Gå til innhold

Hva er den fineste norske julesangen?

Anbefalte innlegg

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det lyser i stille grender, gjerne med Olav Stedje, som faktisk kan å synge den nynorske teksten.

Nordnorsk julesalme, den vokser seg stadig større og bedre.

Ellers blir det ikke jul uten Vårres jul med Hans Rotmo, og Hemmatt tel jul med Vazelina Bilopphøggers, faktisk. Jul'kortet med DDE hører også med. Og Prøysen. Og Sølvguttene med Deilig er jorden. Og ... Og ... Det er så mange! Holdt på å glemme Aasmund Nordstoga, han har jo en hel plate med fine julesanger.

Skrevet

Nordnorsk julesalme er min favoritt nummer en! Er også veldig glad i et lys mot mørketida og et ord vart lys.

Det er så mange vakre julesanger, men jeg er veldig glad i de gode gamle norske julesangene. Juleplaten til Kurt Nilsen og Maria Arredondo får julestemningen til å strømme på hos meg😊

Skrevet

Det lyser i stille grender, gjerne med Olav Stedje, som faktisk kan å synge den nynorske teksten.

Nordnorsk julesalme, den vokser seg stadig større og bedre.

Ellers blir det ikke jul uten Vårres jul med Hans Rotmo, og Hemmatt tel jul med Vazelina Bilopphøggers, faktisk. Jul'kortet med DDE hører også med. Og Prøysen. Og Sølvguttene med Deilig er jorden. Og ... Og ... Det er så mange! Holdt på å glemme Aasmund Nordstoga, han har jo en hel plate med fine julesanger.

Vårres jul er viktig her også 🙈😀

Skrevet

Det lyser i stille grender 😊

Anonymous poster hash: 8b8fc...dbd

Skrevet

Deilig er jorden synget av et stort kor.

Eller julekveldsvisa

Skrevet

vi tenner våre lykter <3

Skrevet

Julekveldsvisa. Er ikke religiøs men liker Alf Prøysen og den sangen vekker frem minner om jula i barndommen min :)

Anonymous poster hash: 2384c...334

Skrevet

Nordnorsk julesalme. Og O`Helga Natt sunget av Jussi Bjørling. DA er det jul i huset t07001.gif

Anonymous poster hash: 9143d...af2
Skrevet

Mitt hjerte alltid vanker.

Men skal du ha noe ekte norsk så sier jeg Det lyser i stille grender

Mitt hjerte er da norsk. Norsk folketone og alt. (Den har til og med flere ulike folketoner den synges på.)

Anonymous poster hash: 78ea2...ce6

Skrevet

Mitt hjerte alltid vanker

Nordnorsk julesalme

Et ord vart lys

Himmel på jord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...