Gå til innhold

Hva spiser dere til frokost på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir bare meg og barna i år.

Funderer på hva jeg skal diske opp med.

Anonymous poster hash: 1a883...a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi smører oss ei skive og spiser foran tv'n. 

Skrevet

Snop :P

Anonymous poster hash: be7d1...9ce

Skrevet

Brød, kokt egg, pålegg :) ikke så avansert eller fancy akkurat, men vi har levende lys og alle sitter sammen og vi koser oss, det er det som gjør den så spesiell :) i hverdagen får vi ikke spist frokost sammen, og i helgene vil de største ungdommene sove lenge så spiser ikke med de minste :)

Anonymous poster hash: 2dafe...a10

Skrevet

Lefser og rundstykker med godt pålegg.

Anonymous poster hash: c087a...225

Skrevet

Jeg er oppvokst med at vi da finner frem julepålegget. Men mannen hevder hardnakket at det ikke kan skje før på 1. juledag sammen med lefse. Helt ok så lenge jeg får ribbe til middag 😆 så bare vanlig helgefrokost her altså, ispedd litt strømpegodis

Anonymous poster hash: 5fce9...f9d

Skrevet

Jeg skal bake rundstykker eller grytebrød med godt pålegg.

Skrevet

Stor frokost:) kakao med krem, laks og eggerøre, sylteflesk, lammerull, oksetunge, salater, nystekte rundstykker, gode juicer, sylteagurk, rødbeter.. ja mye godt :)

Anonymous poster hash: 1722d...653

Skrevet

Ikke mye...men 1 juledag, da spiser vi brunch med alt av det beste

Skrevet

Ikke mye...men 1 juledag, da spiser vi brunch med alt av det beste

Samma her :)

Anonymous poster hash: 3a910...c8b

Skrevet

Her er det bare vanlig frokost, jeg spiser brødskive og min datter har frokostblanding eller lignende.

Skrevet

Rundstykker med vanlig pålegg. Gjør det litt kjedelig med frokost og lunsj så vi kan glede oss ekstra til middagen😀

Anonymous poster hash: b2a24...a20

Skrevet

Barna våkner til julestrømpe med masse godteri, så frokost er ikke i fokus hos dem. Jeg smører skiver og tar med inn i stua. Forhandler meg frem til at de spiser ei skive hver før godteri.

Mannen og jeg varmer rundstykker og spiser meg julesylte el. l.

Anonymous poster hash: a956b...514

Skrevet

En brødskive eller havregryn, ikke noe spesielt med frokosten på julaften.

1.juledag derimot, da har vi stor frokost/lunsj med middagsrester, godt pålegg, rester, rundstykker osv osv

Anonymous poster hash: b395f...55a
Skrevet

Da spiser hele familien nybakte varme kringler med godt pålegg og kakao.

Anonymous poster hash: e9546...adc
Skrevet

Stor frokost:) kakao med krem, laks og eggerøre, sylteflesk, lammerull, oksetunge, salater, nystekte rundstykker, gode juicer, sylteagurk, rødbeter.. ja mye godt :)

Anonymous poster hash: 1722d...653

Vi også! Tar frem det beste vi har pluss masse deilig frukt :) vi spiser også av det fineste serviset 😁😊 elsker julaften ❤❤❤❤

Anonymous poster hash: b262d...f6b

Skrevet

Et eller annet. Julaftens morgen er som hvilken som helst annen morgen. Første juledag, derimot! Se, det er en annen historie.

Anonymous poster hash: 292bd...784

Skrevet

Det blir bare meg og barna i år.

Funderer på hva jeg skal diske opp med.

Anonymous poster hash: 1a883...a58

Loff med hamburgerrygg, rester av ribbe, greddost, sennep, syltetøy, "fin" eplemost på flaske og appelsinjuice :-) Og sikkert noe annet godt pålegg.

Skrevet

Jeg ser frem til loff med banan og bremyk på, gode juicer, kald kakao, deilig mørk kaffi... GOD TID... aviser, julemusikk.... 

Så skjøøøøøøøønt <3 

Skrevet

Vi har i mange år dekket på alt mulig av pålegg, men de to siste årene har vi kun hatt ferske rundstykker, egg og løk salat, hjemmelaget kjøttrull, jordbærsyltetøy og kakao med krem. Det andre pålegget har ikke blitt spist.

Skrevet

Vi har sen frokost i 11 tida og har alt mulig godt :

Kjøttkaker

Stek

Ribbe

Potetsalat

Eggehakk og eggerøre ,røkelaks

Hamburgerrygg med kålrot

Sylte,ribberull

Lages ferdig på lillejulaften og dekkes på på kvelden,julaften og 1. Dag

Skrevet

Enkel frokost. Julaften er en travel dag. Alt skal være klart til julen ringes inn. Førstedag har vi lang og innholdsrik brunsj. Jeg lager lammerull, viltpate, gravørret, flere typer sild og ulike syltetøy. Baker seks ulike slag brød og rundstykker, samt hjemmelagde havrekjeks. Min mor kokte også tunge, men det har ikke slått an her. Deilig rørossmør, flere deilige juicer, kaffe, te, kakao, eggerøre, spekemat, frukt og grønnsaker og sikkert mye annet jeg har glemt. Hadde det vært opp til meg, ville vi levd på dette hele førstedag, men familieselskapene kaller :)

Anonymous poster hash: fd460...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...