Men DENNE kvinnen mener at hun ikke vil være en så god mamma som hun ønsker å være pga. sin høysensitivitet, og derfor velger hun bort barn. Med min beste vilje greier jeg ikke å forstå at det skal kritiseres at noen faktisk tar en mer gjennomtenkt beslutning rundt det å få barn enn det kanskje flertallet gjør.

Det kommer klart frem i artikkelen at det ikke er en diagnose, det er ikke noe i artikkelen som er sykeliggjøring, det er en artikkel om hvordan livet til denne kvinnen er. Hun forteller bare at pga. det personlighetstrekket hun har så har hun mer enn nok med jobb og mann og sosialt liv, at det for henne trolig er feil å få barn, fordi hun ville blitt for sliten av det og ikke kunnet gitt barnet det hun mener man skal gjøre. Og hun er helt sikkert ikke den eneste dette gjelder.

Skrevet

Svergie og Danmark da? Klager ikke de? Kun nordmenn? 

Anonymous poster hash: 03ad4...dfc
Skrevet

Skrevet

Annonse

Skrevet

Skrevet

Hvor ligger Svergie?

Anonymous poster hash: d846d...331

Skrevet

Hvor ligger Svergie?

Anonymous poster hash: d846d...331

Har du ikke hørt om det der landet ;) ;) ;) 

(Godt ikke mannen min vet hva jeg bruker til på på nett :P )

Skrevet

Nå har vel journalistene og leserne det største ansvaret så ser ikke helt problemet ditt. Finn andre nyhetskanaler! Jeg synes det flaueste med nordmenn generelt om dagen er hvordan man klarer og alltid finne noen og se ned på..., gratulerer! Du er en av de!

Anonymous poster hash: f5729...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...