Gå til innhold

julegavetips; hva kan jeg putte i en tursekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en tursekk og tenkte å legge kopper,termos, sitteunderlag,grillspyd,kvikklunsj oppi. Tips til merker/hvor få kjøpt gode og gjerne rimelige alternativer? Og tips til annet å legge i sekken ?

Anonymous poster hash: cb298...142

Skrevet

- turkniv

- stormkjøkken

Biltema er ganske rimelig

Anonymous poster hash: e826c...5de
Skrevet

Real Turmat (koster vel rundt en hundrings pr middagspakke)

Skrevet

Det var en kjempegod ide! Jeg har alt kjøpt tursekk til mannen, men ikke tenkt å putte noe oppi. Det vil jeg gjøre nå. Takk igjen for tipset :)

Mannen min er blitt veldig glad i ullgensere/ullundertøy, og de tror jeg Coop har medlemstilbud på nå. 

Andre turting kan være lommelykt, lita turøks til å hugge litt ved, noe til å få fyr på bålet med, fin matboks i rustfritt stål, primus....

Anonymous poster hash: 7ff9c...529
Skrevet

Det som bør være med i enhver tursekk, enten det er noen timer man skal ut på eller lengre turer, det er nødfolie!

Veier nesten ingenting og tar svært lite plass!

Om man skader seg kan den bety at man redder livet fremfor å fryse ihjel. Når man skader seg taper man varme langt raskere enn ellers, og må man vente på hjelp så kan det bli for lenge, selv når det er plussgrader.

Det var en tragisk ulykke i Troms eller Finnmark for noen år siden, ungdommer og snøscootere. Der mente man at de som overlevde gjorde det fordi de hadde en eller to slike folier som de delte på.

Finnes i ulike varianter og priser, dette er den billigste jeg har sett:

http://www.clasohlson.com/no/no/Asaklitt-varmefolie/34-9274

Men det finnes også noen på sportsbutikker som jeg synes er bedre kvalitet på, litt høyere kvalitet og pris (100-200), ofte sølvfarget på ene siden og gullfarget på andre siden (til å beskytte mot varme og beholde varme).

Å ha en slik liten folie i sekken kan også gjøre at man er med å redde andres liv om man kommer over noen som er skadet.

Alle burde ha slik nødfolie i bilen også.

Billig livsforsikring :)

Anonymous poster hash: acfec...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...