Gå til innhold

Snøfall-spekulasjonstråd 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med vi er flere her som følger med på snøfall. Og jeg grubler veldig hvordan ting kan henge sammen. Så tenkte vi kunne gruble sammen 😊

Jeg tror Winter kommer fra VU. Han innfører klokke og håndsopprekking som ingen skjønner noe av. Han må ha fått det fra et sted...?

Trixter må vel være et reinsdyr sånn i utgangspunktet? 😂

Ruth har noe med snøfall å gjøre men blitt hjernevasket til å tro alt med julenissen bare er fantasi...?

Anonymous poster hash: 5d9d5...279

Fortsetter under...

Skrevet

Tror at Ruth og Winter egentlig er søsken ELLER at de blir kjærester.

Jeg tror du er inne på noe. Antikvariatet som Ruth har arvet inneholder litt for mange snøfallbøker samt en portal. 

Anonymous poster hash: 42fa7...9b0
Skrevet

Og så tror jeg ikke Albin er død...men har ikke helt funnet ut hvor han er 😛

HI

Skrevet

Albin tror jeg nok er død, men er ganske sikker på at Selma sine kunster med å holde pusten kan brukes til å komme gjennom sovetåka! Synes også Ruth og Winter passer godt sammen, kanskje de er søsken? Eller blir kjærester hvis man greier å få bort det onde fra Winter da.

Skrevet

Jeg lirer på om flere har tenkt på sammenhengen mellom Ruth og Selma!? Hvorfor har de begge den greia med å holde pusten når de er lei seg/sinte?

Anonymous poster hash: 7fec1...062

Skrevet

Jeg tror også Winter er fra VU, derav hans desperasjon etter å få bli lærling slik at han kan komme seg tilbake til VU. Jeg tror at Ruth vil selge bokhandelen fordi hun ubevisst knytter ubehagelige minner til den, som at kanskje Winter (som Ruths bror) forsvant som liten gjennom portalen i bokhandelen.

Derimot er jeg veldig nysgjerrig på Trixter, som gjorde Snøfall mye bedre :D Er han et forvandlet reinsdyr, er han egentlig Tinder som har vært på leting etter Dunkel så lenge at han har glemt å være menneske. Eller kan han være orakelet?

Og hva med Selmas venn i VU, ganske sikker på at det er noe med ham også, så mye som han prøver å få Ruth til å tro på Julenissen.

Annonse

Skrevet

Artig! Jeg fikk også en plutselig følelse i går om at det var eller kommer til å bli en forbindelse mellom Ruth og Winter. Snøfall er fantastisk, synes jeg, mye å fundere på for oss voksne også, selv når vi "vet" at det kommer til å ende bra. Men hva er bra og hvem ender hvor. Spennende.

Skrevet

Jeg lirer på om flere har tenkt på sammenhengen mellom Ruth og Selma!? Hvorfor har de begge den greia med å holde pusten når de er lei seg/sinte?Anonymous poster hash: 7fec1...062

Det er jo bare fordi Selma har bodd hos Ruth siden hun var 3 år gammel og fått noen av Ruths vaner.

Jeg tror Ruth ble så såret når hun ikke fikk "all verdens historier"-ønsket sitt når brevet forsvant at hun sluttet å tro på nissen, og nå når hun fikk oppfylt ønsket via antikvariatet vil hun ikke lese mer.

Hun sier også at selma er blitt koko, slik som henne, så kanskje hun så nissen en gang eller noe da hun var liten?

Tror winter er fra VU og julius var en farsfigur så når nissens egentlige sønn Albin ble lærling ble han bitter, derfor mener han at det er hans tur nå, som sønn nr 2.

MEN hva er greia med hun frisørdama som sleiker sånn oppetter winter? Du ser jo at hun vil ha han, rart nok.

Og så tror jeg Ruth og faren til gutten med brillene i vu blir sammen

Anonymous poster hash: 960f0...312

Skrevet

Jeg tror også Winter er fra VU, derav hans desperasjon etter å få bli lærling slik at han kan komme seg tilbake til VU. Jeg tror at Ruth vil selge bokhandelen fordi hun ubevisst knytter ubehagelige minner til den, som at kanskje Winter (som Ruths bror) forsvant som liten gjennom portalen i bokhandelen.

Derimot er jeg veldig nysgjerrig på Trixter, som gjorde Snøfall mye bedre :D Er han et forvandlet reinsdyr, er han egentlig Tinder som har vært på leting etter Dunkel så lenge at han har glemt å være menneske. Eller kan han være orakelet?

Og hva med Selmas venn i VU, ganske sikker på at det er noe med ham også, så mye som han prøver å få Ruth til å tro på Julenissen.

Kanskje du er inne på noe med Winter og antikvariatet ja! Ruth og Winter har jo også samme dialekt 😊

Skrevet

Skulle nesten sett alle episodene fra starten av igjen. Lettere å få med seg noen hint nå som vi vet mere. Kanskje kjent igjen noen på bildet av Ruths familie...

Skrevet

Tenkte vi var mange som går rundt og spekulerer på snøfall men ser ikke sånn ut 🙈 Bare jeg som har blitt koko som Ruth ville sagt 🙊😂

Skrevet

Skulle nesten sett alle episodene fra starten av igjen. Lettere å få med seg noen hint nå som vi vet mere. Kanskje kjent igjen noen på bildet av Ruths familie...

De ligger på nettet.

Skrevet

Kanskje Trixter og Ruth er søsken?

Anonymous poster hash: 6f891...3b1

Annonse

Skrevet

Kanskje Trixter og Ruth er søsken?

Haha hvordan kom du fram til det? 😊😂

Skrevet

Hahaha! Fantastisk hvordan en tråd på et mammaforum handler om årets julekalender for barn😂

Jeg tror winter og Ruth har en forbindelse. De er like opptatt av regler og rent og ryddig. Hva de er er jeg usikker på. Men jeg tror de blir forelsket og at kjærligheten mellom de ødelegger mørke i hagen og at den sinte broren som laget mørke ikke lenger har hjerte av sten eller noe sånt...og da våkner Julius også. Ruth tror jo ikke på nissen fordi brevet hennes da hun var 9 ikke kom nissen for øye før hun var så gammel hun er nå og derfor arvet hun antikvariatet. Hun ønsket seg jo alle bøker i verden. Når hun begynner å tro på nissen og snøfall, så kanskje portalen åpnes igjen og Ruth kan komme dit.

Anonymous poster hash: d4986...aa6

Skrevet

Haha hvordan kom du fram til det? 😊😂

Man vet jo aldri ;)

Kanskje han kom gjennom prortalen i antikvariatet. Kanskje derfor han ikke hørter hjemme i samfunnet snøfall.

Skrevet

Jeg digger denne tråden!!!!

PS: jeg er helt enig i at Ruth og Vinther har en connection. Enten typ tvillinger skilt bed fødsel eller soulmates av en annen verden.

Vi følger spent med her i heimen.

Anonymous poster hash: bf06f...197

Skrevet

Skulle også skrive at jeg digger tråden :D

Syns Snøfall er helt fantastisk.

Det kan jo ikke være lenge til Selma, Pil og Frida finner Julius, håper Selma snart kobler lydene hun hører.

Har ikke tenkt over at Winter og Ruth har samme dialekt, selv om jeg til og med er bergensk, haha. De har garantert en connection.

Elsker Håkon også, han er så herlig. Rett og slett en fantastisk serie. Ikke så mye spekulasjoner herfra da dere har kommet med mange gode :D

Anonymous poster hash: 48e79...552

Skrevet

Mannen og jeg sitter og hysjer på ungene så vi får med oss alt :)

Anonymous poster hash: 0ba24...c96

Skrevet

Har sett noen episoder og vil se hele. Må nok se de på nettet😊

Anonymous poster hash: ab6e7...aa2

Skrevet

Elsker tråden!

Minste synes Snøfall er skummel, så mannen og jeg ser etter leggetid 😜

Skrevet

Elsker tråden!

Minste synes Snøfall er skummel, så mannen og jeg ser etter leggetid

samme her!

Sønnen min hadde mange mareritt etter å ha sett episoder av snøfall så der på serien etter han er lagt seg.

Jeg syns serien er kjempe spennende! :)

Anonymous poster hash: 419e4...956

Skrevet

Her går det i snøfall hver morgen, nrk-app på tven er topp! Syns det er kjempespennende :P

Men. Jeg skjønner ikke dette med den sovetåka... Har oppfattet at noen spekulerer i at Selma kan komme seg gjennom den pga hun er så flink til å holde pusten lenge. Men jeg trodde sovetåka bare var oppspinn? Winter vil ikke at andre skal inn i hagen siden Julius er der, så sovetåka er vel bare en trussel for å unngå at ingen går inn der? Eller er den ekte? :P jeg har åpenbart gått glipp av nøyaktig hva som har hendt:p

Anonymous poster hash: 5c098...76a

Skrevet

Mannen og jeg sitter og hysjer på ungene så vi får med oss alt :)

Anonymous poster hash: 0ba24...c96

Haha samme her. Kan ikke gå glipp av et eneste ord som blir sagt. Og jeg må innrømme at på fredag da jeg hadde fri så jeg episoden mens ungene var i bhg/skole. Men kunne ikke si det til ungene for de vil se det sammen med meg. Måtte late som jeg ble overasket støtt og stadig 🙈😂 Herregud jeg må få meg et liv 🙊

Skrevet

Her går det i snøfall hver morgen, nrk-app på tven er topp! Syns det er kjempespennende :P

Men. Jeg skjønner ikke dette med den sovetåka... Har oppfattet at noen spekulerer i at Selma kan komme seg gjennom den pga hun er så flink til å holde pusten lenge. Men jeg trodde sovetåka bare var oppspinn? Winter vil ikke at andre skal inn i hagen siden Julius er der, så sovetåka er vel bare en trussel for å unngå at ingen går inn der? Eller er den ekte? :P jeg har åpenbart gått glipp av nøyaktig hva som har hendt:p

Anonymous poster hash: 5c098...76a

Sovetåka er i dem mørke skogen, men ikke i resten av hagen. Vinter tok på steinen sokn beskytter mot tåka, men den som gjør det blir ond.

Anonymous poster hash: cbd74...8c1

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...