Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Hjelp🙈  Anonymous poster hash: 0bad6...d9c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Hjelp🙈  Anonymous poster hash: 0bad6...d9c Smelter sukker i stekepanna og dypper sidene som skal limes sammen oppi, deretter holder dem sammen?  Anonymous poster hash: 4e4a3...847
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Sukker er vanskelig, tar tid og må ha VELDIG høy temperatur for å bli brukbart. Smelt heller Smørbukk-karameller!  Anonymous poster hash: ca9cd...c8b
👀tante Sofie 👒 Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Har bestandig brukt melis rørt ut med eggehviter :-) Funker kjempebra:-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Royal icing  Pisker altså sammen eggehvite, melis og noen sitrondråper  Anonymous poster hash: 3c16d...a4c
MammantilNurket Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Limpistol er genialt 😊 Det forutsetter selvsagt at man ikke spiser pepperkakehuset, da 😊
amandine Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Lager en god deig først så pepperkakehuset smaker godt, og limer med smeltet sukker. Så pynter vi det med godteri og royal icing. Og på nyttårsaften knuses det og spises. Det er sånn det skal være(synes jeg). Det innebærer selvfølgelig at pepperkakehuset ikke lages 1. desember 🙂 De delene som har knekk på smaker aller best!
Kira Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Etter for mye kløning og forbrente fingre fikk jeg et tips her (fra Ziva tror jeg?) om å bruke smeltet smørbukkkarameller. Det er genialt, samt at det smaker godt når ungene knuser og spiser huset
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Sukker er vanskelig, tar tid og må ha VELDIG høy temperatur for å bli brukbart. Smelt heller Smørbukk-karameller!  Anonymous poster hash: ca9cd...c8b Neida, var så lett med sukker atte  Anonymous poster hash: 00a9b...22b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Hvordan smører man karamellen på??  Anonymous poster hash: 0bad6...d9c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Hvordan smører man karamellen på??  Anonymous poster hash: 0bad6...d9c Smeltes på lav varme og påføres med baksiden av en skje.  Anonymous poster hash: 15560...c67
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Hvordan smører man karamellen på??  Anonymous poster hash: 0bad6...d9c Du dypper kanten på delen som skal limes😊  Anonymous poster hash: 20987...ef9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Lager en god deig først så pepperkakehuset smaker godt, og limer med smeltet sukker. Så pynter vi det med godteri og royal icing. Og på nyttårsaften knuses det og spises. Det er sånn det skal være(synes jeg). Det innebærer selvfølgelig at pepperkakehuset ikke lages 1. desember 🙂 De delene som har knekk på smaker aller best! Vi spiser det også nyttårsaften. Da har vi bygget og pyntet det på lillejulaften sammen. Hvis jeg bare skulle kaste det, ville jeg ha laget det av papp!  Anonymous poster hash: ca9cd...c8b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Smeltet sukker er varmt, men tar ikke lang tid. Smelt og la bli brunt i panna, dypp to sider i og hold dem sammen i noen sekunder. Gjenta til huset er ferdig.  Kan jo ikke bruke limpistol og fortelle barna at de ikke får knuse og spise på nyttårsaften???  Royal icing bruker vi til å pynte, men ikke til å montere. Det holder ikke vekt eller varme så godt som smeltet sukker.  Anonymous poster hash: a6751...fb4
Plutselig_gravid Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 Det forutsetter selvsagt at man ikke spiser pepperkakehuset, da Pepperkakehus som har stått og samlet støv i ukesvis er ikke helt min stil  Når ungene skal spise det river jeg bare av skjøtene. Det går så fint atte
Iiiiik Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 Pepperkakehus som har stått og samlet støv i ukesvis er ikke helt min stil Når ungene skal spise det river jeg bare av skjøtene. Det går så fint atte Ukesvis er jo bare aktuelt hvis man lager pepperkakehuset tidlig i desember. Skjønner ikke at så mange lager sitt hus allerede i november.  Jeg limer med smeltet sukker. Synes det fungerer best.
amandine Skrevet 16. desember 2016 #21 Skrevet 16. desember 2016 Pepperkakehus som har stått og samlet støv i ukesvis er ikke helt min stil Når ungene skal spise det river jeg bare av skjøtene. Det går så fint atte Men å gi ungene pepperkakehus som har støvet ned i ukesvis og som du bare piller vekk limet fra, det er helt fint? Forstå det den som kan..
Salla Skrevet 16. desember 2016 #22 Skrevet 16. desember 2016 Ca hvor mange Smørbukk går med til liming av et standard ferdigkjøpt pepperkakehus? Tenkte å prøve det i år, dtet hørtes veldig godt ut :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #23 Skrevet 16. desember 2016 Sukker er vanskelig, tar tid og må ha VELDIG høy temperatur for å bli brukbart. Smelt heller Smørbukk-karameller!  Anonymous poster hash: ca9cd...c8b Dette. Smelt smørbukk på lav varme og ha den på varmen mens du jobber. Jeg kommer aldri til å bruke noe annet, er sykt mye lettere med karameller.  Anonymous poster hash: 2c5e6...661
Plutselig_gravid Skrevet 16. desember 2016 #24 Skrevet 16. desember 2016 Ukesvis er jo bare aktuelt hvis man lager pepperkakehuset tidlig i desember. Skjønner ikke at så mange lager sitt hus allerede i november.  Jeg limer med smeltet sukker. Synes det fungerer best. Vi lager pepperkakehus/by første helgen i desember. Tradisjon hos oss. Vi lager pepperkaker som vi spiser, mens pepperkakehusene er mer som pynt (selv om det selvsagt er lov til å smake på dem før de går i søpla). 3 åringen bryr seg nemlig ikke om det er litt støv på nonstopene
Plutselig_gravid Skrevet 17. desember 2016 #25 Skrevet 17. desember 2016 Men Ã¥ gi ungene pepperkakehus som har støvet ned i ukesvis og som du bare piller vekk limet fra, det er helt fint? ForstÃ¥ det den som kan.. Jeg driver vel ikke akkurat Ã¥ tvangsforer dem med nedstøvede pepperkakehus, men vil de ta seg en bit sÃ¥ vær sÃ¥ god! 3 Ã¥ringen er ikke sÃ¥ nøye pÃ¥ om det er litt støv pÃ¥ sÃ¥ lenge det er godteri. Det meste gÃ¥r i søpla uansett. De er ganske mettet pÃ¥ pepperkaker og slikt nÃ¥r vi har kommet litt ut i januar Lim bruker jeg kun i skjøtene pÃ¥ byggverkene, alt annet festes pÃ¥ med glasur. Det er mye pepperkakehus igjen etter jeg har skjært bort skjøtene.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå