Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Ser jeg har fått mail om nytt skattekort. De endrer ikke noe på det gamle? Blir vel det samme skattetrekket? Anonymous poster hash: fefe7...9fc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Om du fikk igjen mye på skatten i år setter de det ned, fikk du baksmell setter de det opp. De ser på forrige ligning, hva du tjente, hva du hadde i fradrag osv også lager de skattekort utfra det. Om du har gått omtrent i null ved forrige oppgjør og ikke har store forandringer i forventet inntekt og fradrag får du det samme. Anonymous poster hash: 93da9...a9c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Om du fikk igjen mye på skatten i år setter de det ned, fikk du baksmell setter de det opp. De ser på forrige ligning, hva du tjente, hva du hadde i fradrag osv også lager de skattekort utfra det. Om du har gått omtrent i null ved forrige oppgjør og ikke har store forandringer i forventet inntekt og fradrag får du det samme. Anonymous poster hash: 93da9...a9c Måtte betale 2000,- i år (hadde blitt 8000,- hadde det ikke vert fordi jeg trekker 500,- ekstra i mnd. via jobben) Måtte sette opp lønnen min endel for at de skulle trekke meg mer i skatt. Får inn å studere det etterpå. Anonymous poster hash: fefe7...9fc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Jeg får tabelltrekk hvert år og hvis jeg ikke endrer det så ender jeg med baksmell. Jeg må med andre ord inn og endre tilbake til prosenttrekk for de endrer det tilbake til tabell uansett om jeg har fått baksmell eller ikke. Det ene året fikk jeg ikke med meg endringen pga sykdom og endte med 27 000kr i baksmell, året etter hadde de bestemt samme tabelltrekk som gav meg smellen... Anonymous poster hash: 54489...30e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Jeg får tabelltrekk hvert år og hvis jeg ikke endrer det så ender jeg med baksmell. Jeg må med andre ord inn og endre tilbake til prosenttrekk for de endrer det tilbake til tabell uansett om jeg har fått baksmell eller ikke. Det ene året fikk jeg ikke med meg endringen pga sykdom og endte med 27 000kr i baksmell, året etter hadde de bestemt samme tabelltrekk som gav meg smellen... Anonymous poster hash: 54489...30e Første gang jeg har opplevd å måtte betale. Har giftet meg og har ikke barnehagebarn mer.. Ser de går utifra den lønnen jeg oppga i vår, så vil tro alt er som det skal. Anonymous poster hash: fefe7...9fc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Dersom livssituasjon med lønn/gjeld/formue endrer seg, er det jo bare å gå inn å endre dette slik at tabellen også endret seg. Jeg har gått kraftig opp i lønn siden i fjor (ferdig utdannet samt høyere ansiennitet) og la inn dette. Dette, sammen med mer gjeld og formue, medførte at jeg kom inn på ny tabell. Dette skal være med på å gjøre at jeg ikke får skattesmell til neste år igjen. Anonymous poster hash: 408c8...996
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Jeg får tabelltrekk hvert år og hvis jeg ikke endrer det så ender jeg med baksmell. Jeg må med andre ord inn og endre tilbake til prosenttrekk for de endrer det tilbake til tabell uansett om jeg har fått baksmell eller ikke. Det ene året fikk jeg ikke med meg endringen pga sykdom og endte med 27 000kr i baksmell, året etter hadde de bestemt samme tabelltrekk som gav meg smellen... Anonymous poster hash: 54489...30e Jeg klarte ikke gjøre om til prosent nå jeg, alt var helt nytt der inne i forhold til i fjor.... Jeg får lønn fra to steder så jeg må ha prosent, må vel inn der og sjekke igjen om jeg har oversett noe. Har du funnet ut hvordan du gjør om fra tabell til prosent? Anonymous poster hash: 93da9...a9c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Ser jeg har fått mail om nytt skattekort. De endrer ikke noe på det gamle? Blir vel det samme skattetrekket? Anonymous poster hash: fefe7...9fc Jeg leste at skattetrekket går ut fra inntekten din i 2014. Men det er klart at du må sjekke det selv. Her har jeg fått skattekort ut i fra ful lønn, selv om jeg har gått på AAP siden i april i fjor Anonymous poster hash: 88abd...73d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Jeg klarte ikke gjøre om til prosent nå jeg, alt var helt nytt der inne i forhold til i fjor.... Jeg får lønn fra to steder så jeg må ha prosent, må vel inn der og sjekke igjen om jeg har oversett noe. Har du funnet ut hvordan du gjør om fra tabell til prosent? Anonymous poster hash: 93da9...a9c Helt nederst på siden der du legger inn tallene så kommer det opp et lysegrønt felt som forteller hvor mye skatt du skal betale og hvilken tabell du skal bruke. I det feltet er det en liten rubrikk du krysser av hvor det står "jeg trenger prosenttrekk" Krysser du av der så endres tabell til prosent og du ser hvilken prosent de da velger å trekke. Anonymous poster hash: 54489...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå