Gå til innhold

Foreldre som lar barn kjøre atv og crossere alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor et stykke utafor Oslo. Ene kompisen til sønnen min pleier å kjøre atv (voksenstørrelse) på et jorde de eier og en skog i nærheten, og nå har en annen kompis vært med og kjørt crosser, som visstnok har en maxfart på 90km/t, vært med noen ganger. Denne uka har presset på sønnen min vært stort. De vil ha ham med, men jeg kommer ikke til å la ham få lov. Jeg er i hans øyne verdens kjipeste mamma for tiden, men det får være.

Guttene er 11-13 år. Er dette i det hele tatt lovlig? Er jeg virkelig kjip, hadde dere latt ungene deres fått lov? Kommer ikke til å endre mening, vil bare høre med andre ang dette. Syns foreldrene er forferdelig uansvarlige.

Anonymous poster hash: 84b5b...d30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke lovlig.

Anonymous poster hash: 6f363...426

Skrevet

Tviler på det er lovlig, og jeg hadde aldri i verden latt mine barn få lov uansett om det er det eller ei.

Anonymous poster hash: 1e49b...e3d
Skrevet

På lukket bane er det lov. Motorcross er jo en sport som også barn kan konkurrere i.

De kjører vel ikke uten tilsyn?

Anonymous poster hash: 4c26d...0f7

Skrevet

På lukket bane er det lov. Motorcross er jo en sport som også barn kan konkurrere i.

De kjører vel ikke uten tilsyn?

Anonymous poster hash: 4c26d...0f7

Jo... :/

Anonymous poster hash: 84b5b...d30

Skrevet

Har sett noen skader hos barn etter skuter kjøring alene(og det er jo i tillegg på mykere underlag enn på sommerstid),og ville aldri lat mine barn drive på alene med store kjøretøy med høy Max fart. Et velt på en ATV i 40-50km/t(vet ikke om de går så fort),er potensielt dødelig eller kan gi livsvarige men.Enig med deg HI,uansvarlig!

Anonymous poster hash: 97d2e...fcc

Skrevet

Det er ikke lovlig og det er svært farlig. De fleste ulykkene med Atv og crossykkel skjer ved kjøring på privat eiendom uten tilsyn og uten nødvendig beskyttelsesutstyr.

Hilsen en motocross mamma

Anonymous poster hash: 4600b...199

Skrevet

Hadde vært totalt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 95d82...a7b

Skrevet

Vi har stått i samme situasjon, HI, og jeg er verdens strengeste mamma uten å nøle. Det er helt uaktuelt, for det kan få så fryktelig store konsekvenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...