Gå til innhold

Snøfall-spekulasjonstråd 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke rart, han sa det med en litt oppgitt tone fordi Håkon ikke vil kalle han pappa. Håkon har selv sagt at han er faren hans. Det er nok bare for å speile Håkon sin sære og veslevoksne væremåte. 

Anonymous poster hash: 4dcc7...ed4

Og kanskje for å vise at Ruth kan være Selmas sosiale mamma, hun må bare tro at hun kan det.

Fortsetter under...

Skrevet

Skjønte første gang Håkon snakka med Selma at han er fra Snøfall, han sa da at julenissen finnes eller noe i den duren. I klasserommet når de andre lo av Selma fordi hun sang om julenissen.

Anonymous poster hash: 5ed22...d48

Skrevet

Skjønte første gang Håkon snakka med Selma at han er fra Snøfall, han sa da at julenissen finnes eller noe i den duren. I klasserommet når de andre lo av Selma fordi hun sang om julenissen.

Anonymous poster hash: 5ed22...d48

Han er ikke det. Han har ikke floke i bakhodet blant annet. Han er bare usedvanlig skarp og har som an sier selv, forsket på julenissemytene. 

Skrevet

Jeg tror lærlingen er Pil eller Frida, heller mot det siste da Winter hadde vært mer fornøyd med Frida enn Pil. Julius sa jo at Winter ville vært fornøyd. Jeg tror nok at Winter kan komme fra Vu, men Håkon har nok bare fulgt godt med når han har lest bøker og myter om Julenissen. Vu er ikke vår verden, det er også en fantasiverden. Altså kan mytene om Julenissen være helt annerledes enn våre og slutningene til Håkon langt mer nærliggende. Vi hadde nok sett Håkon gjøre langt mer opplagte ting om det var noe mer mystisk der. Noe har jo skjedd med Ruth som har endret henne, godt mulig at det har med Snøfall å gjøre. Det er ikke brevet som ikke kom frem da hun var liten, for bildet der hun geiper til tanten er fra da hun var 15 år.

Trikster er kanskje et omskapt reinsdyr eller en geit, men han kan jo også ha vokst opp blant reinsdyrene og derfor etterlignet deres adferd. Jeg kan også se for meg at han kan ha noe med Ruth og Winter å gjøre, eller kanskje bare Winter. Da uten at de er klar over det selv.

Mener du at Selma heller ikke kommer fra vår verden? At hun, Ruth og alle de andre bare bor i en fantasiverden...?

Anonymous poster hash: 474c1...a58

Skrevet

Mener du at Selma heller ikke kommer fra vår verden? At hun, Ruth og alle de andre bare bor i en fantasiverden...?

I fortellingen er det jo en ekte verden, men VU er ikke planeten jorda. I episoden der hun skal fortelle om VU, ser du at hun bor i nord, men på et stort og sammenhengende kontinent. VU er altså ikke vår verden. 

Skrevet

I fortellingen er det jo en ekte verden, men VU er ikke planeten jorda. I episoden der hun skal fortelle om VU, ser du at hun bor i nord, men på et stort og sammenhengende kontinent. VU er altså ikke vår verden.

Hæ? Selma sier jo at hun bor "der og der" i den verdenen de kaller VU.

Uansett, syns det er en fantastisk serie og her hysjes det også på ungene dersom de prater under Snøfall! 😂

Anonymous poster hash: 92dd8...e9f

Annonse

Skrevet

Hæ? Selma sier jo at hun bor "der og der" i den verdenen de kaller VU.

Uansett, syns det er en fantastisk serie og her hysjes det også på ungene dersom de prater under Snøfall!

Anonymous poster hash: 92dd8...e9f

Ja, og peker på en globus som ikke forestiller jorda. 

Skrevet

Jeg tror lærlingen er Pil eller Frida, heller mot det siste da Winter hadde vært mer fornøyd med Frida enn Pil. Julius sa jo at Winter ville vært fornøyd. Jeg tror nok at Winter kan komme fra Vu, men Håkon har nok bare fulgt godt med når han har lest bøker og myter om Julenissen. Vu er ikke vår verden, det er også en fantasiverden. Altså kan mytene om Julenissen være helt annerledes enn våre og slutningene til Håkon langt mer nærliggende. Vi hadde nok sett Håkon gjøre langt mer opplagte ting om det var noe mer mystisk der. Noe har jo skjedd med Ruth som har endret henne, godt mulig at det har med Snøfall å gjøre. Det er ikke brevet som ikke kom frem da hun var liten, for bildet der hun geiper til tanten er fra da hun var 15 år.

Trikster er kanskje et omskapt reinsdyr eller en geit, men han kan jo også ha vokst opp blant reinsdyrene og derfor etterlignet deres adferd. Jeg kan også se for meg at han kan ha noe med Ruth og Winter å gjøre, eller kanskje bare Winter. Da uten at de er klar over det selv.

Shit nå kom jeg på noe...kanskje Frida er datteren til Winter?? De er jo ganske så like i atferd. Ikke så glad i tøys og tull og nora har jo definitivt et godt øye til Winter! Men utroskap tar seg kanskje ikke så godt ut i barnetv 😂

Anonymous poster hash: 5d9d5...279

Skrevet

Shit nå kom jeg på noe...kanskje Frida er datteren til Winter?? De er jo ganske så like i atferd. Ikke så glad i tøys og tull og nora har jo definitivt et godt øye til Winter! Men utroskap tar seg kanskje ikke så godt ut i barnetv 😂

Ikke nora men mora 😂

Skrevet

Shit nå kom jeg på noe...kanskje Frida er datteren til Winter?? De er jo ganske så like i atferd. Ikke så glad i tøys og tull og nora har jo definitivt et godt øye til Winter! Men utroskap tar seg kanskje ikke så godt ut i barnetv

Det virker jo litt i overkant;) Jeg tror moren til Frida (heter hun ikke Yndis?) bare liker Winter fordi han klipper seg og hun håper han skal få flere til å gjøre det. I tillegg ser hun ut til å like å være assosiert med makt. 

Skrevet

Ja, og peker på en globus som ikke forestiller jorda.

Den forestiller jo jorda... Men ingen, unntatt julenissen, har vært i VU. Da vil jo ikke verdenskartet se helt 100% lik ut. Men du så jo godt at Selma pekte på Norge...

Skrevet

Den forestiller jo jorda... Men ingen, unntatt julenissen, har vært i VU. Da vil jo ikke verdenskartet se helt 100% lik ut. Men du så jo godt at Selma pekte på Norge...

Enig med deg 😊 Ser jo at VU er som vårt samfunn med skolen og sånn...

Skrevet

Hmm.. jeg har tenkt at Ruth å winter kommer til å bli et par å drive antikvariatet i lag, winter passer jo ikke inni i snøfall.

Men kanskje det er søsken ja, eller har vært kjærester og mistet kontakten el no😂 Uff trodde virkelig ikke et Barne-TV skulle engasjere meg slik😂

Faren til Håkon tror jeg blir kjæreste med gjertrud. Så det tar seg av selma og Håkon .Så det må på en eller annan måte komme til snøfall..tror pil kanskje er den nye lærlingen .. men syns det må skje noe nå , er så mye jeg vil ha oppklaring i..😳

Nei her lukter det sesong 2 på ny året asså😂😂

Anonymous poster hash: 07518...23e

Annonse

Skrevet

Tenker at Winter kommer til å låse døra som stenger portalen til hagen..

Og hvorfor er det ingen som er bekymret for hvordan julenissen skal få dratt til vu når Julius "har" sleden og reinsdyra?!

Anonymous poster hash: f466f...d9e

Skrevet

Tenker at Winter kommer til å låse døra som stenger portalen til hagen..

Og hvorfor er det ingen som er bekymret for hvordan julenissen skal få dratt til vu når Julius "har" sleden og reinsdyra?!

Han gamlingen bygger vel ny slede ?? Men reinsdyra har jo ingen sjekka innom...

Skrevet

Han gamlingen bygger vel ny slede ?? Men reinsdyra har jo ingen sjekka innom...

Nei, IQ bygger en sledesimulator..

Skrevet

Nei, IQ bygger en sledesimulator..Anonymous poster hash: f466f...d9e

Nei, han bygger ny slede og så bruker de simulatoren til å øve.

Men lurer veldig på hvor reinsdyra er...Julius har jo winter lagt inni hulen, kanskje han har øksemordet reinsdyrene i samme slengen?

Tror Pil er lærlibgen og Frida den nye sekretæren og Selma blir bindeleddet/ambassadør mellom Vu og Snøfall.

Men vet noen hva foreldrene til selma døde av?

Anonymous poster hash: 960f0...312

Skrevet

Her har kalenderlukene blitt åpnet alle som en, av minsten, og jeg kan godt dele noen juicy hint hvis dere vil!😂

Anonymous poster hash: 2a369...eb7

Skrevet

Her har kalenderlukene blitt åpnet alle som en, av minsten, og jeg kan godt dele noen juicy hint hvis dere vil!

Neineinei, vi gleder oss jo til hver nye episode (nesten mer enn ungene), må ikke ta vekk spenningen ;)

Anonymous poster hash: 00b5d...6bc

Skrevet

Her har kalenderlukene blitt åpnet alle som en, av minsten, og jeg kan godt dele noen juicy hint hvis dere vil!😂

Jaaaaaa. Lag egen tråd med "spoiler" så kan ingen klage ;)

Anonymous poster hash: 39eac...d3b

Skrevet

Nei, han bygger ny slede og så bruker de simulatoren til å øve.

Men lurer veldig på hvor reinsdyra er...Julius har jo winter lagt inni hulen, kanskje han har øksemordet reinsdyrene i samme slengen?

Tror Pil er lærlibgen og Frida den nye sekretæren og Selma blir bindeleddet/ambassadør mellom Vu og Snøfall.

Men vet noen hva foreldrene til selma døde av?

Anonymous poster hash: 960f0...312

Mener de døde i en bilulykke..

Jeg tror ikke Håkon blir den nye lærlingen (det var bare fleip). Jeg tror det er Pil, selv om jeg syns han er dødsirriterende.

Syns serien er best i vu. Ikke spesielt begeistret for skuespillerprestasjonen til Pil (spesielt) og Selma. Reinsdyra har vel fulgt etter Julius og sovnet i sovetåka. Trikster er vel et menneske som har vokst opp med dyr?

Tror (håper) at Selma flytter tilbake til Ruth. At hun beholder antikvariatet er vel innlysende?!

Har ikke sett dagens episoden enda, for minsten hoster og hoster..

En tanke som slo meg er at snøfall egentlig er en plass der man kommer når man dør før man egentlig er ferdig med livet?! Men jeg legger for mye i det.. 😂😂

Det er nok litt mindre komplisert enn hodet mitt gjør det..

Fengende er det i alle fall.. knuser jul i Skomakergata for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 90bfa...005

Skrevet

Håkon er den uekte sønnen til IQ 😂😂

Anonymous poster hash: 90bfa...005

Skrevet

Luke 23:
Pil blåser juleønsker i en julekule!
Da har vi lærlingen vår.

Luke 24: Julenissesleden, i lufta, med reinsdyr, og med Julius,Selma og Pil!

Så bra at Pil ble den nye lærlingen :D

Hva synes dere andre om det? :)

Anonymous poster hash: 419e4...956
Skrevet

Luke 23:

Da har vi lærlingen vår.

Tulling!

Jeg lagde en egen spoiler-tråd jo...

Nå får du HAT!😂

Skrevet

Luke 23:

Da har vi lærlingen vår.

Hva faen feiler det deg???? Jævla f****!!!!!!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...