beef sister Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Har akkurat gitt febernedsettende (hun hadde 40,3). Bør jeg sjekke ofte i løpet av natten?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Jeg sjekker aldri med mindre de våkner. Men kjenner på de før jeg legger meg (altså, måler ikke med annet enn hånda) Anonymous poster hash: 73b05...54e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Jeg er alltid på do en el to ganger om natta så jeg kjenner da på panna til sønnen min om han hadde feber før han la seg. Er han varm så måler jeg. Men er han urolig så sover en av oss sammen med han, men ikke inntil siden han da kan bli enda varmere. Anonymous poster hash: d808b...fe9
TinaK 1990 Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Ved så høy feber har jeg barnet i sengen vår. Begge mine eldste har hatt feberkramper og det er lite hyggelig opplevelser....
beef sister Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har heldigvis sluppet billig unna tidligere, så jeg synes det er litt skummelt når feberen er såpass høy. Jeg har lagt henne i sengen min, så jeg får for så vidt fulgt litt med gjennom natten. Takk for hjelpen.
skinnfilla Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Jeg sjekker eldste 3-4 ganger og vekker for Paracet om hun blir varm. Har hatt feberkrampe 6 ganger . Siste da hun var nesten 9 😩 Nr 2 har sjelden feber og aldri hatt kramper ,men sjekker uansett et par ganger. Minste på 1 sover med meg , gir Paracet før natta og Evt på natta om hun er varm.
skinnfilla Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Ved så høy feber har jeg barnet i sengen vår. Begge mine eldste har hatt feberkramper og det er lite hyggelig opplevelser....Det er helt grusomt! Eldste var 1,5 år og jeg trodde hun døde i armene mine! Har aldri vært så redd noen gang. Hadde aldri hørt om det engang, ringte 113 og fikk helikopter på jordet og ambulanse her. Hun hadde kramper i 7 min
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Jeg har en gutt som ofte har høy feber (over 40) ettersom han har store mandler å dermed ofte har halsbetennelse. Jeg gir febernedsettende før han legger seg å kjenner på han før jeg legger meg. Jeg vekker han ikke iløpet av natten for å måle feberen med mindre han virker ganske varm før jeg legger meg. Stikkpillen fungerer alltid veldig bra her så jeg er ikke beskymret. Anonymous poster hash: 63723...287
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Hvis de har 40 eller over sjekker jeg de minst en gang om natta (kommer litt an på når de sovner), men sjekker når jeg legger meg for kvelden og i 02-03 tida (avhenger litt av om de har våknet av seg selv i løpet av kveld/natt). Når jeg sjekker dem.da så ser jeg etter utslett, nakkestivhet og bevissthet/kontakt. Måler temp og gir drikke. Sover på samme rom som barnet når feberen er 40 eller mer slik at jeg merker det hvis det er noe.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Hvis barnet mitt er sykt sover det alltid hos meg. Da har jeg bedre oversikt. Anonymous poster hash: 22c49...530
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Jeg sjekker temp og bevissthet tre ganger i løpet av natten. Noen bekjente la barnet sitt med feber, og det døde av sepsis i løpet av natten. Det er mange år siden nå, men historien glemmer jeg aldri. Anonymous poster hash: 02644...f0f
Yellow Brick Road Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Kommer an på alderen selvfølgelig. Den gangen de var babyer, passet jeg nøye på, husker en gang jeg satt oppe hele natta med eldstejenta, da kastet hun opp og var skikkelig dårlig. Men fra de har litt eldre, har en av oss voksne flyttet ut av senga og barnet har flyttet inn, og da er det bare å strekke ut hånda for å kjenne på feberen og sjekke om ellers alt står bra til.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Har de så høy feber greier jeg ikke å sove før jeg vet at paraceten virker. Er litt hysterisk der, for min kollega som er lege har sagt at det er det som er skummelt- febernedsettende som ikke virker. Sjekker med øretermometer, har ikke trengt å vekke dem.
februarprins2013 Skrevet 18. desember 2016 #14 Skrevet 18. desember 2016 sjekker aldri med mindre han våkner, har hørt med legen om dette for jeg var så usikker, og hun mente at så lenge han ikke våkner er det bedre for han og sove
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #15 Skrevet 18. desember 2016 Har akkurat gitt febernedsettende (hun hadde 40,3). Bør jeg sjekke ofte i løpet av natten? Når barna her har så høy feber sjekker jeg ofte om natta. Ca hver time de første timene etter Paracet for å se at den går ned. Er den nede på 38.5 holder det med hver 3.time eller noe. Vekker de ikke, måler under armen mens de sover. Kjenner etter i panna med hånda også, kjenner forskjell på 38 og 40! Gir saft om de våkner, en kald klut på panna om feberen ikke har gått ned etter en stund. Går den opp etter Paracet, eller ikke går ned etter Paracet og nedkjøling ringer jeg legevakt. Vet ikke hva man SKAL gjøre, jeg følger magefølelsen min. Anonymous poster hash: 02ecc...95b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #16 Skrevet 18. desember 2016 Når barna her har så høy feber sjekker jeg ofte om natta. Ca hver time de første timene etter Paracet for å se at den går ned. Er den nede på 38.5 holder det med hver 3.time eller noe. Vekker de ikke, måler under armen mens de sover. Kjenner etter i panna med hånda også, kjenner forskjell på 38 og 40! Gir saft om de våkner, en kald klut på panna om feberen ikke har gått ned etter en stund. Går den opp etter Paracet, eller ikke går ned etter Paracet og nedkjøling ringer jeg legevakt. Vet ikke hva man SKAL gjøre, jeg følger magefølelsen min. Anonymous poster hash: 02ecc...95b Sover alltid sammen med barna mine også når de er syke. Anonymous poster hash: 02ecc...95b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #17 Skrevet 18. desember 2016 Legger alltid madrass på rommet til barn som er syke og sover med dem. Mine pleier å våkne eller bli urolig når feberen øker så det merker jeg. Men sjekker innimellom på natten også, siden jeg sover så lett når de er syke. Anonymous poster hash: 51f2b...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå