Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. desember 2016 #26 Skrevet 16. desember 2016 Det lyser i stille grender, gjerne med Olav Stedje, som faktisk kan å synge den nynorske teksten. Nordnorsk julesalme, den vokser seg stadig større og bedre. Ellers blir det ikke jul uten Vårres jul med Hans Rotmo, og Hemmatt tel jul med Vazelina Bilopphøggers, faktisk. Jul'kortet med DDE hører også med. Og Prøysen. Og Sølvguttene med Deilig er jorden. Og ... Og ... Det er så mange! Holdt på å glemme Aasmund Nordstoga, han har jo en hel plate med fine julesanger.
stratosku Skrevet 17. desember 2016 #27 Skrevet 17. desember 2016 Nordnorsk julesalme er min favoritt nummer en! Er også veldig glad i et lys mot mørketida og et ord vart lys. Det er så mange vakre julesanger, men jeg er veldig glad i de gode gamle norske julesangene. Juleplaten til Kurt Nilsen og Maria Arredondo får julestemningen til å strømme på hos meg😊
Trultetryne Skrevet 17. desember 2016 #28 Skrevet 17. desember 2016 Det lyser i stille grender, gjerne med Olav Stedje, som faktisk kan å synge den nynorske teksten. Nordnorsk julesalme, den vokser seg stadig større og bedre. Ellers blir det ikke jul uten Vårres jul med Hans Rotmo, og Hemmatt tel jul med Vazelina Bilopphøggers, faktisk. Jul'kortet med DDE hører også med. Og Prøysen. Og Sølvguttene med Deilig er jorden. Og ... Og ... Det er så mange! Holdt på å glemme Aasmund Nordstoga, han har jo en hel plate med fine julesanger. Vårres jul er viktig her også 🙈😀
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #29 Skrevet 17. desember 2016 Det lyser i stille grender 😊 Anonymous poster hash: 8b8fc...dbd
pip pip Skrevet 17. desember 2016 #30 Skrevet 17. desember 2016 Deilig er jorden synget av et stort kor. Eller julekveldsvisa
har jente og gutt og ny spire Skrevet 17. desember 2016 #32 Skrevet 17. desember 2016 vi tenner våre lykter <3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #33 Skrevet 17. desember 2016 Julekveldsvisa. Er ikke religiøs men liker Alf Prøysen og den sangen vekker frem minner om jula i barndommen min Anonymous poster hash: 2384c...334
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #34 Skrevet 17. desember 2016 Nordnorsk julesalme. Og O`Helga Natt sunget av Jussi Bjørling. DA er det jul i huset Anonymous poster hash: 9143d...af2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #35 Skrevet 17. desember 2016 Mitt hjerte alltid vanker. Men skal du ha noe ekte norsk så sier jeg Det lyser i stille grender Mitt hjerte er da norsk. Norsk folketone og alt. (Den har til og med flere ulike folketoner den synges på.) Anonymous poster hash: 78ea2...ce6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. desember 2016 #36 Skrevet 17. desember 2016 Mitt hjerte alltid vanker Nordnorsk julesalme Et ord vart lys Himmel på jord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå